printlogo


کد خبر: 218957تاریخ: 1399/2/13 00:00
اخبار

وزیر ورزش فرانسه: لیون اگر دوست دارد، شکایت کند
وزیر ورزش فرانسه به خبر اعلام شکایت باشگاه لیون از مسؤولان فرانسوی به خاطر پایان فصل لیگ واکنش نشان داد. به نقل از ساکرنت، بعد از اعلام قهرمانی پاری سن‌ژرمن در لیگ فرانسه، باشگاه لیون به این تصمیم اعتراض و عنوان کرد از مسؤولان مربوط شکایت خواهد کرد. رده‌بندی نهایی و اعلام قهرمان و تیم‌های سقوط کرده بر مبنای میانگین امتیاز انجام شد و به همین خاطر لیون برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۷ نتوانست سهمیه رقابت‌های اروپایی را به دست بیاورد تا ضرر مالی هنگفتی در انتظار این تیم باشد. روکسان ماراسینیانو، وزیر ورزش فرانسه در واکنش به خبر اعلام شکایت باشگاه لیون گفت: لیون می‌خواهد شکایت کند و به دادگاه برود؟ بگذارید برود. در شرایط فعلی ما افرادی داریم که باید احساس مسؤولیت و همدردی کنند. عده‌ای سود کردند و عده‌ای زیان. همه باید این شرایط را درک کنند. با اعلام فدراسیون فوتبال فرانسه همچنین تیم‌های آمیان و تولوز به دسته پایین‌تر سقوط کردند. 
***
ارسال درخواست رسمی قطر به AFC برای میزبانی جام ملت‌ها
قطر به صورت رسمی نامزد میزبانی از جام ملت‌های فوتبال آسیا ۲۰۲۷ شد. روزنامه استاد الدوحه قطر در نسخه چاپی روز جمعه به نقل از یک منبع موثق نوشت: فدراسیون فوتبال قطر با ارسال درخواست رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد میزبانی از جام ملت‌ها در سال 2027 میلادی شد. رقابت‌های دوره بعدی سال 2023 به میزبانی چین برگزار خواهد شد. مهلت ثبت‌نام برای اعلام نامزدی میزبانی جام ملت‌های آسیا ابتدا تا 31 مارس تعیین شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید شد. پیش از این فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان درخواست میزبانی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده بودند و قطر سومین کشور غرب آسیاست که نامزدی خود را اعلام می‌کند. 
***
استفاده از انرژی تجدیدپذیر هدف توکیو در المپیک
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد در برخی ورزشگاه‌ها از انرژی هیدروژن استفاده خواهد شد. به نقل از China. org، بر اساس گزارش منتشر شده، در بازی‌های المپیک توکیو 100 درصد از انرژی تجدیدپذیر برقی استفاده خواهد شد. کمیته برگزار‌کننده بازی‌های المپیک و پاراالمپیک توکیو (توکیو 2020) با انتشار گزارشی اعلام کرد: انرژی تجدیدپذیر ترکیبی از منابع کاملا مشخص انرژی خواهد بود و از مناطق تحت تأثیر زلزله بزرگ ژاپن و سونامی تامین خواهد شد. در این گزارش 270 صفحه‌ای توکیو 2020 آمده است سکوها و مدال از مواد پلاستیکی جمع‌آوری شده در سرتاسر ژاپن ساخته شده و پس از بازی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مدال‌های هر دو بازی از فلزات الکترونیک بازیافت‌شده ساخته شده‌ است که از آوریل 2017 در سراسر ژاپن جمع‌آوری شد. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد در امکانات برخی ورزشگاه‌ها از انرژی هیدروژنی استفاده خواهد شد. 
***
توضیح باشگاه استقلال درباره دلایل جدایی سلطانی
جدایی معاون پیشین ورزشی استقلال از این باشگاه در فضایی مسالمت‌آمیز و دوستانه رخ داده است. به گزارش فارس، باشگاه استقلال اعلام کرد: خبری در محافل ورزشی نشر شد مبنی بر ارتباط داشتن جدایی امیر سلطانی، معاون پیشین ورزشی استقلال با فیش‌های واریزی غیر واقعی برای میلیچ و دیاباته که باشگاه استقلال این خبر را تکذیب کرد و در این‌باره چنین توضیح داد که جدایی سلطانی از استقلال ارتباطی با این فیش‌ها نداشته است. جدایی معاون پیشین ورزشی استقلال کاملا به صورت مسالمت‌آمیز و دوستانه بوده و باشگاه استقلال گلایه‌ای از نحوه همکاری سلطانی نداشته است. باشگاه استقلال تاکید کرد: از فعالان عرصه رسانه تقاضا داریم در تنظیم خبر و گزارش به نوعی عمل کنندتا آبروی افراد بی‌دلیل به خطر نیفتد. 
***
کرونا ۶۰ هزار میلیارد به اماکن ورزشی کشور خسارت وارد کرد
معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل شیوع کرونا ۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد کرده است. جمشید تقی زاده گفت: با پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان و تصویب هیات وزیران، اجاره‌بهای ۴ هزار و ۳۰۰ مکان ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی با توجه به تعطیلی آنان در این مدت بخشوده شد. معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان که روز پنجشنبه برای افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال ایوانکی به استان سمنان سفر کرده بود، گفت: تعطیلی فعالیت‌های ورزشی بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال خسارت به این بخش در 3 ماه گذشته وارد کرده است. وی افزود: با پیشنهاد این وزارت و تصویب هیأت‌وزیران، اجاره بهای 4 هزار و ۳۰۰ مکان ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی با توجه به تعطیلی آنها در این مدت بخشوده شد. 

Page Generated in 0/0068 sec