printlogo


کد خبر: 218962تاریخ: 1399/2/13 00:00
اخبار

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات کمک به خانواده بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به «کووید-19» را اعلام کرد
کمک 10 میلیون تومانی به خانواده قربانیان تحت پوشش
بنیاد مستضعفان به خانواده‌های مددجویان دارای بیمار خاص، صعب‌العلاج و فوتی بر اثر کرونا مبلغ 10میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر کمک 10 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از خانواده‌های مددجویانی که اعضای آنها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند، اظهار کرد: به دنبال ادامه همکاری بنیاد مستضعفان با نهادهای حمایتی در جریان شیوع کرونا در کشور، این بنیاد مبلغ 20 میلیارد تومان را در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار داد. وی افزود: این مبلغ با توجه به درخواست این دو نهاد در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته و قرار است برای حمایت از مددکاران، مددیاران، خانواده‌های مددجویان دارای عضو فوتی بر اثر کرونا و بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت هزینه شود. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه 10 میلیارد تومان از این مبلغ به بهزیستی و 10 میلیارد تومان هم به کمیته امداد تخصیص داده شده است، گفت: کمک 10 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به سازمان بهزیستی، با درخواست رئیس این سازمان انجام شده و این مبلغ در قالب هدیه 500 هزار تومانی به مددکاران و مددیارانی که طی این هفته‌ها ایثارگرانه خدمت کردند، تقدیم شد. بر اساس گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، فتاح ادامه داد: با درخواست رئیس کمیته امداد امام خمینی مبنی بر حمایت از خانواده مددجویانی که عضوی از آنها بر اثر کرونا فوت کرده، مقرر شد مبلغ 10 میلیون تومان به خانواده هر فوتی و 10 میلیون تومان نیز به خانواده‌های مددجویانی که بیمار صعب‌العلاج یا بیمار خاص دارند، پرداخت شود.
***
رئیس سابق شورای شهر تهران:
عملکرد شورای عالی استان‌ها ضعیف است
رئیس سابق شورای عالی استان‌ها با تاکید بر توقف فعالیت شوراها گفت: قانون شوراها باید اصلاح و مدیریت یکپارچه شهری اجرا شود. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، افزود: در قانون، شوراها کمبودهایی دارند که باید اصلاح شود و در این زمینه در دوره گذشته شوراها تلاش‌هایی صورت گرفت و 2 بار در دولت‌های هشتم و نهم لوایحی تنظیم و به مجلس ارسال شد ولی متأسفانه این لوایح در بعضی جاها متوقف می‌شد. وی تأکید کرد: شوراها اکنون متوقف شده‌اند و به همین چیزی که وجود دارد دل خوش کرده‌اند و حرکتی در دوره اخیر برای ارتقای خودشان از آنها ندیده‌ایم. چمران گفت:‌ حتی شورای عالی استان‌ها نیز این دوره یک پیشنهاد و لایحه دقیقی به مجلس ارسال نکرده و اگر هم ارسال شده در صحن علنی مجلس مطرح نشده است. این در حالی است که در 2 دوره گذشته بیش از 90 لایحه به مجلس ارسال کردیم که 30 لایحه آن به تصویب رسید و رئیس شورای عالی استان‌ها در صحن مجلس از لوایح همانند رئیس دولت دفاع کرد و اغلب نمایندگان مجلس نیز همکاری خوبی داشتند. وی گفت: در حال حاضر شیب منحنی شوراها که آن زمان به طرف بالا می‌رفت به سمت پایین است و به صورت کجدار و مریز پیش می‌رود. این در حالی است که شوراها می‌توانند خیلی از مشکلات جامعه را حل کنند. رئیس سابق شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید مسائل درون‌شهری را به پارلمان‌های شهری بسپارند که همان شوراها هستند. در موضوع کرونا نیز شورای شهر باید تصمیم‌گیرنده باشد ولی اینطور نیست و جایی دیگر تصمیم می‌‌گیرند و آنها هم اجرایی می‌کنند. این در حالی است که باید بعضی موارد را به خود شهرها بسپارند تا با همکاری متخصصان و پزشکان، مواردی را به تصویب برسانند که در شهر اجرایی کنند. 
***
تقدیر سازمان ملل از بهزیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا میان معتادان
معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات بهزیستی در مقابله با شیوع کرونا میان معتادان گفت: با اتخاذ این تمهیدات تعداد معتادان مبتلا به کرونا کمتر از تعداد پیش‌بینی شده بوده است. به گزارش ایسنا، مجید رضازاده با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا در میان معتادان از ابتدای ورود این بیماری به ایران در مراکز درمانی و کاهش آسیب اقدامات فراوانی را انجام داده است، گفت: این اقدامات باعث شده است کمترین تعداد مبتلایان را چه در میان معتادان خیابانی و چه در میان معتادان مقیم مراکز داشته باشیم. وی اظهار کرد: این اقدامات در سایت سازمان ملل منتشر و از اقدامات بهزیستی در ایران تقدیر نیز شده که باعث افتخار کشور است، چرا که علاوه بر مردم‌ عادی حتی‌ به معتادان خیابانی و کارتن‌خواب هم رسیدگی کرده‌ایم. این در حالی است که حتی برخی کشورهای پیشرفته نتوانسته‌اند به مردم عادی، سالمندان، معلولان و... رسیدگی کنند. 
***
مهدهای کودک مجاز به پذیرش کودکان نیستند
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فقط بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک امکان‌پذیر شده است، گفت: به دلیل خطرات جانی ناشی از بیماری «کووید-19»، مهدهای کودک به هیچ عنوان مجاز به پذیرش کودک نیستند. سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشنامه بازگشایی محدود مهدهای کودک‌ گفت: مطابق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور، بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک از روز چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه جهت ثبت‌نام و آماده‌سازی مهدهای کودک امکان‌پذیر شده است. وی تصریح کرد: کارکنان باید همگی مجهز به ماسک و دستکش بوده و نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند. بابایی با بیان اینکه به دلیل شیوع و انتقال ویروس کرونا، مهدهای کودک به هیچ عنوان مجاز به پذیرش کودک نیستند، افزود: درصورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد. بدیهی است بخشنامه‌های چگونگی پذیرش کودکان در صورت ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از طریق همین کمیته به استان‌ها اعلام خواهد شد. 

Page Generated in 0/0069 sec