printlogo


کد خبر: 219176تاریخ: 1399/2/17 00:00
اخبار

سفیر سابق ایران در مغرب:
وزارت امور خارجه درباره پذیرفتن سفیر آلمان با وجود سوابق امنیتی توضیح دهد
سفیر سابق ایران در مغرب اظهار داشت: چرا وزارت امور خارجه با پذیرفتن سفیری که سابقه امنیتی در آلمان دارد موافقت کرده است؟ حسین سبحانی‌نیا گفت: اگر برای وزارت امور خارجه امنیتی بودن سفیر آلمان محرز بوده و با این وجود استوارنامه وی تایید شده است باید در این‌باره مورد سوال قرار گیرد چرا این موافقت انجام شده است. وی با بیان اینکه اهتمام فردی که وابستگی امنیتی با کشوری دارد و به عنوان سفیر معرفی می‌شود بیشتر از روابط دوجانبه مسائل امنیتی و حتی جاسوسی خواهد بود، ادامه داد: چرا وزارت امور خارجه با پذیرفتن سفیری که سابقه امنیتی در آلمان دارد موافقت کرده است؟ سبحانی‌نیا ادامه داد: نباید فردی که مامور امنیتی است به جای دیپلمات معرفی شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌های هشتم‌و‌نهم گفت: وزارت اطلاعات در این زمینه نظر می‌دهد اما عهده‌دار این امر وزارت امور خارجه است، و این وزارتخانه باید توضیح دهد آیا در زمان بررسی‌ها از وزارت اطلاعات کسب نظر کرده یا خیر. وی تاکید کرد: فردی که برای اقدامات دیپلماتیک معرفی می‌شود باید جایگاه دیپلماتیک داشته باشد. حساسیت در این زمینه در تمام کشورها وجود دارد و براساس قوانین بین‌الملل این حق برای کشور میزبان باقی است تا در صورت وجود حساسیت نسبت به فرد معرفی‌شده نظر موافق ندهد.
***
تحلیلگر سابق پنتاگون: آمریکا مقابل ایران کاری از پیش نخواهد برد
تحلیلگر سابق پنتاگون در گفت‌وگو با یک رسانه عربی، اظهار داشت اگر واشنگتن به دنبال راه‌انداختن جنگی در خاورمیانه باشد، بسیار احمق است. به گزارش تسنیم، «مایکل معلوف» تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگو با المیادین گفت: واشنگتن و تل‌آویو در تلاشند به هر روشی شده ایران و محور مقاومت را تضعیف کنند؛ بنابراین آمریکا برای رسیدن به این هدف بار دیگر اقدام به احیای داعش در عراق و ادامه فشارهای سیاسی و مالی بر لبنان کرده است. به ‌گفته تحلیلگر سابق پنتاگون، ترامپ به‌ دنبال تحریک ایران است و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی روی آن حساب کرده است اما انتظار ندارد او بتواند کاری بیشتر از این انجام دهد، چرا که واشنگتن بخوبی می‌داند هرگونه تجاوز ضدایران با پاسخ سریع و قاطع تهران همراه خواهد بود. مایکل معلوف معتقد است اگر واشنگتن به‌دنبال راه‌اندازی یک جنگ در منطقه باشد بسیار احمق است؛ درحالی ‌که تل‌آویو همواره از آمریکا می‌خواهد اقدام نظامی ضدایران و محور مقاومت انجام دهد.
***
ظریف: پمپئو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را مطالعه کند
وزیر امور خارجه ضمن اشاره به اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام از همدیگر جدا نیستند، این قطعنامه را بار دیگر برای همتای آمریکایی خود توضیح داد. به گزارش فارس، محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «پمپئو گمان می‌کند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از برجام مستقل است. او باید [قطعنامه] ۲۲۳۱ را مطالعه کند». وی با بیان اینکه پمپئو متن این قطعنامه را نخوانده، توضیح داد: «برجام بخشی از [قطعنامه] ۲۲۳۱ است. به همین دلیل است که ۱۰۴ صفحه دارد و به همین دلیل است که او (پمپئو) آن را نخوانده است!» رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، سپس با لحنی کنایه‌آمیز به آموزش قطعنامه ۲۲۳۱ برای پمپئو پرداخت و نوشت: «[قطعنامه] ۲۲۳۱ برای خنگ‌ها. بدون برجام، وجود خارجی نداشت. آمریکا آن را نقض کرده و دیگران را نیز از پایبندی به آن باز داشت. آمریکا هیچ جایگاهی [در این قطعنامه] ندارد.
***
قدردانی وزرای لبنانی از ایران برای ارسال «ونتیلاتور» و کیت‌های تشخیصی
وزرای بهداشت، خارجه و خدمات عمومی و حمل‌و‌نقل لبنان اقدام ایران در ارسال ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص را نشان‌دهنده عمق محبت و دوستی میان دو کشور دانستند و از این اقدام ایران در برهه حساس کنونی قدردانی کردند.به گزارش فارس، هواپیمای ایرانی حامل دستگاه تنفس مصنوعی (Ventilators) و کیت تشخیص (PCR)  به علاوه وسایل حفاظت پزشکی روز دوشنبه با حضور «میشل نجار» وزیر خدمات عمومی و حمل‌و‌نقل، «ناصیف حتی» وزیر خارجه و «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد. حمد حسن طی سخنانی بر اهمیت این هدیه تأکید کرد و گفت: پیامی که از ایران به ما رسیده پیام محبت و برادری و صداقت است، در وزارت بهداشت بسیار تلاش کردیم از طریق شرکای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی به این تجهیزات دست پیدا کنیم اما پس از زحمت زیاد چند روزی است توانسته‌ایم (فقط) به تعدادی از این دستگاه‌ها دست پیدا کنیم. حمد حسن تصریح کرد این دستگاه‌های تنفس دارای همان کیفیت دستگاه‌های اروپایی هستند.
***
عملیات تروریستی در غرب ایران
روابط‌ عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) از درگیری میان رزمندگان سپاه با یک تیم تروریستی ضد‌انقلاب در دیواندره استان کردستان خبر داد که منجر به شهادت 3‌تن از رزمندگان سپاه پاسداران شد. 
روابط‌ عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، در اطلاعیه‌ای از درگیری میان رزمندگان سپاه با یک تیم تروریستی ضد‌انقلاب در دیواندره استان کردستان خبر داد. در بخشی از این متن آمده است: در پی درگیری با ضد‌انقلاب، در منطقه عمومی دیواندره، سرباز ولایت سرهنگ پاسدار شکیبا سلیمی، فرمانده شجاع و دلیر پس از عمری مجاهدت و فداکاری در راه امنیت پایدار استان کردستان و در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان به همراه 2 نفر از رزمندگان غیور اسلام «جعفر نظام‌پور» و «محمد شکری» پس از درگیری و به درک واصل کردن تعدادی از عناصر ضد انقلاب، شهد شیرین شهادت را با زبان روزه نوشیدند.

Page Generated in 0/0150 sec