printlogo


کد خبر: 219730تاریخ: 1399/2/30 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد
افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان
مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش یافت. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش ١۵ درصدی مستمری مددجویان امداد از اردیبهشت‌ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، سید مرتضی بختیاری در نشست خبری گفت: از مردم به خاطر کمک‌های‌شان شاکریم. کمک‌های مردمی هم برکت دارد و هم نعمت بزرگی هست که قابل شمارش نیست. وی همچنین از افزایش ١۵ درصدی مستمری مددجویان امداد از اردیبهشت‌ماه خبر داد. بختیاری با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ٣٩٠ هزار بسته با ارزش ٢٠٠ هزار تومان توزیع شده است، تصریح کرد: همچنین تاکنون 5/3 میلیون بسته غذایی توسط سپاه و پایگاه‌های بسیج، یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی فرمان امام، ۵٠٠ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، ۷۰۰ هزار بسته توسط آستان قدس و ٢۵٠ هزار بسته توسط هلال احمر توزیع شده است؛ هفته گذشته هم توسط قرارگاه جهادی امام رضا ٧٠ هزار بسته آماده شده بود. بختیاری با اشاره به مبالغ مستمری مددجویان بعد از اعمال افزایش ١۵ درصدی توضیح داد: مستمری یک خانوار یک نفره با مجموع مستمری و سبد معیشتی و یارانه بنزین و...، در مجموع ۲۸۲ هزار تومان، 2 نفره ۴۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳‌نفره ۶۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، 4 نفره ۸۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان و خانوار 5 نفر و بالاتر نیز ۹۸۷ هزار تومان در ماه است. 
***
معاون شهردار: لغو طرح ترافیک سبب شیوع کرونا در مرکز تهران شد
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: لغو طرح ترافیک سبب شیوع کرونا در مرکز تهران شده و اجرای طرح پس از عید فطر قطعی است. سیدمناف هاشمی درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: با لغو اجرای طرح ترافیک از 15 فروردین، با افزایش بار ترافیک در حوزه مرکزی تهران مواجه شده‌ایم به ‌طوری‌ که ترافیک از 42 تا 167 درصد در برخی روزها در هسته مرکزی شهر بیشتر شده و معتقدم این مساله در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر موثر بوده است. وی اظهار داشت: لغو اجرای طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفت که نقطه مثبت اجرا نشدن طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل‌‌ونقل عمومی بویژه اتوبوس و مترو بود. هاشمی با بیان اینکه در شورای ترافیک تصمیم گرفته شد که از ۲۹ اردیبهشت طرح‌های ترافیکی با اعمال برخی تغییرات در تهران اجرایی شود، گفت: اما با توجه به اینکه عید سعید فطر پیش رو است و از سوی دیگر عملا پنجشنبه و جمعه‌ها نیز طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود، برابر تصمیم شهردار تهران مقرر شد اجرای مجدد محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از اولین روز پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود. 
***
فراخوان همه مشمولان اعزامی پایه خدمتی خرداد 99
سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان زیردیپلم، دیپلم و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها که دارای برگ آماده به خدمت (پایه خدمتی) خردادماه 1399 هستند را به خدمت سربازی فراخواند. به گزارش«وطن امروز»، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت خردادماه سال 1399 را دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس10+، برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. در این اطلاعیه آمده است: کلیه مشمولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی، دیپلم و زیردیپلم می‌بایست روز پنجشنبه یکم خردادماه سال 99 در محل و مراکزی که در برگ معرفینامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، محرومیت‌های اجتماعی را برای آنان دربرخواهد داشت. 
***
سرشبکه قاچاق دختران ایرانی دستگیر شد
بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی به خارج از کشور توسط پلیس امنیت عمومی ناجا منهدم شد.
به گزارش برخی منابع خبری، این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار «الکس»، به مدت ٣ سال با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق ‌کرده و به فروش می‌رساند.
فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت ٣ سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، «الکس»، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد. گفتنی است علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

Page Generated in 0/0074 sec