printlogo


کد خبر: 219740تاریخ: 1399/2/30 00:00
اخبار

پمپئو در برابر ایران شکست خورده است
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در دولت پیشین، مواضع و طرح‌های «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در قبال ایران را «شکست محض» توصیف کرد. 
«ند پرایس» که سابقه عضویت در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را نیز در کارنامه خود دارد، در پیامی توئیتری در این باره نوشت:   «طرح‌های او (پمپئو) از ایران و کره‌شمالی گرفته تا دیگر جاها، شکست محض بوده است».
وی همچنین به اخراج «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که گفته می‌شود به توصیه پمپئو بوده، واکنش نشان داد. پرایس که دستیار ویژه رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود، در واکنش به این برکناری گفت: «پمپئو بر تغییر مسیر ایالات متحده به سمت انزوای جهانی تاثیر داشته است». این اظهارنظر در حالی مطرح شده است که مایک پمپئو از زمان آغاز به کار در مقام وزیر خارجه همواره حامی مواضع ضدایرانی دونالد ترامپ بوده و از اقدامات غیرقانونی او در خروج غیرقانونی از توافق برجام، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حمایت و این سیاست‌ها را تشویق کرده است. 
***
جانشین فرمانده ناجا:
موضوع غرق شدن اتباع افغانستانی صحت ندارد
جانشین فرمانده ناجا گفت: به هیچ عنوان نمی‌شود فتنه غرق شدن اتباع افغانستانی را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. سردار قاسم رضایی در پاسخ به سوالی درباره ماجرای غرق شدن اتباع افغانستانی در نقطه صفر مرزی گفت: زمانی که موضوع غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستانی مطرح شد بلافاصله با فرمانده مرزبانی «تایباد» تماس گرفتم و با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد چنین موضوعی وجود نداشته و اصلا چنین روحیه‌ای در مرزبان‌های ایران وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی 40 سال است میزبان بیش از 3 میلیون نفر از مردم شریف و مسلمان افعانستان است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این موضوع قابل باور نیست و نمی‌شود این فتنه را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. 
رضایی گفت: دولت و ملت مسلمان افغانستان که 40 سال درگیر فشار جنگ‌های داخلی است و تنها حامی آنها ایران است باورشان نیست این موضوع مربوط به مرزبانان جمهوری اسلامی باشد و قطعا بزودی این فتنه به دست ملت افغانستان برملا خواهد شد. 
***
حکم حبس محمود صادقی تأیید شد
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره حکمش منتشر کرد. 
متن این مطلب به شرح زیر است:  
‏شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تجدیدنظرخواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر 10 میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تایید کرد. 
دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود اما امروز به‌صورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد. 

Page Generated in 0/0307 sec