printlogo


کد خبر: 219765تاریخ: 1399/2/31 00:00
دستورالعمل و زمان بازگشایی تمرینات تیم‌های فوتبال ابلاغ شد
خط شروع از ۲۹ خرداد

سرانجام زمان رسمی شروع فوتبال در ایران به صورت رسمی اعلام شد. ظهر روز گذشته دستورالعمل و زمان بازگشایی تمرینات تیم‌های فوتبال در رده‌های مختلف لیگ ابلاغ شد. حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در نامه‌ای به باشگاه‌ها، هیأت‌های فوتبال و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها زمان آغاز تمرینات تیم‌ها را طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شرح زیر ابلاغ کرد: با استناد به پروتکل مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش که مورد تایید وزارت بهداشت نیز بوده و در روزهای آتی نیز این مصوبات ارسال خواهد شد، خواهشمند است با در نظر گرفتن تمام جوانب امر نسبت به رعایت موارد ذیل توسط باشگاه‌ها و با نظارت ستاد مقابله با کرونا در ورزش دقت لازم را به عمل آورید.
۱- پیگیری امور مربوط به بازگشایی محل تمرینات و ورزشگاه‌ها توسط هیأت فوتبال استان‌ها و باشگاه‌های ذی‌نفع اداره کل ورزش و جوانان استان و انجام امور مربوط به ضدعفونی کردن آنها
۲- فراخوان بازیکنان و عوامل کادر فنی توسط باشگاه‌ها
۳- انجام تست‌های استاندارد مربوط به تشخیص ویروس کرونا برای بازیکنان و عوامل کادر فنی و اجرایی باشگاه‌ها‌ طبق دستور ستاد مقابله با کرونا در ورزش
۴- تحویل نتایج تست‌های انجام شده به ستاد فوق‌الذکر یا ایفمارک و اخذ مجوزهای لازم
۵- زمان شروع تمرینات تیم‌ها و جدول زمانبندی شروع مسابقات لیگ‌های برتر یک، 2 و 3 کشور به شرح ذیل است:
لیگ برتر: زمان شروع تمرینات ۳ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، زمان شروع هفتگی مسابقات ۲ تیر ۱۳۹۹
لیگ دسته اول: زمان شروع تمرینات ۵ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، زمان شروع هفتگی مسابقات ۴ تیر ۱۳۹۹
لیگ دسته دوم: زمان شروع تمرینات ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۵ تیر ۱۳۹۹، زمان شروع هفتگی مسابقات ۱۰ تیر ۱۳۹۹
لیگ دسته سوم: زمان شروع تمرینات ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۵ تیر ۱۳۹۹، زمان شروع هفتگی مسابقات ۱۲ تیر ۱۳۹۹
بدیهی است با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پزشکی در تمرینات و مسابقات، جزئیات این پروتکل‌ها متعاقبا اعلام می‌شود. 
 
* پرسپولیس؛ امروز تست کرونا، شنبه تمرین
اعضای تیم پرسپولیس امروز چهارشنبه تست کرونای خود را انجام می‌دهند تا روز شنبه بتوانند در تمرینات حضور پیدا کنند. طبق اعلام سازمان لیگ، تیم‌ها می‌توانند از روز شنبه تمرینات خود را آغاز کنند و برای از سرگیری مسابقات لیگ برتر آماده شوند اما در نامه‌ای که حیدر بهاروند به باشگاه‌ها ارسال کرده، آنها ملزم به انجام تست کرونا هستند و بعد از مشخص شدن نتایج و ارسال آن به ایفمارک، باید ابتدا مجوز بگیرند و بعد کار را استارت بزنند. از این رو تیم فوتبال پرسپولیس که موافق برگزاری ادامه لیگ بود نیز این تست را پشت سر خواهد گذاشت. باشگاه به بازیکنان فراخوان داده و آنها امروز به صورت گروهی این تست را انجام می‌دهند و 24 ساعت بعد نتیجه‌اش مشخص و درباره شروع کار تصمیم‌گیری می‌شود. 
برنامه سرخ‌ها به این شکل است که روز شنبه تمرینات را در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کنند. همچنین اقلام بهداشتی و تونل ضدعفونی‌کننده تهیه شده و پرسپولیسی‌ها آماده شروع تمرین هستند. 
 
* شروع لیگ یک با نبرد عنایتی و دست نشان
همان‌طور که اشاره شد، سازمان لیگ برنامه تمرینی و آغاز مجدد مسابقات فوتبال رده‌های مختلف باشگاهی را اعلام کرد که بر اساس این برنامه رقابت‌های لیگ دسته یک از 30 خردادماه بار دیگر آغاز خواهد شد و در این تاریخ بازی عقب‌افتاده تیم‌های سپیدرود رشت- سرخپوشان پاکدشت(هوادار) برگزار می‌شود. سپیدرود که در رتبه شانزدهم قرار دارد با نادر دست‌نشان به مصاف سرخپوشان پاکدشت می‌رود که با هدایت رضا عنایتی در رده دهم قرار دارد. البته تیم سرخپوشان پاکدشت بتازگی تغییر نام داده و از این پس باید این تیم را «هوادار» صدا بزنیم. همچنین هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ دسته اول نیز از 4 تیرماه شروع خواهد شد. در دستورالعمل سازمان لیگ بر انجام تست کرونا برای تمام بازیکنان، اعضای کادرفنی و عوامل اجرایی باشگاه‌ها تاکید شده و تحویل نتایج تست‌های انجام شده به ایفمارک و اخذ مجوزهای لازم به نوعی پیش‌شرط شروع تمرینات و اجازه شرکت در مسابقات اعلام شده است. در حال حاضر در رقابت‌های لیگ دسته یک مس رفسنجان با 53 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های مس کرمان (46)، خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک (45) و نود ارومیه (44) در تعقیب این تیم برای صعود به لیگ برتر هستند. در انتهای جدول نیز شهرداری تبریز با 10 امتیاز قعرنشین است و تیم‌های ملوان (24)، سپیدرود(26) و رایکا(24) در خطر سقوط قرار دارند.
 
* آذری: حق ما است در فولاد آره‌نا بازی کنیم
اولین بازی رقابت‌های لیگ برتر بعد از تعطیلی به خاطر شیوع کرونا، دیدار تیم‌های فولادخوزستان و استقلال تهران خواهد بود، هر چند هنوز مشخص نیست این بازی کجا برگزار خواهد شد. سعیدآذری، مدیرعامل فولاد خوزستان در روزی که سازمان لیگ رسما تاریخ شروع تمرینات و آغاز ادامه رقابت‌ها را اعلام کرد، در گفت‌وگویی که با «رادیو تهران» داشت درباره شرایط مبهم میزبانی این مسابقه و دیگر مسابقات صحبت کرد. او ابتدا درباره برگزاری رقابت‌ها گفت: «گفته بودم اراده بر برگزاری لیگ برتر است». او همچنین در ارتباط با شرایط تیم فولاد برای آغاز مسابقات افزود: «هوای خوزستان 43 درجه است، نمی‌توانیم در خوزستان تمرین کنیم، قصد داریم یک اردوی 10، 12 روزه بیرون از خوزستان برگزار کنیم که این اردو به احتمال زیاد در تهران است. 3 هفته برای آماده‌سازی یک زمان استاندارد است و اکنون زمان کمی برای آماده‌سازی داریم». آذری درباره اقدامات باشگاه فولاد درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: « دستور خرید تونل ضدعفونی را داده‌ایم. ماسک‌هایی را طراحی کرده‌ایم که آرم باشگاه فولاد روی آن طراحی شده و نشاط را برای ورزشکاران می‌آوریم. الان جای نق زدن نیست، باید همکاری کنیم تا مسابقات تمام شود». او اما در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مساله میزبانی پرداخت و گفت: «در حال حاضر خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد، اگر قرار است در خوزستان بازی نشود، در تهران هم که شرایط قرمز است نباید بازی برگزار شود. در خوزستان 3 تیم داریم، در تهران 6 تیم حضور دارند. نباید در حق تیم‌های خوزستانی اجحاف شود. ما در استادیوم خودمان بازی می‌کنیم؛ در آنجا یک حس مالکیت داریم و بازیکنان تصویرسازی می‌کنند. حق ما است در این استادیوم بازی کنیم ولی به شرط آنکه شرایط مهیا شود».

Page Generated in 0/0152 sec