printlogo


کد خبر: 218008تاریخ: 1399/1/19 00:00
اخبار

پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی چند بازداشتی دارد
یک منبع آگاه اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس را مبنی بر «عدم بازداشت هیچ فردی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی» تکذیب کرد. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از سایت سازمان قضایی نیروهای مسلح، یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی درباره وضعیت پرونده سقوط هواپیمای مسافری اوکراین، گفته بود در این پرونده کسی بازداشت نشده و حتی لازم نبوده کسی بازداشت شود اما یک منبع آگاه ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: بعد از اعلام جزئیات حادثه شلیک به هواپیمای اوکراینی همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده چند نفر بازداشت شده‌اند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده است. 
وی ادامه داد: از همان ابتدای اعلام این حادثه قوه‌قضائیه وارد عمل شده و در حال بررسی پرونده است. اکنون نیز پرونده این افراد در حال طی کردن روال اداری خود است و تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.
***
الزامات مبارزه با کرونا رعایت شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه کادر درمانی کشور، نیروهای مسلح، بسیجیان و مردم در مسیر مبارزه با کرونا تاکید کرد: تا رسیدن به شرایط عادی و رهایی از این ویروس منحوس راه باقی است و لازم است بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه الزامات این مبارزه تا غلبه کامل بر ویروس رعایت شود.
به گزارش فارس، در بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: همزمان با تلاش مجموعه درمانی کشور و بخش‌های درمانی و بهداشتی نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیجیان سلحشور ایثارگر نیز با بسیج امکانات و به کارگیری همه ظرفیت‌های مادی و معنوی در حوزه‌های مختلف از جمله اقدامات پزشکی، بهداشتی، رفع آلودگی اماکن و معابر، غربالگری، تولید اقلام تخصصی، فعال بودن بیمارستان‌های ثابت و ایجاد بیمارستان‌های سیار و نقاهتگاه‌های متعدد توانسته‌اند نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در امر مبارزه و مقابله با این بیماری ایفا کنند که بسیار امیدبخش و قابل تقدیر است.
***
تأکید چین بر مبارزه مشترک با کرونا
رئیس مجلس چین در پیامی خطاب به علی لاریجانی، ضمن اظهار تاسف از ابتلای وی به بیماری کرونا و آرزوی بهبودی رئیس مجلس شورای اسلامی، بر حمایت متقابل 2 کشور ایران و چین از یکدیگر در مبارزه با ویروس کرونا تاکید و اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک 2 کشور به عنوان شرکای جامع راهبردی که همواره در ایام دشواری به یکدیگر کمک می‌کنند، «کووید-۱۹» کنترل شده و پس از آن نیز ایران و چین همکاری‌های دوستانه با یکدیگر را گسترش دهند.
به گزارش ایسنا، در پیام لی جان شو خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: اگرچه شیوع «کووید-۱۹» مشکلات موقتی را برای دو کشور ایجاد کرده است اما همیاری دو طرف در مبارزه با این بیماری، مشارکت دوستانه فیمابین را عمیق‌تر کرد. معتقدم بعد از پایان شیوع «کووید-۱۹»، شاهد توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوستانه چین و ایران در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
***
داد و ستدهای برخی نمایندگان به حیثیت مجلس ضربه زد
فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی نمایندگان با داد و ستدهایی که کردند، با کاهش حیثیت جایگاه مجلس به اعتماد عمومی ضربه زدند اما آیا این مسأله موضوعی برای بازسازی است؟ بله! قطعا. به نظر من مجلس بعدی با ترکیبی که دارد می‌تواند این شرایط را بازسازی کند، بویژه که منتخبان هم مصر هستند با بخشی از مفاسد نهادینه‌شده در مجلس مقابله کنند، منظور از نهادینه شدن، ریشه یافتن است؛ برخی از نمایندگان عهد و پیمانی بستند که در درون مجلس با این سازوکارهای فاسد مقابله کنند، امیدوارم در این قضیه توفیق پیدا کنند و به نظرم قطعا هم می‌توانند توفیق پیدا کنند. عباس سلیمی نمین خاطرنشان کرد: در مجموع فکر می‌کنم بتوانیم با استفاده از نیروهای سالم و پاکی که هم در جریان اصلاح‌طلب و هم در جریان اصولگرا وجود دارد، این اعتماد عمومی را افزایش دهیم و من به این مساله خوشبین هستم.
***
درخواست اروپا برای لغو تحریم‌ها فریبکاری است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد درخواست اتحادیه اروپایی برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران فریبکاری در قالب دیپلماسی است. احمد سالک در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به درخواست اتحادیه اروپایی برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی ایران گفت: عملکرد آمریکا و اروپا طی 4 دهه گذشته همواره با دروغ و فریبکاری در قالب دیپلماسی بوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاره سبز و ایالات متحده قابل اعتماد نیستند، اظهار کرد: در واقع اگر منافع اروپا با اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم‌های دارویی کشورمان تامین شود، آنها در میدان عمل حاضر می‌شوند، در غیر این صورت همانند گذشته نظاره‌گر اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی خواهند بود.
نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروز اروپایی‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در شرایط ذلت‌باری قرار گرفته‌اند از این رو با اعلام چنین مواضعی در مقابل افکار عمومی دست و پا می‌زنند.

Page Generated in 0/0064 sec