printlogo


کد خبر: 218973تاریخ: 1399/2/13 00:00
رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت روز معلم:
هدف نظام آموزشی ایجاد جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه است

رهبر حکیم  انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک روز معلم به همه معلمان مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، کار بزرگ و جهاد معلمان را آموزش شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی با هدف ایجاد یک جامعه دینی عادلانه و آرمان‌خواه دانستند و خاطرنشان کردند: نسل جوانی که در این مسیر پرورش می‌یابد ثروتی آنچنان انبوه است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری با آن برابری نمی‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
باسمه تعالی
روز معلم را به همه‌ معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور می‌پردازند تبریک می‌گویم.
این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکه... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی 4 واژه‌ کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوت‌ها، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش‌وپرورش می‌یابند و آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا می‌کنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هد‌ف‌های آفرینش انسان نزدیک می‌شوند. نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه‌ دینی عادلانه و آرمان‌خواه پدید آمد، و طبیعی است نظام آموزشی کشور نیز نمی‌تواند هدفی جز هدف کلی نظام داشته باشد. کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه‌ خود را برای ارزش‌های متعالی ملی یعنی ارزش‌های اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به ‌کار گیرد.
این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند. اسلام ما را به علم نافع فرا می‌خواند، علم نافع از سویی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز می‌سازد، و از سویی به او هویت می‌بخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار می‌کند.
نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می‌یابد، ثروتی آنچنان انبوه و ذخیره‌ آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمی‌کند.
این ثروت، محصول کار و انگیزه‌ معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دست‌های پرکار و دل‌های پرانگیزه‌ آنان باد. نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجسته‌ را هم می‌شناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر می‌توان یافت. از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته‌‌‌ای و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه‌ 30 از عمر خود در حوزه‌ قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه‌ 50 با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید. درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش‌عاقبت ملت ایران باد.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۲ اردیبهشت ۹۹

Page Generated in 0/0048 sec