printlogo


کد خبر: 219873تاریخ: 1399/3/3 00:00
سیدحسن نصرالله در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس:
جنگ اصلی با آمریکاست

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز گذشته در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس با تاکید بر اینکه جنگ واقعی، جنگ با ایالات متحده آمریکاست و اسرائیل در خط مقدم قرار دارد، گفت: فلسطین از بحر تا نهر ملک ملت فلسطین است و آوارگان فلسطینی باید به کشورشان بازگردند.
اهم مطالب مطرح شده از سوی دبیرکل حزب‌الله لبنان به شرح زیر است:
فلسطین از بحر تا نهر ملک فلسطین است و این حق آوارگان است که به کشورشان بازگردند. مواضع ما در قبال مسأله فلسطین و قدس و مقدسات و رژیم اشغالگر، اعتقادی، قانونی، انسانی و اخلاقی است. 
کسانی که تصور می‌کنند با راه‌اندازی جنگ، ترور و تحریم و محاصره، مواضع ما در قبال فلسطین تغییر می‌کند، در اشتباهند. 
حق بازگشت فلسطینیان، با گذر زمان از بین نخواهد رفت و آنچه دزیده یا غصب شده، غیرقانونی است، حتی اگر همه جهانیان آن را به رسمیت بشناسند.  
مقاومت تنها راه برای آزادی فلسطین است و مسؤولیت بازپس‌گیری سرزمین فلسطین و مقدسات آن بر عهده ملت فلسطین و امت اسلامی است.  
جنگ و درگیری برای آزادسازی فلسطین ممکن است سال‌های متمادی طول بکشد اما فرسایشی بودن این جنگ نباید باعث یأس و ناامیدی مردم شود. 
مقاومت باید ادامه داشته باشد. نسل جدید اگر احساس می‌کنند قادر به مقاومت نیستند، نباید برای مشروعیت اشغالگری توجیه بیاورند و آن را به رسمیت بشناسند. 
جنگ واقعی، جنگ با ایالات متحده آمریکاست و اسرائیل در خط مقدم آمریکایی قرار دارد که از آن حمایت نظامی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی می‌کند. 
تنها راه آزادسازی فلسطین و مقدسات آن مقاومت است و در پیش گرفتن هر روشی جز مقاومت، وقت تلف کردن است.
آمریکا از همه امکانات و روابط خود برای تقویت و تثبیت اسرائیل در منطقه استفاده و با هدف حمایت از اسرائیل، جنگ‌ها را در منطقه راه‌اندازی می‌کند. 
ایران مرکز ثقل محور مقاومت است و به همین دلیل بیش از سایر کشورها مورد هجمه محور آمریکایی ـ ‌اسرائیلی قرار می‌گیرد.
طرح آمریکا و اسرائیل برای اعمال فشار داخلی علیه رهبری ایران و همچنین طرح رژیم صهیونیستی برای جنگ آمریکا علیه ایران با شکست مواجه شد.
رژیم صهیونیستی در طرح‌های ضدایرانی خود روی گروه‌های تکفیری حساب باز کرده بود که با شکست مواجه شد و اکنون نیز روی کرونا حساب باز کرده که باز هم شکست خواهد خورد و ایران از این آزمایش قوی نیز سربلند بیرون خواهد آمد.
حمایت و حفاظت از عراق با سناریوی رژیم صهیونیستی مغایرت دارد، زیرا اسرائیل در ایجاد آشوب و فتنه در عراق نقش دارد. آمریکا و اسرائیل روی جنگ طایفه‌ای در عراق و منطقه حساب باز کرده‌اند. 
سناریوی آمریکایی- اسرائیلی برای براندازی دولت سوریه ناکام ماند؛ همان‌طوری که سناریوی آنها در یمن با شکست مواجه شد. شکست جنگ یمن تاثیر زیادی روی معامله قرن گذاشته است.  
رژیم صهیونیستی برای کنار زدن محور مقاومت، روی اوضاع اقتصادی لبنان تمرکز کرده است ولی ما در لبنان با اتکا بر توانایی خود بر این بحران غلبه خواهیم کرد. 
هیچ فلسطینی‌ای وجود ندارد که معامله قرن را تایید کند و این شکست بزرگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است. اسرائیل از وقت باقیمانده ریاست‌جمهوری ترامپ در کاخ سفید سوءاستفاده می‌کند، زیرا ریاست‌جمهوری ترامپ فرصتی تاریخی برای تل‌آویو است.
 کشورهای عربی باید با همه امکاناتی که در اختیار دارند، مانع عادی‌سازی روابط شوند. سرنوشت عادی‌سازی شکست است و باید متوقف شود.
شهادت سردار سلیمانی ضربه بزرگی برای مقاومت است اما خون او محور مقاومت را تقویت می‎کند. با شهادت رهبران مقاومت، ایمان ما برای ادامه مقاومت بیشتر می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec