printlogo


کد خبر: 219745تاریخ: 1399/2/30 00:00
انتقاد رئیس قوه‌قضائیه از آشفتگی‌های اخیر بازار
دولت بازار را نجات دهد

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایتبخش نیست، تاکید کرد: بازار نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسؤول است. به گزارش «وطن امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه،  آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه  شورای عالی این قوه، با اشاره به گزارشات و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه‌قضائیه رسیده است، اظهار داشت: شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایتبخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسؤول است.
رئیس قوه قضائیه قیمت‌‎گذاری کالاها برای حمایت از مصرف‎کنندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و گفت: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم بازگردانند. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه هر جا دستگاه‎های مسؤول مقتدرانه و کارشناسی شده وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تأکید کرد: قیمت‌گذاری و تسعیر وظیفه دولت‎هاست و امروز هم دولت و دستگاه‎های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند و اقداماتی که در این زمینه آغاز شده، با جدیت بیشتر پیگیری شود. رئیس قوه‌قضائیه در همین زمینه به ورود دستگاه‎های مسؤول به موضوع قیمت خودرو اشاره کرد و متذکر شد که این اقدام موجب تاثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.
رئیس قوه‌قضائیه درباره گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس که برای رسیدگی به دستگاه قضا ارجاع شده است، به دادستان تهران مأموریت داد موضوع را بررسی و گزارشی دقیق و جامع از وضعیت گزارش‌های تحقیق و تفحص‎ ارجاع شده به قوه‌قضائیه ارائه کند.
 آیت‌الله رئیسی به گزارش برخی استان‎ها درباره افزایش ورودی پرونده‎های صلح و سازش و بخشنامه سال گذشته قوه‌قضائیه درباره در اولویت قرار دادن موضوع صلح و سازش در دادرسی‌ها اشاره کرد و افزود: پیگیری این رویکرد از اولویت‎های جدی دستگاه قضایی است و لازم است دادگستری‌های کل کشور به آن اهتمام مضاعف داشته باشند.

Page Generated in 0/0103 sec