printlogo


کد خبر: 219849تاریخ: 1399/3/1 00:00
اخبار

افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از امروز
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تغییر قیمت بلیت متروی تهران و حومه از امروز خبر داد. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه طبق مصوبه اعمال افزایش نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی شهر تهران که به تایید شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداری تهران رسیده است، درباره افزایش قیمت بلیت مترو گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران قیمت‌ بلیت‌ مترو تک سفره۱۵۰۰ تومان، تک سفره حومه ۱۷۰۰تومان، تک سفره هشتگرد۵۰۰۰ تومان و تک‌سفره فرودگاه امام خمینی(ره) همانند سال گذشته بدون افزایش ۹۰۰۰ تومان تعیین شده است. وی در ادامه گفت: افرادی که از خطوط حومه‌ای استفاده می‌کنند باید در ایستگاه مبدا بلیت تک‌سفره حومه، هشتگرد و فرودگاه را تهیه کنند. وی با اشاره به اینکه مسافران خط حومه‌ای باید برای استفاده از مترو بلیت مخصوص تهیه کنند، اظهار کرد: ناحیه‌بندی خط حومه‌ای تهران (صادقیه)- کرج- گلشهر نیز همانند خطوط درون‌شهری انجام شده است و شهروندانی که مسافت‌های کوتاه‌تری از مترو استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از بلیت‌های مبلغ‌دار از تخفیف بیشتری استفاده کنند. 
***
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خبر داد
دستگیری 23 سرشبکه دلالان ارزی در پایتخت
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری 23 نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در عملیات کارآگاهان پلیس خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان 80 میلیارد ریال ارز کشف شد. به گزارش «وطن امروز»، سرهنگ نعمت‌الله علیپور در این باره، اظهار داشت: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، اخلال‌گران و دلالان ارزی بویژه در برخی مناطق شهر تهران که با پوشش‌های مختلف به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز می‌کردند، شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و منسجم با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند. 
***
انبار ۳۸ میلیاردی احتکار خودرو در کازرون لو رفت!
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انبار خودروهای احتکارشده در کازرون به ارزش ۳۸ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار رهام‌بخش حبیبی با اعلام خبر کشف انبار احتکار خودرو در کازرون، در این رابطه اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی کازرون از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در یک انبار واقع در یکی از محلات مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضایی، در بازرسی از محل مورد نظر 63 دستگاه پژو پارس، 40 دستگاه پژو 405، 20 دستگاه پژو 206، 14 دستگاه سوزوکی ویتارا، 17 دستگاه هایما، 6 دستگاه سمند و دو دستگاه پژو 207 که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکارشده بود، کشف و توقیف شد. وی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکارشده برابر نظر کارشناسان، 380 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد. 
***
دبیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت هشدار داد
کاهش رشد جمعیت ایران به کمتر از یک درصد
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نسبت به کاهش شاخص رشد جمعیت کشور به کمتر از یک درصد هشدار داد و گفت: ایران از سال ۱۳۹۵ پا در سنین میانسالی گذاشته است و برآورد می‌شود تا سال ۱۴۳۰ کشورمان میانسال و پیر شود. به گزارش ایسنا، دکتر حامد برکاتی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سی‌ام اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی جمعیت گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر و سال‌های پس از انقلاب در حوزه جمعیت افتاده آن است که ما با افزایش جمعیت در ابتدای انقلاب مواجه شدیم و بعد از آن به یک ثبات نسبی رسیدیم و در سال‌های اخیر نیز با کاهش جمعیت مواجه هستیم. وی ادامه داد: رشد جمعیت‌ کشور در سال‌های اول انقلاب حدود 45/2 درصد بود؛ به این معنا که جمعیت کشور سالانه حدود 5/2 درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یافت. با وقوع کاهش جمعیت بویژه در دهه ۱۳۷۰ به ناگهان یک شاخص از این رقم کم شد و در ابتدای ورودی به دهه ۸۰ به شاخص حدود 5/1 رسیدیم و طبق آخرین آمارها نیز در سال ۱۳۹۸ رشد جمعیت کشور متاسفانه برای اولین بار در تاریخ ایران به کمتر از یک درصد رسیده است. برکاتی گفت: این موضوع به معنای آن است که جمعیت جوان و مولد که زیربناهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را برای کشور پاس خواهد داشت و علم و تولید کشور را خواهد داشت، حتما از حدود ۲۰ سال آینده به چالش کشیده خواهد شد و نسبت جمعیتی‌مان به هم می‌خورد. وی گفت: سال ۱۳۵۵ سن ایران ۲۲ سال بود و الان در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۲ سال است؛ یعنی اگر ما بر اساس شاخص‌های جهانی که سن جوان را تا ۳۰ سالگی می‌دانند (البته برخی کشورها هم بیشتر از این سن را معرفی کرده‌اند)، ایران از سال ۱۳۹۵ پا در سنین میانسالی گذاشته است و برآورد می‌شود تا سال ۱۴۳۰ کشورمان میانسال و پیر شود. 

Page Generated in 0/0069 sec