printlogo


کد خبر: 219635تاریخ: 1399/2/28 00:00
دور جدید خشونت‌ صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

گروه بین‌الملل: در حالی که چند روزی بیشتر تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس نمانده، نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش به محور شرقی قدس اشغالی بشدت با فلسطینیان درگیر شدند.
به گزارش العهد، سلسله اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی ادامه دارد. بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به محور شرقی قدس اشغالی یورش بردند. رسانه‌های عربی اعلام کردند که شهرک ابودیس در شرق قدس اشغالی هدف هجوم وحشیانه نظامیان صهیونیست قرار گرفت. به دنبال این یورش صهیونیست‌ها به قدس اشغالی، درگیری سختی میان آنها و جوانان فلسطینی اتفاق افتاد. شاهدان عینی اعلام کردند که در جریان این درگیری‌ها ۳ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها بشدت زخمی شدند.
 
* افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه
یک مرکز صهیونیستی اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون ۱۰ عملیات مقاومتی در کرانه باختری با استفاده از سلاح‌های سرد و گرم، زیرگیری با خودرو یا پرتاب سنگ انجام شده است. بر اساس این گزارش، مرکز موسوم به «مرکز اطلاعات و اخبار تروریسم» اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی یک سرباز اسرائیلی در عملیات پرتاب آجر به سر وی در شهر «یعبد» (در ۱۲ ماه مه) کشته شد و ۲۰ اسرائیلی دیگر که بیشتر آنها نظامی بودند در این عملیات زخمی شدند. از بارزترین عملیات‌های دیگر، عملیات زیرگیری با خودرو توسط یک فلسطینی در ششم فوریه بود که طی آن 12 نظامی از تیپ «گولانی» زخمی شدند و جراحات یکی از آنها وخیم بود و عامل عملیات روز بعد بازداشت شد. در یک عملیات دیگر در ششم فوریه یک فلسطینی با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت تعدادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در ورودی مسجد الاقصی کرد که یکی از آنها زخمی شد و خودش نیز به شهادت رسید. بعد مشخص شد وی یک مسیحی بوده که بتازگی مسلمان شده است. در همان روز یک فلسطینی دیگر به سمت یک پایگاه نظامی صهیونیستی در شمال غرب رام‌الله تیراندازی و یک نظامی اسرائیلی را زخمی کرد. بیست‌ودوم آوریل فردی فلسطینی با زیرگیری با خودرو و نیز استفاده از سلاح سرد در ورودی شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس، یک نظامی اسرائیلی را زخمی کرد و خودش به شهادت رسید. به گزارش فارس، بیست‌وهشتم همان ماه یک فلسطینی از طولکرم کرانه باختری عملیاتی با سلاح سرد در شهر «کفرسابا» انجام داد و یک شهرک‌نشین را بشدت زخمی کرد. وی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیستی زخمی و بازداشت شد. چهاردهم‌ مه ‌یک عملیات زیرگیری با خودرو در جنوب الخلیل انجام شد که طی آن یک نظامی اسرائیلی بشدت زخمی و پای وی قطع شد. عامل این عملیات در پی تیراندازی متعدد صهیونیست‌ها به شهادت رسید. بر اساس این گزارش، علاوه بر عملیات‌های مذکور، صدها عملیات پرتاب سنگ، کوکتل‌مولوتف و مانند آن نیز انجام شده است. امسال عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری اوج گرفت به نحوی که از آغاز ماه مبارک رمضان امسال تاکنون 3 عملیات شهادت‌طلبانه به اجرا درآمده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در گزارش امنیتی مرکز داده‌های اطلاعاتی صهیونیستی می‌خوانیم، اولین عملیات شهادت‌طلبانه در شهر کفرسابا واقع در شمال تل‌آویو به اجرا درآمد و طی آن یک جوان فلسطینی با چاقو یک اسرائیلی را هدف حمله قرار داد و او را بشدت مجروح کرد که مجری عملیات زخمی و بازداشت شد. در بخشی دیگر از این گزارش می‌خوانیم که عملیات دوم در 12 مه ‌جاری به اجرا درآمد و طی آن یک فلسطینی سنگ بزرگی را به سمت یک نظامی صهیونیست در داخل شهرک یعبد واقع در جنین پرتاب کرد و او را کشت. بر پایه این گزارش، عملیات سوم در 14 مه ‌به اجرا درآمد و طی آن یک فلسطینی با خودروی خود یک صهیونیست را در جنوب الخلیل زیر گرفت که در پی این اقدام این صهیونیست بشدت زخمی و ساق پایش قطع شد و مجری عملیات به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.

Page Generated in 0/0061 sec