printlogo


کد خبر: 219685تاریخ: 1399/2/29 00:00
اخبار

رهبر انقلاب سخنران ویژه روز قدس
قائم‌‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنران ویژه روز قدس امسال هستند. 
به گزارش تسنیم، نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های راهپیمایی روز قدس امسال گفت: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری، امکان برگزاری شایسته و گسترده این مراسم نخواهد بود. 
وی افزود: لکن به‌دلیل ضرورت زنده نگه‌داشتن مراسم روز قدس، ویژه‌برنامه استثنایی خواهیم داشت که مقام معظم رهبری روز جمعه، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز قدس) با امت اسلام سخن خواهند گفت که به‌ صورت زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش می‌شود. 
قائم‌مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با هدف بهره حداکثری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هیچ برنامه‌ای در هیچ جای کشور تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت. 
***
پیروزی ملت ایران تضمین شده است
رهبر حکیم انقلاب فرمودند: اگر شما دین خدا، جهت‌گیری الهی، منطق و راه خدا را یاری کردید، خدا هم شما را نصرت و یاری خواهد کرد، وقتی خدا نصرت کرد، «فَلَا غَالِبَ لَکُمْ» هیچ کسی بر شما غلبه نخواهد کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI. IR که در ایام ماه مبارک رمضان به صورت روزانه بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در تفسیر آیات قرآنی را منتشر می‌کند، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در جلسه‌ای به تفسیر و شرح آیه هفتم سوره مبارکه «محمد» پرداختند و فرمودند: پیروزی ملت ایران، پیروزی بسیج، پیروزی جریان عظیم انقلاب اسلامی در ایران تضمین شده است، خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «إِن یَنصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَاغَالِبَ لَکُمْ» اگر خدا شما را یاری کند هیچ‌ کسی بر شما غلبه نمی‌کند.  ایشان افزودند: یاری کردن خدا چگونه است؟ «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» اگر شما دین خدا، جهت‌گیری الهی، منطق و راه خدا را یاری کردید، خدا هم شما را نصرت و یاری خواهد کرد، این همان چیزی است که امروز هم وجود دارد؛ این جریان عظیم انقلابی در کشور دارند اهداف الهی را دنبال می‌کنند؛ ایجاد جامعه اسلامی را دنبال می‌کنند، تحقق شریعت الهی در کشور را طلب و دنبال می‌کنند. 
رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: پس راه، کار خداست، راه خداست، نصرت خداست، وقتی نصرت خدا صورت گرفت، خدای متعال هم نصرت خواهد کرد، وقتی خدا نصرت کرد، «فَلَاغَالِبَ لَکُمْ» هیچ‌کسی بر شما غلبه نخواهد کرد. 
***
ویژه‌نامه «مکتب حاج‌قاسم» روی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی
ویژه‌نامه «مکتب حاج‌‌قاسم» مجموعه‌ای از گفتارها، گفت‌وگوها و یادداشت‌های شخصیت‌های مهم داخلی و بین‌المللی پیرامون زندگی و زمانه، ویژگی‌های شخصیتی و فرماندهی، تاثیرات داخلی و منطقه‌ای شهید سپهبد حاج ‌قاسم سلیمانی است که به مناسبت «روز قدس» منتشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، ویژگی‌های شهید سلیمانی در کلام رهبری، زندگینامه و بیان خاطراتی از سال‌های نوجوانی و جوانی حاج‌‌قاسم، همراهی ایشان با انقلاب، نکاتی ناشنیده از سال‌های حضور و فرماندهی لشکر ثارالله در دفاع مقدس، فرماندهی امنیت جنوب شرق کشور در سال‌های پس از جنگ، آغاز فرماندهی سپاه قدس و فعالیت‌های فرامرزی شهید سلیمانی، حضور و همراهی مجاهدان افغانستانی، روایت‌هایی از جنگ 33 روزه، جزئیاتی از جنگ با تکفیری‌ها و سقوط داعش و مبارزه در عراق و سوریه، همراهی با مقاومت در یمن، دیپلماسی و سیاست خارجه شهید سلیمانی و ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار در خاطرات یاران و نزدیکان ایشان بخش‌های مختلف این ویژه‌نامه را تشکیل می‌دهد.  ویژه‌نامه «مکتب حاج‌قاسم» شامل گفت‌وگوهایی با آیت‌الله رئیسی، سیدحسن نصرالله، شیخ بدرالدین حسون، دکتر علی‌اکبر ولایتی، حجت‌الاسلام هاشم الحیدری، نوری المالکی، سردار عزیز جعفری، محمد محقق، منوچهر متکی، حسین امیرعبداللهیان، محمد شریعتمدار، مرحوم حسین شیخ‌الاسلام، خالد قدومی، سردار فلاح‌زاده و ... است.  همچنین گفتارهایی از صباح زنگنه، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، داریوش ارجمند، پرویز امینی، محمدباقر خرمشاد و ... را در این ویژه‌نامه می‌خوانیم. 
***
نامه دولت به اعضای کابینه برای به کارگیری نمایندگان بیکار مجلس دهم
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه دبیر هیات دولت به اعضای کابینه برای به کارگیری نمایندگان مجلس دهم در دولت خبر داد. به گزارش فارس، احمد امیرآبادی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس از نامه دبیر هیأت دولت به اعضای کابینه درباره به کارگیری نمایندگان مجلس دهم در دولت خبر داد. وی در بیان جزئیات نامه مذکور گفت طی نامه‌ای به امضای آقای سیمایی‌صراف به اعضای هیأت دولت، خطاب به دستگاه‌های اجرایی تاکید شده نمایندگان مجلس دهم را با طرح در کارگروه این اقدام به کارگیری کنند. امیرآبادی در همین زمینه خاطرنشان کرد: البته در این نامه تاکید شده جایگاه قوه مجریه و استقلال آن حفظ شود؛ البته دولت در مجلس دهم به دنبال حفظ جایگاه خود نبود و گویا با نزدیکی به آغاز به کار مجلس یازدهم به فکر حفظ جایگاه خود افتاده است. 

Page Generated in 0/0124 sec