printlogo


کد خبر: 219639تاریخ: 1399/2/28 00:00
کرونا جهان را ویروس‌شناس کرد!

میکائیل دیانی: کرونا جهان را متحول کرده است اما نه صرفا به صورت فیزیکی! همه را به تکاپو واداشته اما فرصتی برای نگاهی دوباره به مسائل و تفکر درباره آنها را نیز به ما داده است. پساکرونا قطعا متفاوت از پیشاکروناست اما این تفاوت صرفا در گسترش نظارت و کنترل دولت‌ها نیست، بلکه در وسعت دید ملت‌های جهان به پدیده‌های موجود در جهان هم هست. برای مردمی که با کرونا مواجه شده‌اند، فهم ویروس و شناسایی ویروس‌ها راحت‌تر شده است. برای مردمی که با عکس‌های انتشار کرونا در ریه انسان مواجه شده‌اند، غصب غیرقانونی و وحشیانه خاک‌های فلسطین توسط اسرائیل پدیده قابل فهم‌تری است! کشتار صهیونیست‌ها عینی‌تر است و مظلومیت فلسطینی‌ها عیان‌تر!
«کووید-19» اگر در قرن 21 کشف شد، حالا جهان به‌ خاطر می‌آورد که چند دهه است با کووید 1948 زندگی می‌کند و به آن توجه نداشته است؛ غده سرطانی‌ای که میلیون‌ها انسان را آواره کرده و چند صد هزار فلسطینی را به خاک و خون کشیده است. «کووید-19» با کودکان کاری نداشته است اما اسرائیل خرد و کلان، پیر و جوان و کودک و شیرخوار را به خاک و خون کشیده است!
امسال تصاویر مادرانی که کودکان غرقه به خون‌شان را بغل گرفته‌اند و به بیمارستان می‌آیند، پدرانی که چشم اطفال‌شان را می‌بندند و پارچه سفید بر چهره‌شان می‌کشند تا آنها را راهی دیار ابدی کنند، خواهرانی که در راهروی بیمارستان‌ها به سر و صورت می‌زنند، مویه می‌کنند، جیغ می‌کشند و در غم عزیزان‌شان عزاداری می‌کنند، بیشتر برای جهانیان ملموس می‌شود.
کرونا جهان را بیدار کرده است؛ صف‌آرایی برای پاک کردن جهان از این غده سرطانی حالا بهتر صورت می‌گیرد. یکصدایی بیشتر می‌شود. هر کس در این سال با کرونا مواجه شده است حالا بیشتر اهمیت موضوع را درک می‌کند.
روز قدس امسال  متفاوت از همه سال‌هاست، قدسی که شناخت جهانیان نسبت به جنایتکاری اسرائیلی‌ها بیشتر فهم می‌شود و خواست جهانی برای از بین رفتن این سرطان بیش از گذشته می‌شود.

Page Generated in 0/0055 sec