printlogo


کد خبر: 219854تاریخ: 1399/3/1 00:00
اخبار

مهلت ثبت‌نام برای دریافت وام یک میلیونی تا 10 خرداد
سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: ‌ثبت‌نام برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونایی تا 10 خرداد ادامه دارد. حسین میرزایی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین خبرها از وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران که برای دوران کرونا پرداخت می‌شود، گفت: برای دریافت این وام تا 10 خردادماه فرصت است و متقاضیان یارانه‌بگیر می‌توانند با سیمکارت تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار باشد، کد ملی سرپرست را به سرشماره 6369 ارسال کنند. وی افزود: یک موعد از پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر باقی مانده است که 22 خرداد به حساب سرپرستان متقاضی واریز می‌شود. سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: تاکنون 20 میلیون و 184 هزار و 368 سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی یارانه‌ای گرفته‌اند و بقیه یارانه‌بگیران مانده‌اند که البته یکسری از این افراد تمایلی به دریافت وام ندارند و برخی نیز تقاضای خود را با ارسال کد ملی به سرشماره یادشده اعلام کرده‌اند. وی گفت: برخی نیز کد ملی خود را اشتباه وارد کرده یا با سیمکارت دیگری فرستاده‌اند که مورد قبول نیست. برخی نیز در پیامک خود نوشته‌اند من متقاضی وام هستم که بارها اعلام کرده‌ایم فقط 10 رقم شماره ملی سرپرست یارانه‌بگیر را با سیمکارتی که به نام او باشد به سرشماره 6369 ارسال کنند. میرزایی تأکید کرد: باقیمانده وام یک میلیونی یارانه‌ای 22 خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. 
***
تعویق 3 ماهه پرداخت مسکن مهر
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از مهلت 3 ماهه به منظور پرداخت نکردن هزینه 25 میلیون‌تومانی برای خریدارانی خبر داد که وکالت‌نامه آنها پیش از تاریخ اول خردادماه سال جاری تنظیم شده باشد. پس از اعلام مصوبه شرکت عمران شهر جدید پردیس مبنی بر پرداخت هزینه 25 میلیونی توسط خریداران واحدهای مسکن مهر پردیس و ازدحام جمعیت خرید و فروش‌کنندگان واحدهای مسکونی در این شهر، سیدمهدی هدایت، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با شبکه خبر، در توضیح مصوبه اخذ 25 درصد از رقم یارانه اعطایی دولت در قالب مبلغ 25 میلیون تومان، گفت: هزینه یادشده در مصوبه اخیر شرکت عمران پردیس ارتباطی به هزینه نقل و انتقال واحدهای مسکونی ندارد و به دلیل جلوگیری از فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی در این شهر تصویب شده است. 
***
روند مثبت عرضه ارز در سامانه نیما
رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد با فروکش کردن شیوع کرونا، صادرات غیرنفتی کشور در حال احیا و رونق گرفتن است. عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در حضور رئیس‌جمهور برنامه‌های دولت درباره گسترش صادرات غیرنفتی و نحوه تامین ارز واردات کشور در سال 99 مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از پیش‌بینی میزان صادرات غیرنفتی، با تمرکز بر کشورهای همسایه ارائه کرد. با فروکش کردن شیوع کرونا صادرات غیرنفتی کشور در حال احیا و رونق گرفتن است و عرضه ارز در نیما نیز روندی مثبت به خود گرفته است. در این جلسه روش‌های متنوع بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد را تشریح کردم. فرصت خوبی برای جهش تولید ملی، جلوگیری از واردات غیرضروری و توسعه صادرات غیرنفتی ایجاد شده است که با یاری خداوند متعال و با تلاش تولیدکنندگان و سایر فعالان اقتصادی محقق می‌شود. 
***
متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از کرونا شماره حساب بدهند
مقرری‌بگیران بیمه بیکاری آسیب‌دیده از کرونا پس از دریافت پیامک وزارت کار، سریعا باید شماره حسابی برای واریز مبلغ بیمه بیکاری اعلام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
به اطلاع می‌رساند تمام مقرری‌بگیرانی که در اسفند سال 1398 بیکار شده‌اند ظرف 24 ساعت آینده پیامکی به شرح زیر دریافت می‌کنند: «متقاضی محترم، لطفا به محض دریافت این پیامک با مراجعه به سامانه «ثبت درخواست بیمه بیکاری» و در اسرع وقت (حداکثر 12 ساعت) نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک‌های تعیین شده در سامانه اقدام نمایید. بدیهی است مسؤولیت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با کد ملی بر عهده جنابعالی است». گفتنی است، فهرست افرادی که تاریخ بیکاری آنان در فروردین‌ماه سال جاری است نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی احصاء و در آینده‌ای نزدیک برای این افراد نیز پیامکی با مضمون فوق ارسال خواهد شد. 

Page Generated in 0/0119 sec