printlogo


کد خبر: 218029تاریخ: 1399/1/20 00:00
اخبار

هفته آینده درباره برگزاری لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری می‌شود
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد پس از پایان اولین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک در سال جدید عنوان کرد: همه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا 31 فروردین تعطیل است و درباره اردیبهشت‌ماه طی چند روز آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد. علی‌نژاد افزود: برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی، لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستیم. معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک در سال جدید با حضور تمام اعضا و به ریاست سلطانی‌فر برگزار شد، چرا که لازم بود سیاست‌گذاری جدیدی با توجه به شرایط جدید و تعویق المپیک انجام شود. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: حدود 57 درصد سهمیه‌های المپیک باقی مانده است اما با این حال ما با کسب 52 سهمیه از پیش‌بینی ای که داشتیم جلوتر هستیم. بین 70 تا 75 درصد سهمیه‌های ممکن کسب شده است و جلوتر از برنامه زمان‌بندی هستیم. علی‌نژاد درباره احتمال ادامه تعطیلی اردوها، لیگ‌ها و بویژه لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: بدیهی است اولویت حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی‌خواهیم به خاطر برگزاری اردوها در زمان شیوع این بیماری سلامت آنها به مخاطره بیفتد، درعین حال تا شروع مسابقات المپیک زمان هم داریم. منتظریم فدراسیون‌های جهانی برنامه مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف را اعلام کنند تا متناسب با آن برنامه‌ریزی کنیم. معاون وزیر ورزش درباره کمک‌هزینه به ورزشکاران المپیکی و مربیان خاطرنشان کرد: بدیهی است تعهدی که در گذشته درباره پرداخت یک ساله داشتیم همچنان برقرار است. درباره این زمان باقیمانده هم که اضافه شد با توجه به وضعیت بیماری کرونا در آینده و متناسب با شرایط جدید تمرینات تیم‌ها، در جلسات آینده ستاد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
***
مسابقه بزرگ «لبخند قهرمان» به یاد مرحوم سیامند رحمان برگزار می‌شود
کمیته ملی پاراالمپیک در آستانه چهلمین روز درگذشت قهرمان ارزنده پاراالمپیک ایران و جهان، مرحوم سیامند رحمان، در نظر دارد مسابقه نقاشی و طراحی به نام «لبخند قهرمان» را برگزار کند. به گزارش  مهر، این مسابقه برای 2 گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسالان در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات پهلوان سیامند رحمان و افتخارآفرینی‌هایش برای کشورمان، در قالب نقاشی و طراحی با تکنیک آزاد در این رقابت شرکت دهند.
***
پیام رئیس اتحادیه جهانی به تمام کشتی‌گیران جهان
رئیس اتحادیه جهانی کشتی در پیامی به جامعه کشتی دنیا از آنها خواست در خانه بمانند و قوی باشند. شیوع ویروس کرونا باعث شد تمام رویدادهای ورزشی از جمله مسابقات کشتی در جهان لغو شود. در همین راستا نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی، پیامی خطاب به اهالی کشتی جهان منتشر کرد. متن پیام ویدئویی رئیس اتحادیه جهانی کشتی در حالی که اکثر کشورهای جهان در جدال با شیوع ویروس کرونا هستند به شرح زیر است: ورزشکاران عزیز و خانواده کشتی امروز شجاعت به معنی خرد و مسؤولیت است. در حالی که تلاش‌مان این است هرچه زودتر مسابقات را برگزار کنیم اما تأکید داریم در خانه بمانید و قوی باشید.
***
بلاتکلیفی استقلال درباره بازگشت منزوی و خلیل‌زاده
حضور اعضای مستعفی هیات‌مدیره استقلال در این باشگاه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش ایسنا، پس از روی کار آمدن کادر مدیریتی جدید در باشگاه استقلال و حضور احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید این تیم، حضور بعضی اعضای کادر مدیریتی پیشین آبی‌ها مثل کامران منزوی و اسماعیل خلیل‌زاده در باشگاه همچنان مبهم است. اسماعیل خلیل‌زاده که ریاست هیات‌مدیره باشگاه استقلال را بر عهده دارد، پس از معرفی مدیرعامل جدید آبی‌ها، از سمت خود استعفا کرد اما وزارت ورزش در بیانیه‌ای اعلام کرد حضور او به عنوان رئیس هیات‌مدیره در باشگاه استقلال ادامه خواهد یافت. خلیل‌زاده با شنیدن این خبر در مصاحبه‌ای اعلام کرد تمایلی برای ماندن در استقلال ندارد. همچنین کامران منزوی که چندی پیش استعفای خود را اعلام کرده بود،‌ هنوز از وزارت ورزش پاسخ روشنی نگرفته است و حضور او هم به عنوان عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با توجه به شرایط فعلی استقلال باید منتظر ماند و دید کادر مدیریتی جدید برای هیات‌مدیره خود، به فکر اعضای جدیدی است یا برای بازگشت افرادی چون خلیل‌زاده و منزوی تلاش خواهد کرد.

Page Generated in 0/0298 sec