printlogo


کد خبر: 218971تاریخ: 1399/2/13 00:00
اخبار

بررسی مشکلات شرکت هپکو در جلسه ویژه با رئیس قوه قضائیه
نشست ویژه رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت هپکو بعدازظهر روز پنجشنبه همزمان با روز کارگر در دفتر رئیس قوه‌قضائیه برگزار شد.  به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله رئیسی روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت‌ماه در دیدار جمعی از اصحاب تولید و فعالان کارگری وعده داده بود مشکلات شرکت هپکو را با فوریت و در یک نشست اختصاصی پیگیری کند. بر همین اساس کمتر از 48 ساعت پس از این وعده رئیس قوه قضائیه، عصر روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز کارگر نشستی با حضور رئیس دستگاه قضا، مسؤولان مربوط و تعدادی از کارگران هپکو برگزار شد و راهکارهای حل مشکلات این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه پس از ارائه گزارشی از روند رسیدگی به مشکلات شرکت هپکو پس از سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به اراک و طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات مختلف، یک بسته پیشنهادی با هدف حل مشکلات هپکو در یک فرآیند مشخص ارائه شد. رئیس قوه قضائیه، منشأ مشکلات و آسیب‌های شرکت هپکو را روش نادرست خصوصی‌سازی دانست و از ابطال این واگذاری به‌عنوان گامی بزرگ و مهم جهت حل مشکلات این شرکت یاد کرد. آیت‌الله رئیسی با تاکید بر لزوم حل ریشه‌ای مشکلات هپکو، ابراز امیدواری کرد واگذاری این شرکت به ایمیدرو گام جدیدی در جهت احیا و بازسازی خط تولید آن و تزریق نقدینگی برای تلاش کارگران در عرصه جهش تولید باشد. رئیس قوه‌قضائیه در پایان این نشست تاکید کرد تصمیمات این جلسه در قالب یک بسته پیشنهادی به معاون اول رئیس‌جمهور و مسؤول ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منعکس می‌شود تا در مبادی ذی‌ربط مطرح و اقدامات لازم انجام شود.
***
وزیر خارجه پاکستان:
حمایت رهبر معظم انقلاب از مردم کشمیر ستودنی است
وزیر خارجه پاکستان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران به موضوعات مهم منطقه‌ای اشاره کرده و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از مسلمانان کشمیر را ستودنی دانست. به گزارش تسنیم، وزارت خارجه پاکستان با انتشار جزئیات بیشتری از گفت‌وگوی تلفنی «شاه محمود قریشی» و محمدجواد ظریف که 2 روز پیش انجام شد، آن را عامل گسترش روابط دو کشور دانست. وزرای خارجه ایران و پاکستان به بیان دیدگاه‌های خود درباره صلح افغانستان پرداختند و قریشی گفت: ما همچنان به ایفای نقش خود برای برقراری صلح در این کشور ادامه خواهیم داد. قریشی افزود: حمایت‌های مداوم رهبر معظم انقلاب از مردم کشمیر ستودنی است و دیگر کشورهای جهان نیز باید درک کنند که شرایط حاد و سخت در کشمیر نیاز به همکاری و همراهی همگانی دارد تا بهتر شود. وی گفت: نهادهای بین‌المللی و جامعه جهانی باید مانع تداوم ظلم هند در کشمیر و سیطره غیرقانونی دهلی‌نو بر این منطقه شوند.
***
صادق زیباکلام:
اصلاحات مرد اما چون کرونا بود ختم نگرفتیم
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی اینستاگرامی در جواب این پرسش که علت تفاوت مشی اصلاح‌طلبان در مواجهه با حوادث سال‌های 88 و 98 چیست؟ گفت: در انتخابات سال ۹۶، نزدیک به ۳ ماه از کار و زندگی و زن و بچه‌ام زدم و شهر به شهر و استان به استان و دانشگاه به دانشگاه رفتم و برای شرکت مردم در انتخابات کمپین ایجاد کردم تا به آقای روحانی رای بدهند. از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تا امروز بیشترین انتقادات و حملات گزنده را من از آقای روحانی کرده‌ام، این یعنی داشتن یک استراتژی! شما می‌گویید اینها آبان ۹۸ چکار کردند، من می‌گویم شما از آقای خاتمی و رهبری اصلاح‌طلبان یک سوال ساده بکنید ما ۲۴ میلیون نفری که آمدیم و رای دادیم آقای روحانی در برابر مطالبات ما چه گامی را در این ۳ سال برداشته است؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ آقای خاتمی باید پاسخگو باشد، آقای عارف باید پاسخگو باشد، آقای سعید حجاریان، موسوی‌لاری، مصطفی تاج‌زاده و صادق زیباکلام باید پاسخگو باشند، ما باید پاسخگو باشیم چون ما بودیم آن ۲۴ میلیون نفر را به رای دادن ترغیب کرده‌ایم. ما یکبار گفته‌ایم نظرمان نسبت به روحانی چیست؟ اصلا انگار نه انگار آن ۲۴ میلیون نفری که به او رای داده‌اند یک مطالباتی هم داشته‌اند. اینها نقص‌های فاحش اصلاح‌طلبان بوده است. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه گفت: اصلاحات تمام شده است، دوم اسفند ۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، اصلاحات تمام شد، چون کرونا بود نمی‌شد ختم و شب هفت گرفت، مسجد الجواد را نمی‌شد کرایه کنیم که بعدازظهر برای فاتحه بیایند. مردم در این تاریخ نشان دادند از اصلاح‌طلبان عبور کرد‌ه‌اند. 

Page Generated in 0/0063 sec