printlogo


کد خبر: 219677تاریخ: 1399/2/29 00:00
اخبار

وزیر کار مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را به هیأت دولت ارائه نکرده است
3 میلیون و 300 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی در انتظار تعیین‌تکلیف افزایش حقوق هستند. رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان را هنوز به هیأت دولت ارائه نکرده است. علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی و همچنین شهر تهران این است که حقوق بازنشستگان حداقل 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد و 21 درصد نیز افزایش حقوق برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شود. وی بیان داشت: اخیرا نیز هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی مصوبه‌ای درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی داشت که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید در هیأت دولت مطرح می‌کرد که متأسفانه با گذشت یک هفته هنوز این اقدام صورت نگرفته است. دهقان‌کیا یادآور شد: 3 میلیون و 300 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی در انتظار تعیین‌تکلیف افزایش حقوق هستند و با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت کالاهای مصرفی این تعداد از افراد جامعه با مشکلاتی مواجهند. وی اضافه کرد: با گذشت 2 ماه از سال 99 همچنان بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق سال 98 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت می‌کنند و با مشخص شدن میزان افزایش حقوق این افراد مابه‌التفاوت آن واریز می‌شود. 
***
ایران در سال ۱۴۳۰ پیرترین کشور منطقه  می‌شود!
«در صورت پیشروی روند کاهش جمعیت کشور، ما در سال ۱۴۳۰ پیرترین کشور منطقه خواهیم بود! و در سال ۱۴۸۰ به ۳۰ میلیون نفر خواهیم رسید. اما فاجعه جایی است که بدانیم ۴۲ درصد این جمعیت، بالای ۶۵ سال سن خواهند داشت». دبیر مجمع فعالان جمعیت در نشستی با موضوع جمعیت اظهار کرد: سال 1367 میانگین نرخ جمعیت 7/6 فرزند بوده است؛ در برنامه اول توسعه جمع‌بندی بر این شد که کشور در سال 1390 به نرخ 9/4 فرزند برسد اما در عمل با طی یک شیب تند و در سال 1371 به این نرخ رسیدیم. پس عملا باید برنامه‌های کنترل جمعیت متوقف می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و در سال 1372 قانون‌های تنظیم خانواده تازه‌ای در مجلس به تصویب رسید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رسول ساکی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین نرخ باروری کشور 88/1 است. در صورت درست بودن این عدد ما برای اینکه دچار انقراض نسلی نشویم باید نرخ باروری خود را به 1/2 برسانیم؛ 1/2 فرزند استانداردی است که سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نرخ رشد 1/2 باید راهی طولانی را طی کنیم و در صورت پیشروی این کاهش جمعیت، ما در سال 1430 پیرترین کشور منطقه خواهیم بود و در سال 1480 به میزان جمعیت 30 میلیون نفر خواهیم رسید! اما فاجعه وقتی عیان می‌شود که بدانیم 42 درصد این جمعیت 30 میلیونی، بالای 65 سال سن خواهند داشت. 
***
امسال تابستان گرمی را در پیش داریم
امسال تابستان گرمی خواهیم داشت. رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت خشکسالی در ایران بر اساس مدل‌های خشکسالی گفت: تابستان امسال دمای هوا در کشور یک درجه بیش از نرمال خواهد بود. احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۸۲ میلیمتر بارش در کشور داشتیم، اظهار کرد: این میزان حدود ۳۰ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت در ایران است. وی در ادامه اظهار کرد: امسال در مناطق مرکزی، سواحل شمالی، شمال شرق، مناطق جنوبی استان فارس، کرمان، هرمزگان و بخش‌های سیستان‌و‌بلوچستان ترسالی حاکم بوده است. وظیفه افزود: برآیند بارش‌های ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد ما در ایران 2 سال ترسالی و ۸ سال خشکسالی داشتیم که در نتیجه آن با خشکسالی انباشته مواجه شدیم اما طی 2 سال اخیر در بیشتر نقاط کشور به جز نوار غربی و شمال غربی با ترسالی مواجه بودیم. به گفته وی، طی خرداد‌ماه و تابستان امسال دمای هوا در کشور حدود یک درجه بیش از نرمال خواهد بود.
***
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:
۹ میلیون ماسک بین مردم توزیع شد
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم، تاکنون 8 میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۴۵ عدد ماسک توسط مبلغان، خادمان، خیران و نیروهای داوطلب مردمی در بقاع متبرکه تولید و بین مردم، بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توزیع شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: از مجموع ماسک‌های تولیدشده تعداد 6 میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۲۰ عدد بین اقشار مختلف مردم و بقیه به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهدا شده است. وی اظهار داشت: تاکنون 4 میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۰ لیتر محلول ضدعفونی در قالب وایتکس، الکل و... نیز تولید و در نقاط مختلف بویژه مناطق محروم توزیع شده است. نوروزپور با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۱۲۵ نوبت نیز بقاع متبرکه و محیط پیرامون آن ضدعفونی شده‌اند، افزود: همچنین 6 میلیون و ۶۱۰ هزار بسته بهداشتی در قالب مواد شوینده و ضدعفونی نیز بین اقشار مختلف مردم توزیع شد. مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف با بیان اینکه تاکنون ۴۷ هزار و ۳۸۰ دست لباس پزشکی گان نیز تولید و بین بیمارستان‌ها و نقاهتگا‌ه‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: در این ارتباط ۸۳۵ هزار و ۴۵۰ پرس غذای گرم طبخ و بین بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توزیع شده است. 

Page Generated in 0/0379 sec