printlogo


کد خبر: 219253تاریخ: 1399/2/20 00:00
اخبار

در پی درگذشت مرحوم محمدحسن جلیلی صادر شد
پیام تسلیت رهبر انقلاب به برادران  جلیلی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پدر سعید و وحید جلیلی را تسلیت گفتند.  به گزارش تسنیم، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پدر سعید و وحید جلیلی را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم. حضرات آقایان دکتر سعید جلیلی و وحید جلیلی دام توفیقهما
درگذشت والد گرامی‌تان را به شما و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را مسألت می‌کنم. 
‌سیدعلی خامنه‌ای – 99/2/18
***
تجدید پیمان بیش از ۱۰ هزار دانشجومعلم با رهبر انقلاب
همزمان با سالروز حضور رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان، بیش از 10 هزار دانشجومعلم در نامه‌ای به مناسبت هفته معلم با ایشان تجدید پیمان کردند. به گزارش تسنیم، در بخشی از این نامه آمده است: امروز نسلی نو از جریان معلمی در راه است، نسلی که برای اقامه نماز عدالت، نیت تحول‌خواهی در سر می‌پرورانند و این بذر تحول‌خواهی را در اذهان و قلوب خود رشد می‌دهند تا آنگاه که درخت پرثمر نظام آموزش‌وپرورش کشور، ظرفیت شکوفا کردن استعدادهای فرزندان این مملکت را به طور موثرتری پیدا کرده و بستری شود برای شکوفاندن استعدادها. 
***
ضربه به 2 تیم تروریستی در غرب و شمال غرب کشور
روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات از انهدام 2 تیم تروریستی در غرب و شمال غرب کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. به گزارش ایسنا، سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات کل آذربایجان و کردستان موفق شدند 2 تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب را که برای اقدامات ایذایی و تروریستی از اقلیم همسایه وارد کشور شده بودند رصد و منهدم کنند. طی عملیات اطلاعاتی موثر انجام شده 16 نفر از عناصر تروریست به همراه 2 قبضه کلاشنیکف، یک قبضه کلت کمری، 2 قبضه نارنجک جنگی، 7 عدد خشاب و 240 عدد فشنگ به همراه تجهیزات انفجاری بازداشت شدند. سرکرده‌ این گروهک تروریستی تحت حمایت یکی از کشورهای مرتجع عربی و در اروپا مستقر است. برخی تروریست‌های دستگیرشده، در ترور و به شهادت رساندن افراد بی‌گناه و اخاذی از تولید‌کنندگان و تجار در غرب کشور نقش داشته‌اند. یکی از تیم‌های تروریستی در اقدامی جنایتکارانه فرزند یکی از هواداران نظام را مظلومانه به شهادت رسانده است. 
***
نامه کرونایی لاوروف به ظریف
وزیر خارجه روسیه به وزیر امور خارجه ایران نامه نوشت. 
در بخشی از این نامه سرگئی لاوروف خطاب به محمدجواد ظریف گفته است: تمایل دارم همبستگی کامل ما با ارزیابی‌های شما درباره خط مشی ضدبشری واشنگتن در زمینه گسترش تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران که همانند بسیاری از کشورهای جهان از شیوع عفونت جدید ویروس کرونا به طور جدی آسیب دیده است را خاطرنشان کنم. این رویکرد اصولی در گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که ۲۱ آوریل سال جاری انجام شد، مورد تاکید قرار گرفت. ضمن نظارت بر پیامدهای سنگین پاندمی ‌برای بسیاری از کشورها و ملت‌ها، به اهمیت پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که در اجلاس سران گروه 20 در ۲۶ مارس سال جاری مطرح شد و درباره لغو محدودیت‌های تحویل دارو و مایحتاج اولیه و همچنین تراکنش‌های خرید آنها بود بیشتر متقاعد می‌شویم. در بخش دیگری از این نامه آمده است: روسیه دائما ماهیت غیرقانونی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را خاطر‌نشان می‌کند. همواره از آمریکا می‌خواهیم این تحریم‌ها را لغو کند و مانعی برای مبارزه تمام‌عیار با عفونت ویروس کرونا ایجاد نکند. کشورهای اروپای غربی را نیز فرامی‌خوانیم تحت تاثیر ارعاب و تهدید واشنگتن قرار نگیرند و به تعامل با شرکای ایرانی ادامه دهند. 
***
روسیه:
خروج آمریکا از برجام منجر به توسعه برنامه‌ هسته‌ای ایران شد
میخائیل اولیانف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در رشته توئیتی اظهار کرد: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای منجر به افول امنیت در خلیج‌فارس شده است. 2 سال قبل در چنین روزی آمریکا از برجام خارج شد. حال می‌توانیم ببینیم این اقدام سبب ناامنی در خلیج‌فارس، توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران فراتر از محدودیت‌های توافق‌شده و تلاش مستاصلانه آمریکا برای محسوب شدن به عنوان یکی از طرفین توافق با ایران شده است‌. وی در توئیت دیگری نوشت: مکانیسم بازگشت ارتباطی با رای دادن ندارد و اتوماتیک است اما اول ایالات متحده باید تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل و باقی جامعه بین‌المللی را قانع کند که هنوز یکی از طرفین توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود. این کار تنها از طریق پایبندی اثبات‌شدنی ممکن است. این مقام ارشد روس در توئیت دیگری نوشت: ابهامات از تلاش‌های مسخره و حساب‌نشده آمریکا برای اثبات اینکه همچنان یکی از طرفین برجام محسوب می‌شود، شکل گرفته است‌. خروج از برجام به عنوان یک تصمیم ملی شناخته‌شده، بسیار بدبینانه بود. این وضعیت منحصر به فردی در روند کاری شورای امنیت سازمان ملل است. 

Page Generated in 0/0179 sec