printlogo


کد خبر: 217981تاریخ: 1399/1/19 00:00
تفاهم کامل فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا
نبی دبیرکل قانونی

فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ایرادهای مربوط به کنار گذاشتن ابراهیم شکوری و روی کار آمدن مهدی محمدنبی به تفاهم و یک راهکار واحد دست یافتند. در پی وقوع برخی ایرادهای اساسنامه‌ای در انتخاب مهدی محمدنبی به جای ابراهیم شکوری، کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به فرآیند انتخاب دبیرکل جدید معترض شد. پس از این اتفاق چندین مرتبه مکاتباتی میان طرفین انجام شد که در نهایت فدراسیون از موضع خود کوتاه آمد و روز یکشنبه جلسه‌ای میان سرپرست ریاست و اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با مسؤول و اعضای کمیته امور فدراسیون‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. در این جلسه نگرانی AFC و توضیحات فدراسیون فوتبال مطرح شد و بعد از یک جلسه مجزا میان وحید کردانی، رئیس ایرانی کمیته امور فدراسیون‌های AFC به همراه ابراهیم شکوری دبیرکل سابق فدراسیون، اختلافات برطرف شد و طرفین به تفاهم دست یافتند. وحید کردانی نیز در اظهارنظری طرح مسائلی مانند تعلیق فدراسیون فوتبال را به علت برخی ایرادها در انتخاب دبیرکل جدید منطقی ندانست و گفت درباره این موضوع پاسخ سازنده به اطلاع فدراسیون فوتبال خواهد رسید. با این وضعیت، سایه اختلافات کنار رفت و از این پس فدراسیون تمرکز لازم را برای تصمیم‌گیری درباره اصلاح اساسنامه، سرنوشت لیگ برتر و... خواهد داشت و مهدی محمدنبی نیز می‌تواند به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فعالیت کند.
 
* برگزاری جلسه در فدراسیون
دیروز دوشنبه در جلسه‌ای ویژه مهدی محمد نبی با تایید هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان دبیرکل این فدراسیون انتخاب شد. دوشنبه جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و در نهایت مهدی محمدنبی با تایید اعضای حاضر در جلسه به عنوان دبیرکل انتخاب شد. پیش از این نبی توسط بهاروند به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منصوب شده بود که با برخی ایرادها از سوی AFC نسبت به رعایت نشدن مفاد اساسنامه همراه شد و در نهایت روز گذشته جلسه‌ای میان نمایندگان AFC و فدراسیون فوتبال برای حل این مسائل برگزار شد. بعد از این جلسه و حل اختلافات، با برگزاری جلسه هیات رئیسه، نبی نه به عنوان سرپرست بلکه به عنوان دبیرکل انتخاب شد. محمود شیعی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از جلسه هیات‌رئیسه گفت: این جلسه درباره زمان اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات و همین‌طور انتخاب دبیرکل بود که آقای نبی با تایید اعضا، دبیرکل شد و حکم گرفت. عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به زمان‌بندی اصلاح اساسنامه گفت: ما طبق برنامه‌ریزی فیفا پیش می‌رویم که دبیرکل باید این مسائل را تهیه کند و طبق آن پیش برویم. او درباره شائبه برگزاری انتخابات تا مهرماه سال جاری نیز اعلام کرد که باید تا آن زمان انتخابات را برگزار کنیم.
 
* جزئیات جلسه از زبان سخنگوی فدراسیون
در همین مورد سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید در جلسه تصویری که اعضای هیات‌رئیسه با برخی از مسؤولان AFC داشتند، دبیرکلی نبی مورد تایید رسمی قرار گرفت. امیر مهدی علوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین جلسه اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال از ساعت 10 صبح امروز(دیروز) در محل فدراسیون برگزار شد. در این نشست ابتدا موضوع انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و با قاطعیت مطلق آرا، نبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال معرفی شد. اعضا از زحمات آقای شکوری تشکر کردند و آرزوی موفقیت برای او داشتند. امروز مقارن با برگزاری این جلسه به صورت اینترنتی جلسه‌ای هم با برخی مسؤولان ‌ای‌اف‌سی داشتند و نامه ای رسمی برای معرفی آقای نبی به عنوان دبیرکل ارسال شد و آنها هم تبریک گفتند و رسما تایید کردند. علوی در پاسخ به این سوال که آیا شکوری رسما استعفا کرده است، عنوان کرد: این فرآیندی بود که طی شد و در جلسه‌ای که با آقای بهاروند چهارشنبه 2 هفته پیش برگزار شد، در این زمینه صحبت شده بود و در این فرآیند تغییر صورت گرفت؛ نامه ‌ای‌اف‌سی هم که رسیده است. به صورت عادی درباره مسائل گوناگون بین فدراسیون و ‌ای‌اف‌سی نامه‌نگاری می‌شود.
سخنگوی فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: مسأله دومی که مطرح شد درباره موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون بود. یک جدول زمان‌بندی مشخص تهیه شده که زمان‌بندی فرآیند اصلاح اساسنامه، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و مقررات انتخاباتی را شامل می‌شود. این زمان‌بندی طراحی شده و در موعد مقرر به مبادی ذی‌ربط در فیفا ارجاع خواهد شد؛ در روزهای آینده در این‌باره اطلاع‌رسانی خواهد شد و مباحث بسیار روشن و مشخص انجام می‌شود. وی درباره زمان برگزاری انتخابات هم گفت: این موضوع در مجمع عمومی مرتبط با اصلاح اساسنامه مطرح می‌شود. این اساسنامه اول باید به تایید اعضای مجمع برسد و سپس باید به تایید دولت برسد؛ مشی فدراسیون این بود این موضوع به سرعت انجام شود. 25 دی بعد از جابه‌جایی در فدراسیون این موضوع به سمتی رفت که اجرایی شود ولی به هر دلیلی در آن مقطع نشد اما در مجمع مرتبط با اصلاح اساسنامه مشخص می‌شود. اجازه بدهید درباره زمان صحبت نکنیم تا فرآیند آن طی شود. علوی درباره اینکه فدراسیون چه تغییراتی ایجاد کرد تا‌ ای‌اف‌سی دبیرکلی نبی را تایید کرد، گفت: دیروز جلسه 4 ساعته‌ای بین اعضای هیات‌رئیسه برگزار شد و دوستان توضیحات کامل را دادند. در مکاتبات شاید برخی مسائل روشن نشود اما در جلسه مجازی که بین هیات‌رئیسه فدراسیون و مسؤولان ‌ای‌اف‌سی برگزار شد همه جزئیات مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت و اعلام رسمی شد. 

Page Generated in 0/0129 sec