printlogo


کد خبر: 218960تاریخ: 1399/2/13 00:00
روحانی: احتمالا تا پایان اردیبهشت تمام مشاغل پرخطر هم بازگشایی می‌شوند
بازگشایی پرخطر!

گروه اجتماعی: «امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف 2 هفته آینده یا در نهایت تا پایان اردیبهشت، مشاغل و مراکز پررفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم.» مهم‌ترین خبر روحانی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا جمله‌های بالا بود. دولت نشان داده برای بازگشایی کسب و کارها و مشاغل عطش بسیاری دارد. دولت کسب و کارهای کم‌ریسک را از 23 فروردین بازگشایی کرد و خیابان‌های شهرهای کشور شلوغ شد اما بازوی اجرایی دولت آمارهای خوب وزارت بهداشت بود، روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا به صورت روزانه کاهش می‌یافت تا دولت از فشار افکار عمومی برای بازگشایی مشاغل خارج شود.
تقسیم‌بندی مناطق کشور به 3 بخش سفید، و زرد و قرمز یکی دیگر از اقدامات دولت بود تا به وسیله آن شرایط در مناطق کم‌خطر به حالت عادی بازگردد، البته گویا وزارت بهداشت در تهیه نقشه تقسیمات کرونایی کشور همچنان مشکل دارد و اطلاع‌رسانی در این باره کافی نیست.  هنوز نمی‌دانیم کدام شهرها مناطق سفید، زرد و قرمز هستند و مدیران بهداشت به انتشار اطلاعات پراکنده بسنده کرده‌اند.
روحانی در این باره روز پنجشنبه گفت:  تقسیم‌بندی‌ شهرها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند و در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، می‌توان شرایط بهتر را برای بازگشایی هوشمند فراهم کرد.
وی با بیان اینکه جدی گرفته شدن هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب شده شاهد وضعیت سفید در برخی شهرهای کشور باشیم، افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در شهرهایی که وضعیت زرد و نزدیک به سفید دارند، مردم بالای 80 درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.
روحانی اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلا، بستری، ترخیص و فوت بیماران، آمار تبدیل شهرها از وضعیت قرمز به زرد و زرد به سفید را اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین سطح برسد.
روحانی ادامه داد: در شرایط و پروتکل‌های مربوط به الزام و ضرورت استفاده از ماسک به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد، ضمن آنکه تمهیداتی در نظر گرفته شده که وزارت بهداشت و درمان استفاده از ماسک را سهل‌تر می‌کند.

Page Generated in 0/0056 sec