printlogo


کد خبر: 217999تاریخ: 1399/1/19 00:00
بهداشت

رانندگان تاکسی 2 مسافر را در صندلی عقب سوار کنند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: رانندگان تاکسی جهت پیشگیری از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فقط می‌توانند حداکثر 2 مسافر در صندلی عقب سوار کنند. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: این موضوع از هفته آخر اسفند سال ۹۸ در سازمان تاکسیرانی مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس این مساله را به تاکسیرانان اعلام کردیم. وی افزود: رانندگان تاکسی مجاز هستند جهت پیشگیری از کرونا تنها 2 مسافر را در صندلی عقب سوار کنند و کرایه تاکسی برای مسافران مشابه قبل در نظر گرفته شده و تغییری نکرده است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همه تاکسی‌های خطوط مختلف پایتخت ابلاغ و اعلام شده است، خاطرنشان کرد: تاکسیران‌ها موظفند مبالغ درج شده بر روی برچسب نرخ را از مسافران بگیرند و هیچ‌گونه افزایش نرخی پیش از طی شدن روال قانونی مجاز نیست. 
***
وزارت بهداشت: «کووید-۱۹» خطرناک‌تر از آنفلوآنزای فصلی است
اشتباه رایجی که بویژه در ابتدای پاندمی کرونا مطرح شد شباهت کرونای جدید با آنفلوآنزای فصلی بود، در حالی که اکنون اعلام شده این دو بیماری بسیار متفاوتند. بنا بر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، تعداد افرادی را که یک بیمار مبتلا به آنفلوآنزا می‌تواند مبتلا کند، 3/1 است، در حالی که در بیماری «کووید-۱۹»، یک بیمار می‌تواند 2 الی 5/2 نفر را بیمار کند. این یعنی در زمانی که یک بیمار آنفلوآنزا ۵۰ نفر را بیمار می‌کند، یک بیمار مبتلا به «کووید-۱۹»، بیش از ۲۰۰۰ نفر را مبتلا خواهد کرد. در عین حال دوره کمون بیماری «کووید-۱۹» می‌تواند تا ۱۴ روز باشد اما در آنفلوآنزا دوره کمون بیماری بین یک تا 2 روز است. همچنین مرگ و میر در بیماری آنفلوآنزا 1/0 درصد بوده اما میزان مرگ در بیماری «کووید-۱۹»، حدود یک تا 3 درصد است که به معنای ۱۰ تا ۳۰ برابر مرگ و میر بیشتر خواهد بود. از طرفی ایمنی نسبی در جامعه در برابر آنفلوآنزا برقرار است و این ایمنی گسترش بیماری را کاهش می‌دهد اما درباره «کووید-19» باید گفت تقریبا تمام انسان‌ها مستعد ابتلا به این بیماری هستند. بنا بر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، به این ترتیب ما با بیماری مشابه آنفلوآنزای فصلی سروکار نداریم. بیماری «کووید-19» بسیار خطرناک‌تر است.
***
آغاز غسل متوفیان مبتلا به کرونا در تهران
غسل کردن متوفیان مبتلا به بیماری کرونا در تهران با آب و ایجاد وحدت رویه در کشور در جهت اجرای حداکثری فتوای مقام‌ معظم رهبری آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، با توجه به آغاز غسل کردن متوفیان مبتلا به کرونا در شهر تهران با آب، رعایت همه تمهیدات بهداشتی، از روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در سالن‌های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) تهران به منظور اجرای حداکثری فتوای مقام معظم رهبری و انجام این واجب کفایی، این سازمان اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد: «بنا به جمع‌بندی و رفع ابهامات انجام شده از دستورالعمل‌های تدفین متوفیان مبتلا به کرونا در جلسه روز جمعه مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ که با حضور معاونان خدمات شهری و روسای آرامستان‌های سراسر کشور و همچنین معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز بهداشت محیط این وزارتخانه و معاون سازمان تبلیغات اسلامی در محل بازرسی کل کشور برگزار شد، اکنون مانع اساسی برای تغسیل متوفیان با رعایت موازین بهداشتی در سطح کشور وجود ندارد فلذا با ایجاد وحدت رویه در تمام استان‌های کشور، سازمان بهشت زهرا(س) نیز در یک اقدام ارزشمند با همکاری طلاب عزیز و ایثارگر در کنار پرسنل گمنام این سازمان کار تغسیل این متوفیان را با آب با در نظر گرفتن همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرد.

Page Generated in 0/0054 sec