printlogo


کد خبر: 219632تاریخ: 1399/2/28 00:00
اخبار

امروز دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب
با توجه به شیوع کرونا دیدار امسال دانشجویان با رهبر حکیم انقلاب امروز (یکشنبه ۲۸ اردیبهشت) به صورت مجازی و از طریق ویدئو‌کنفرانس برگزار می‌شود. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طبق سنوات گذشته دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر فرزانه انقلاب برگزار می‌شود اما با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا دیدار امسال به صورت مجازی و ویدئو‌کنفرانس امروز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و تعدادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب سخن خواهند گفت.
***
اغلب مجروحان حادثه ناو کنارک ترخیص شده‌اند
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح دیروز با حضور در بیمارستان گلستان، از 3 تن از مجروحان حادثه ناو کنارک عیادت کرد و روند مداوا و درمان آنها را مورد ارزیابی قرار داد. معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما برای قطره قطره خون شهدای‌مان ارزش قائل هستیم، تصریح کرد: هر رزمنده‌ای که از ابتدا وارد خدمت در نیروهای مسلح و ارتش می‌شود، قطعا یکی از اهداف وی، حفظ سربلندی و اقتدار نظام و دستیابی به مقام والای شهادت است. ما مسیر این شهدا را ادامه خواهیم داد. امیر دریادار سیاری ادامه داد: اغلب مجروحان این حادثه  ترخیص شده‌اند و ۳ نفر که الان در این بیمارستان و یک نفر در بیمارستان چابهار به سر می‌برند، بزودی ترخیص خواهند شد و حال‌شان مساعد است.
***
کاظم‌پوراردبیلی دار فانی را وداع گفت
حسین کاظم‌پوراردبیلی، دیپلمات باسابقه و برجسته کشورمان که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفته بود، دار فانی را وداع گفت. به گزارش ایسنا، حسین کاظم‌پوراردبیلی از دیپلمات‌های باسابقه و برجسته کشورمان پس از تحمل دوره‌ای بیماری بر اثر خونریزی مغزی دار فانی را وداع گفت. کاظم‌پور‌اردبیلی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیرماه بود. وی در سال‌های 1359 تا 1360 وزیر بازرگانی بود. کاظم‌پور‌اردبیلی در دولت دوران دفاع مقدس از سال ۱۳۶۰ تا 1364 در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال 1364 تا 1369 نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت. وی در فاصله سال‌های 1369 تا 1374 سفیر ایران در ژاپن بود و از سال 1374 تا 1378 نیز نمایندگی ایران در اوپک را به ‌عهده داشت. کاظم‌پور‌اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.
***
برگزاری آنلاین همایش بین‌المللی قدس شریف
رئیس کنگره بین‌المللی قدس شریف گفت: همایش بین‌المللی قدس شریف با مشارکت نهادهای بین‌المللی و ملی، روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به طور آنلاین در فضای مجازی برگزار می‌شود. آیت‌الله اعرافی در نشستی خبری اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امسال بر ایران و سایر کشورها حاکم است از تشکیل اجتماعات روز قدس معذوریم اما به اشکال دیگر این کاستی جبران خواهد شد. اعرافی گفت: از ۱۸ سخنران نیز دعوت شده است در این همایش سخنرانی داشته باشند. مدعوان از کشورهای بحرین، آمریکا، انگلستان، پاکستان، هند و تعدادی دیگر از کشورها هستند که در این همایش سخنرانی دارند.
***
۸ طرح اقتصادی سال اول مجلس یازدهم دنبال می‌شود
منتخب مردم قم در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های مجلس گفت: مجلس یازدهم به دنبال آن است از کاستی‌های مجلس‌های قبلی مبرا باشد. کارگروه برنامه در فراکسیون اکثریت فعال است و اولویت‌های مجلس را ساماندهی می‌کند.
علیرضا زاکانی ادامه داد: توزیع عادلانه موضوعاتی چون بنزین و یارانه در اولویت ما است و مبارزه با پلشتی‌هایی که مانع توزیع عادلانه ثروت می‌شود نیز در اولویت قرار دارد. وی با بیان اینکه ۸ طرح در سال اول مجلس یازدهم پیگیری می‌شود که بخش عمده آن مباحث اقتصادی و کنترل تورم است، افزود: اساس کار مجلس معطوف به حل مشکلات مردم و تسریع پیشرفت کشور است و فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی نقش مهمی در این زمینه دارد. منتخب مردم قم در مجلس یازدهم در این باره گفت: دولت از ریل انقلاب اسلامی بویژه در مباحث اقتصادی خارج شده است و ما از ابزارهای نظارتی خود برای بازگرداندن دولت به وضعیت درست استفاده خواهیم کرد.
***
جریان‌سازی رسانه‌های معاند علیه مرزبانان تایباد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جریان‌سازی سازمان‌یافته رسانه‌های معاند علیه مرزبانان در منطقه مرزی تایباد، از نشست بین مرزبانان 2 کشور ایران و افغانستان در تایباد خبر داد.
به گزارش فارس، سردار قاسم رضایی در جلسه شورای عمومی ستاد مرزبانی ناجا با اشاره به جریان‌سازی سازمان‌یافته رسانه‌های معاند علیه مرزبانان در منطقه مرزی تایباد گفت: روز گذشته نشست مطلوبی بین مرزبانان 2 کشور ایران و افغانستان در تایباد برگزار شد. 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است، ادامه داد: مرز جایگاه ملی و بین‌المللی دارد و مرزبانان همواره کوشا هستند و به دور از هرگونه تنش از سرحدات ایران اسلامی حراست و پاسداری می‌کنند.

Page Generated in 0/0164 sec