printlogo


کد خبر: 219681تاریخ: 1399/2/29 00:00
اخبار

پارکینگ‌ها حق پذیرش خودروی بدون پلاک را ندارند
معاون امور صنایع وزارت صنعت در حاشیه نشست کمیته خودرو گفت: در نشست کمیته خودرو، مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تاکید بر افزایش عرضه خودروسازان، محدودیت‌هایی برای جلوگیری از حضور دلالان در ثبت‌نام خرید خودرو تعیین شد. مهدی صادقی‌نیارکی با تشریح سرفصل مهم‌ترین مصوبات کمیته خودرو که با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور، سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت بازرگانی داخلی، ایدرو، خودروسازان‌ و انجمن خودروسازان برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر تعیین تکلیف در حوزه مدیریت تقاضا، روش‌های فروش، نحوه ثبت‌نام فروش فوق‌العاده و نحوه ثبت‌نام پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودرو مورد بررسی قرار گرفت. وی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی درباره عدم خروج خودروی بدون پلاک از خودروسازی و تعیین تکلیف وضعیت خودروهای احتکار شده در پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: محدودیت‌هایی برای خودروهای فاقد پلاک که در پارکینگ‌ها قرار دارد در نظر گرفته شد. معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین تاکید کرد: پارکینگ‌ها حق پذیرش خودروی بدون پلاک را ندارند. 
***
تولید شیر 2 برابر می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین گاوداری شمال شرق کشور در شهرستان شیروان که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سرانه پایین مصرف شیر در ایران که بین 90 تا 100 کیلوگرم است، باید برای جلوگیری از بیماری‌ها، هزینه‌های درمانی آتی و همچنین ایجاد عدالت، قدم‌های موثری در این مسیر برداشت. محمد شریعتمداری با اشاره به برنامه مجموعه‌های دامداری شستا برای افزایش تولید شیر تصریح کرد: قصد داریم با کمک دیگر نهادها 9 میلیون تن شیر تولید شده در کشور را حداقل به 2 برابر افزایش دهیم. وی با اشاره به مگاپروژه گاوداری در شهرستان شیروان ادامه داد: این پروژه بخشی از زنجیره تولید شیر در کشور است که به صورت رسمی و نمادین کلنگ‌زنی می‌شود. 
***
ناتوانی طرح اقدام ملی در پاسخ به تقاضای مسکن
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق بررسی‌های انجام شده در کمیسیون عمران مجلس، در حال حاضر بازار مسکن با کمبود 5/3 میلیون واحد مسکونی مواجه است و در صورتی که وزارت راه ‌و شهرسازی به تمام تعهدات خود در زمینه طرح اقدام ملی عمل کند، ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قیاس با نیاز 5/3 میلیونی، تاثیر قابل توجهی بر بازار مسکن نخواهد داشت. علیم یارمحمدی درباره فعالیت‌های انجام شده برای تسهیل شرایط صاحب‌خانه شدن مردم در استان سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: حاشیه‌نشینی اطراف زاهدان و چابهار و مشکل بدمسکنی در این نواحی یکی از بزرگ‌ترین معضلات استان در حوزه مسکن به شمار می‌رود، در همین راستا با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت راه نسبت به ارائه برنامه برای حل این معضل اقدام شد اما متاسفانه اقدامات اجرایی آغاز نشده و سایر اقدامات در این راستا به کندی پیش می‌رود. وی در پایان ضمن انتقاد از نحوه عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت‌های مربوط گفت: تمام شرایط برای آغاز فعالیت بنیاد مسکن مهیا شده و تسهیلات ساخت و زمین در اختیار این بنیاد قرار گرفته است اما نحوه عملکرد در سیستان‌وبلوچستان قابل قبول نیست. 
***
فروش لوازم خانگی با شناسه الزامی شد
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از امروز (دیروز یکشنبه 28 اردیبهشت) تمام کالا‌های لوازم خانگی باید شناسه کالا داشته باشد و از مشتریان خواهشمندیم از این پس شناسه کالای لوازم خانگی خود را قبل از خرید از فروشنده مطالبه کنند. علی مویدی‌خرم‌آبادی افزود: پس از پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیار در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق شدیم سامانه شناسه کالا‌های لوازم خانگی را در سطح کشور فعال کنیم و کالا‌های لوازم خانگی از این پس باید دارای شناسنامه باشد. وی گفت: خریداران می‌توانند شناسه کالای لوازم خانگی خود را به شماره #777*4* ارسال کنند تا از اصالت کالای خریداری‌شده خود مطلع شوند. مویدی افزود: همچنین خریداران لوازم خانگی این امکان را دارند به کمک همین سرشماره به سامانه گارانتی تهیه شده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم متصل شوند و از گارانتی کالای خود و خدمات فروش، پس از خرید آن کالا هم بهره‌مند شوند. رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این سامانه فعلا برای لوازم خانگی اجرا شده، چرا که لوازم خانگی گردش مالی بسیاری در کشور دارد اما بزودی برای سایر کالا‌ها هم سامانه شناسه کالا و گارانتی فعال خواهد شد. وی افزود: این سامانه باید بهمن سال 98 فعال می‌شد ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای آن به تعویق افتاد اما از امروز (یکشنبه) اجرای آن عملیاتی خواهد شد و خریداران توجه کنند از این پس باید از فروشنده کالای لوازم خانگی شناسه کالا را مطالبه کنند. 

Page Generated in 0/0398 sec