printlogo


کد خبر: 219168تاریخ: 1399/2/17 00:00
اخبار

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:
بقاع متبرکه ۱۳۲ شهر بازگشایی شد
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازگشایی درهای بقاع متبرکه ۱۳۲ شهر به روی مردم خبر داد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد نوروزپور در گفت‌‌وگو با ایرنا افزود: درهای بقاع متبرکه که از حدود 2 ماه گذشته با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به روی مردم بسته شده بود، در پی اعلام وضعیت کم خطر بودن شهرهای یادشده، فعالیت مجدد اینگونه اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشت جهانی از سر گرفته شد. وی با اشاره به اینکه با اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر کم خطر بودن ۱۳۲ شهر کشور، تصمیم بر بازگشایی مجدد بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گرفته شد، افزود: بر همین اساس مردم می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی در بقاع متبرکه اعلام شده حضور پیدا کنند. مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان باید برای انجام فریضه نماز از مهر و جانماز شخصی استفاده کنند. وی با تاکید بر اینکه مراجعه‌کنندگان برای قرائت قرآن و دعا باید کتاب‌های شخصی را به همراه خود داشته باشند، افزود: با توجه به هماهنگی‌های لازم با شبکه بهداشت و درمان به هنگام ورود مراجعه‌کنندگان به بقاع متبرکه تست سلامت از آنان گرفته خواهد شد و در صورت مشکوک بودن فرد مراجعه‌کننده به هر یک از علائم ویروس کرونا از ورود او جلوگیری شده و به مراکز درمانی معرفی خواهد شد.
***
کرونا توسط حشرات منتقل نمی‌شود
رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرد و گفت: بیماری کرونا توسط حشرات خونخوار منتقل نمی‌شود. مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران تاکید کرد: با توجه به شیوع آنفلوآنزا در فصل پاییز، در صورت رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است در این فصل با موج دوم و سوم بیماری کرونا مواجه شویم. وی درباره الزام استفاده از دستکش اظهار داشت: لزومی بر استفاده از دستکش نیست، به دلیل توانایی عبور ویروس از دستکش، استفاده از آن موجب ایجاد یک احساس کاذب می‌شود و از شست‌وشوی مکرر دست‌ها می‌کاهد و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش ‌می‌دهد. محرز در ادامه شایعه انتقال بیماری توسط حشرات را رد کرد و اظهار داشت: بیماری کرونا توسط حشرات خونخوار توانایی انتقال ندارد. مگر در شرایط بسیار نادر و حضور مگس و عدم استفاده از سرویس‌های بهداشتی نامناسب که احتمال این نوع انتقال بسیار پایین است. رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران در نهایت درباره انتقال بیماری توسط هوای جا‌به‌جا شده توسط کولر‌های گازی و آبی گفت: توصیه بر شست‌و‌شوی فیلتر کولر است. این اقدامات می‌تواند درصد ابتلا به کرونا از طریق هوای جا‌به‌جا شده توسط کولر‌های گازی و آبی را کاهش دهد.
***
اهدای بسته‌های معیشتی و نقدی بنیاد مستضعفان به ۸۰ هزار خانوار محروم
معاون بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌های معیشتی و نقدی بلاعوض این بنیاد، میان ۸۰ هزار خانوار ساکن در ۱۵ منطقه محروم کشور تا نیمه اردیبهشت امسال خبر داد. به گزارش فارس، محسن منصوری اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از اقشار و صنوف مختلف بویژه اقشار آسیب‌پذیر، بنیاد مستضعفان تلاش کرده با تخصیص بسته‌های معیشتی و نقدی به این اقشار، بخشی از آسیب‌های وارده به این اقشار را در 15 منطقه محروم هدف این بنیاد جبران کند. وی اضافه کرد: بر همین اساس تاکنون بیش از 16 میلیارد تومان بسته‌های معیشتی و نقدی بلاعوض در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده در این 15 منطقه قرار داده شده است. وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی و نقدی در 15 منطقه محروم کشور همچنان ادامه دارد، گفت: کمک‌های بلاعوض نقدی و معیشتی بنیاد مستضعفان تا امروز به بیش از 80 هزار خانواده مناطق محروم کشور تقدیم شده است و روند توزیع این کمک‌ها با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی ادامه دارد.
***
زمان برگزاری کنکورهای 99 اعلام شد
کنکور سراسری که به علت شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود، روزهای 30 و 31 مردادماه برگزار خواهد شد. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: بر این اساس کنکور دکترا روز 26 تیرماه، کنکور کارشناسی ارشد 99 روزهای دوم و سوم مردادماه و کنکور سراسری روزهای 30 و 31 مردادماه برگزار می‌شود. همچنین آزمون فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته به طور همزمان روز 14 شهریورماه برگزار می‌شود. این زمان‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تصویب قرار گرفته است.  پیش از این قرار بود کنکور کارشناسی ارشد در 22 و 23 خردادماه، کنکور دکترا 9 خردادماه و کنکور سراسری 12 و 13 تیرماه امسال برگزار شود.
***
افزایش ۸۰ درصدی کرایه تاکسی‌های ویژه را تأیید نمی‌کنم
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران به خبر افزایش ۸۰ درصدی کرایه تاکسی‌های ویژه واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، محمد علیخانی درباره افزایش مازاد ۲۰ درصدی کرایه‌ها در شب و همچنین افزایش ۸۰ درصدی کرایه تاکسی‌های ویژه اظهار داشت: افزایش ۲۰ و ۸۰ درصدی را تایید نمی‌کنم. وی در پاسخ به اینکه چیزی تحت عنوان افزایش هزینه مازاد برای خدمات ویژه و شیفت شب وجود دارد؟ گفت: خدماتی که در شب ارائه می‌شود به نسبت خدماتی که در روز ارائه می‌شود تفاوت دارد اما ۲۰ درصد و ۸۰ درصد را تایید نمی‌کنم. 

Page Generated in 0/0195 sec