printlogo


کد خبر: 218046تاریخ: 1399/1/20 00:00
اخبار

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در روز نیمه‌شعبان 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ مصادف با نیمه‌‌شعبان، سالروز ولادت با سعادت قائم آل‌محمد (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب ساعت ۱۱ صبح از شبکه‌های رسانه‌ ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به زبان‌های مختلف و به صورت زنده پخش خواهد شد.
***
احکام اعضای هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد
با موافقت رهبر معظم انقلاب، احکام اعضای هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) برای یک دوره 5 ساله دیگر تمدید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با تمدید احکام اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) برای یک دوره 5 ساله دیگر موافقت فرمودند. بر اساس این احکام، آقایان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کازرونی، سیدمرتضی بختیاری، سیدپرویز فتاح، حسین انواری، حمیدرضا ترقی و خانم دکتر مرضیه وحیددستجردی به عنوان اعضای هیأت امنای کمیته امداد امام(ره) برای یک دوره 5 ساله دیگر در مسؤولیت خود ابقا شدند.
***
قوه‌قضائیه به 50 درصد زندانیان امنیتی مرخصی داد
سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در نشست خبری درباره اعطای مرخصی به زندانیان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها گفت: ما به بیش از 50 درصد زندانیان امنیتی مرخصی دادیم  و بعضی هم به مرخصی نیامدند. ما ادعا نکردیم 100 درصد به مرخصی آمدند. هم به امنیتی‌ها مرخصی دادیم و خیلی اسامی اعلام شد و هم در عفو به خیلی از امنیتی‌ها عفو دادیم. انتقاداتی مصداقی شد که چرا به فلانی ندادید؟ ما در این موضوع تصمیمات‌مان فردی نبود و به هیچ عنوان درباره فرد تصمیم نگرفتیم که به این فرد مرخصی و عفو بدهیم یا ندهیم و شاخص  و معیار گذاشتیم. برخی زندانیان رفتارشان با این معیارها انطباق داشت و از آن استفاده کردیم و برخی زندانیان منطبق نبود که استفاده نکردیم؛ لذا اینکه انتقاداتی انجام شده، نه ما انتقادات را وارد نمی‌دانیم زیرا خوب عمل کردیم و الگوسازی برای کشورهای مختلف کردیم و هم زندانیان و خانواده آنها و هم مجامع و نخبگان با سلایق مختلف از این اقدام قوه‌قضائیه تقدیر کردند و ما این مسیر را ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد.
***
۲۹ فروردین «رژه خدمت» اجرا می‌شود
رئیس ستاد ارتش از برگزاری طرح جایگزین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش با نام «رژه خدمت» و با شعار «مدافعان وطن؛ یاوران سلامت» در سطح کشور خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری گفت: رژه روز ۲۹ فروردین تاکنون هر ساله برگزار شده است اما در سال جاری با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود، در سال جاری به جای رژه، طرحی جایگزین اجرایی می‌شود. این طرح جایگزین با عنوان «رژه خدمت» و شعار «مدافعان وطن؛ یاوران سلامت» در سطح کشور به اجرا درمی‌آید.
***
درخواست بورل برای اعمال معافیت‌های بشردوستانه برای ایران
جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در سخنرانی‌ای که به شکل ویدئوکنفرانس پس از کنفرانسش با  وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپایی برگزار شد، در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپایی چه راهبردی را برای عمل به درخواست سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های اعمال‌شده بر کشورهای در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید در پیش خواهد گرفت و آیا این موضوع با وزرای اتحادیه اروپایی مورد بحث قرار گرفته است یا نه، گفت: کشورهای عضو [اتحادیه اروپایی] پیش از این بر سر موضعی که در قالب یک بیانیه منتشر شد توافق کرده‌اند و در این بیانیه به وضوح گفته‌ایم کاملا ضرورت دارد که تحریم‌ها مانع کمک‌رسانی‌های بشردوستانه نشود. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در این راستا اظهار کرد: درباره اتحادیه اروپایی و  سازمان ملل، کاملا مشخص است که تحریم‌های ما مشکلی از نظر تسهیل کمک‌رسانی‌های بشردوستانه ایجاد نمی‌کند اما درخواست ما این است که کشورهای دیگری که تحریم‌هایی اعمال کرده‌اند نیز این کار را انجام دهند و معافیت‌های بشردوستانه‌ای برای فراهم کردن تجهیزات و کمک‌های پزشکی به کشورهایی از جمله ایران، کوبا، کره‌شمالی، سوریه و ونزوئلا که تحت تحریم هستند، اعمال شود تا [تحریم‌ها] مانع انتقال کمک‌های بشردوستانه نشود.
***
انتقاد روسیه از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پیام‌هایی جداگانه در صفحه توئیتر خود به گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهور ایران و فرانسه و همچنین ادامه تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد. وی در  حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا آمادگی ندارد که به رفع تحریم‌های ایران فکر کند، چه رسد به ملاحظات بشردوستانه. در هر صورت این (تحریم‌های آمریکا درقبال ایران) واقع‌بینانه نیست، چراکه «کووید-19» می‌تواند به کشورهای همسایه سرایت کند و 70 هزار سرباز آمریکایی در منطقه و تعداد زیادی از غیرنظامیان آمریکایی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. اولیانوف در پیام دیگری به اظهارنظر درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ایران و همتای فرانسوی‌اش پرداخت و نوشت: می‌خواهم یک موضوع را اضافه کنم؛ فکر می‌کنم گسترش دادن دامنه مشارکت کشورها در سازوکار اینستکس به فراتر از مرزهای اتحادیه اروپایی به نفع همه است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، چشم‌انداز بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام به‌مراتب روشن‌تر خواهد بود.

Page Generated in 0/0094 sec