printlogo


کد خبر: 219734تاریخ: 1399/2/30 00:00
اخبار

خریداران مسکن مهر باید ۲۰ میلیون تومان به حساب دولت واریز کنند
مدیرعامل شرکت عمران پردیس از اجرای برنامه‌ای خبر داده که در قالب آن خریداران مسکن مهر باید از اول خرداد ۲۰ میلیون تومان بابت یارانه دولتی پرداخت کنند. مهدی هدایت در نشست خبری ویدئوکنفرانسی اظهار کرد:‌ از ماه آینده خریداران مسکن مهر پردیس باید 20 میلیون تومان یارانه دولتی را پرداخت کنند. وی هدف از این اقدام را مهار بورس‌بازی در معاملات مسکن مهر عنوان کرد و افزود:‌ اقشار کم‌درآمد مشمول پرداخت این مبلغ نمی‌شوند. 
وی  در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه 20 میلیون تومان قرار است صرف چه کاری شود و آیا این اقدام به دلیل کمبود منابع شرکت عمران انجام می‌شود؟ گفت: در پردیس مصوباتی از دولت دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن به ما اجازه می‌دهد از محل منابع داخلی در محوطه‌سازی، آماده‌سازی و ساخت -مسکن مهر- کمک کنیم. مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: اگر یارانه‌های دولتی نبود افتتاح‌های سال گذشته انجام نمی‌شد، چون آورده مردم قبلا تمام شده بود. هدایت تاکید کرد: از اول خردادماه 20 میلیون تومان بابت یارانه‌های دولتی از خریداران دریافت می‌شود. وی همچنین با بیان اینکه در طرح ملی مسکن قراردادها با سازنده‌ها در حال نهایی شدن است، ‌افزود:‌ در صورت افزایش قیمت در مسیر ساخت، با تدابیر وزارت راه‌‌وشهرسازی هدف این است که متقاضیان آورده‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنند. همچنین بازه ساخت این پروژه‌ها را کمتر کنیم تا در مسیر ساخت با حداقل افزایش قیمت‌ها مواجه شویم. 
***
آغاز تولید آزمایشی نخستین خودروی ایرانی؛ بهمن ۹۹
گروه ایران‌خودرو اعلام کرد تولید آزمایشی نخستین خودروی ایرانی با 5/92 درصد ساخت داخل با مشارکت قطعه‌سازان برتر و شرکت‌های دانش‌بنیان بهمن‌ماه امسال آغاز می‌شود. پروژه محصول K۱۳۲ با 2 نوع موتور و در 2 گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC5 و گیربکس دستی به بازار عرضه شود. در برنامه توسعه‌ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای.‌اف‌۷ توربوشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد. 
خودروی K۱۳۲ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ خواهد بود و مصرف سوخت ترکیبی آن در نوع گیربکس دستی 7/6 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برخی امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو شامل فرمان برقی، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ESC, EBA، ABS, HSA، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه برقی در گونه دستی است. چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸، 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری، 4 خودروی جدید خود یعنی دنا پلاس توربو اتوماتیک و سمند K۱۳۲ و رهام و کراس‌کانتری را در حیاط هیات دولت به نمایش گذاشتند. 
***
سقف پرداخت خسارت بدون کروکی ۱۱ میلیون تومان شد
بیمه مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: شرکت‌های بیمه موظفند بدون دریافت کروکی تا سقف ۱۱ میلیون تومان خسارت مربوط به بیمه شخص‌ ثالث را پرداخت کنند. در این بخشنامه آمده است: موضوع پرداخت خسارت مالی وارده به اشخاص ثالث زیان‌دیده بدون نیاز به گزارش مقامات انتظامی، در برخی از واحدهای رسیدگی به خسارت، بدون وسیله اعلام می‌شود که بیمه‌گر مکلف است در صورت وجود شرایط لازم با دریافت مدارک، بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی، خسارت زیان‌دیده را پرداخت کند.  
***
سومین مرحله حمایت معیشت کرونا امشب واریز می‌شود
سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: سومین مرحله حمایت معیشت کرونا سه‌شنبه‌ شب (امشب) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مهدی قمصریان در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر که سومین مرحله حمایت معیشت کرونا سه‌شنبه‌‌شب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گفت:‌ بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سومین مرحله حمایت معیشت کرونا سه‌شنبه ‌شب (امشب) به حساب سرپرستان خانوار، حدود 3 میلیون نفر واریز خواهد شد. وی درباره جزئیات این حمایت‌ها بیان داشت:‌ این کمک‌ها بر اساس بعد خانوار از 200 تا 600 هزار تومان خواهد بود. اسفند سال گذشته و‌ فروردین‌ماه امسال 2 مرحله دیگر این کمک‌ها واریز شده بود. قمصریان ادامه داد: همچنین یک مرحله نیز ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت شده بود‌. مرحله بعدی و پایانی این کمک‌ها خردادماه واریز خواهد شد.

Page Generated in 0/0054 sec