printlogo


کد خبر: 219698تاریخ: 1399/2/29 00:00
برخی استان‌ها با پیک شیوع کرونا مواجه هستند
خوزستان بحران لرستان هشدار

گروه اجتماعی: جدیدترین آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد همچنان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و تمام بیمارستان‌های شهرهای این استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. به گزارش «وطن‌امروز»، جمع مبتلایان به کرونا در خوزستان به حدود 7 هزار نفر رسیده که نسبت به 2 هفته گذشته رشد چشمگیری نشان می‌دهد. تعداد کل مبتلایان در خوزستان تا 2 هفته پیش فقط 2 هزار نفر بود اما با افزایش تست کرونا در این استان شتاب ابتلا شدت گرفت و با افزایش بستری‌ها نیز حالت فوق‌العاده در این استان اعلام شد.
علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این استان اظهار کرد: جهت ارائه مطلوب‌تر خدمات درمانی به بیماران و پس از جلسه مشترک ریاست دانشگاه با روسای بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی و بر اساس مصوبه ستاد دانشگاهی کرونا، علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان‌های امیرالمومنین، فاطمه الزهرا، شهید منفردنیاکی و سینا آماده خدمات‌رسانی به مردم درباره کروناویروس هستند.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به  ۶۹۴۶ نفر رسید. احسان‌پور گفت: تاکنون ۳۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا ویروس در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود‌: در حال حاضر ۸۵۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌های درمانی هستند و خوشبختانه تاکنون ۵۷۳۳ نفر با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.
 
* لرستان در مرز هشدار
معاون کل وزیر بهداشت اعلام کرد که اوضاع استان خوزستان در حال کنترل است. ایرج حریرچی گفت: پیک شیوع کرونا در خوزستان دیرتر شروع شده و به این خاطر صعودی است. این استان در وضعیت شیوع کم و متوسط قرار دارد که به دلیل مناسبت‌های اجتماعی خاص است. برخلاف استان خوزستان  شیوع کرونا در استان‌های دیگر فروردین و اسفند بود که با تعطیلات برخورد کردند، با این حال اوضاع خوزستان تحت کنترل است. حریرچی با بیان اینکه با کمبود شدید نیروی پرستار و پزشک روبه‌رو هستیم، گفت: البته قرار نیست همه نیروها در بخش دولتی مشغول شوند و ما بر اساس سطح  درآمد و رشد اقتصادی خود نیروی مورد نیاز را جذب می‌کنیم. وی با بیان اینکه مناطق سفید در کشور رو به افزایش است، تصریح کرد: اکنون 218 منطقه سفید در کشور داریم و حتی منطقه سبز مطرح است که بتدریج آنها را اعلام می‌کنیم.
وزیر بهداشت به استان‌های همجوار خوزستان هشدار داده مراقبت بیشتری برای مقابله با کرونا داشته باشند. طبق اعلام مسؤولان، استان لرستان در مرز هشدار قرار دارد و شهرستان سلسله این استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
شریف خسروی، فرماندار سلسله در این باره به «وطن‌ امروز» گفت: با وجود برخورداری از یک وضعیت باثبات در 40 روز گذشته در سلسله اما با توجه به اینکه شهرستان‌های همجوار درصد آلودگی و شیوع بالایی دارند، بنابراین با توجه به سابقه نامطلوب و مرگ و میرهایی که به واسطه این بیماری در شهرستان رخ داد، لازم است  تدابیر جدیدتری به کار گرفته شود و حضور جدی‌تر و موثرتری برای کنترل بیماری داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان باید کوچک‌ترین تغییرات را برای اتخاذ تدابیر جدیدتر بلافاصله اطلاع‌رسانی کند، افزود: متاسفانه برداشتن محدودیت‌ها در مقطع پایداری وضعیت و حضور شهروندان در مراکز پر رفت ‌و‌ آمد و مراسم عزاداری و شادی باعث شیوع مجدد بیماری شد.
خسروی اظهار داشت: ورودی‌های آرامستان‌های شهرهای الشتر و فیروزآباد توسط شهرداری‌ها تا اطلاع ثانوی مسدود است و در روستاها نیز دهیاران باید از حضور مردم بر سر مزارها جلوگیری کنند و در صورت عدم رعایت، مراتب را فورا اطلاع دهند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری الشتر باید از هرگونه سد معبر به دلیل اینکه باعث تجمع افراد می‌شود جلوگیری کند، افزود: پمپ بنزین‌هایی نیز که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمب شوند.
 
 
* 340 بستری جدید در سراسر کشور
با وجود وضعیت وخیم در خوزستان اما آمار کلی در کشور امیدوارکننده است. شناسایی 1806 مورد جدید ابتلا و مرگ 51 نفر در 24 ساعت، آخرین آمار کشوری کرونا بوده است.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یکهزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری شدند و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-۱۹»در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. این در حالی است که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.
جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹»در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تاکنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص «کووید-۱9»در کشور انجام شده است.
 
 

Page Generated in 0/0179 sec