printlogo


کد خبر: 219894تاریخ: 1399/3/3 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 131652 و شمار قربانیان به 7300 نفر رسید
ماجرای بستری‌ها و ابتلاها
صحن‌های بقاع متبرکه بعد از عید سعید فطر بازگشایی می‌شود

گروه اجتماعی: روند مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا و ابتلا به این ویروس نشان می‌دهد با وجود افزایش تعداد مبتلایان، آمار قربانیان کماکان سیر کاهشی دارد. 
به گزارش «وطن‌ امروز»، وزارت بهداشت معتقد است افزایش تعداد تست کرونا موجب شده آمار شناسایی ابتلا افزایش یابد و با توجه به روند کاهشی مرگ‌و‌میر، جای نگرانی نیست. در 3 روز گذشته تعداد ابتلا به ترتیب 2346، 2392 و 2311 نفر و میزان مرگ‌ومیر 64، 66 و 51 نفر بوده است. 
برای اینکه بدانیم آیا روند ابتلا و تعداد قربانیان در ایران نگران‌کننده است یا نه می‌توان به آمار جدیدی که وزارت بهداشت هر روز اعلام می‌کند استناد کرد؛ آمار تعداد بیمارانی که جدیدا بستری می‌شوند. در یک هفته اخیر روند بستری روزانه هم نوسان زیادی داشته اما از 534 مورد در روز فراتر نرفته است. 29 اردیبهشت 534 مورد بستری در بیمارستان‌های کشور ثبت شد در حالی که اول خرداد 351 مورد بستری جدید اتفاق افتاد. روند بستری‌ها نیز نشان می‌دهد ادعای وزارت بهداشت درباره اینکه علت افزایش تعداد مبتلایان، افزایش تست‌های کروناست، حقیقت دارد و فعلا جای نگرانی نیست اما همچنان جامعه پزشکی درباره موج جدید هشدار می‌دهد. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا گفت: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 2 هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری شدند و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید. 
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر بوده و در ۶ استان یک مورد فوتی گزارش شده است. در روزهای اخیر افزایش موارد شناسایی شده جدید را شاهد هستیم اما روند کاهش بستری و موارد ارجاعی بیمارستان‌ها نیز ادامه دارد. 
وی ادامه داد: آمار استان‌هایی که در ۲۴ ساعت فاقد مرگ‌و‌میر بودند رو به افزایش است، ۱۴ استان فاقد هرگونه فوتی بودند و ۶ استان نیز یک مورد فوت ناشی از این بیماری را داشتند. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: امیدواریم مردم با رعایت موارد بهداشتی و کاهش تردد و سفرهای غیرضروری در هفته‌های آتی یاری‌رسان همکاران ما در نظام سلامت باشند. تا امروز کارنامه درخشان مردم و نظام سلامت در مدیریت این بیماری را داشتیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. 
 
* بازگشایی صحن بقاع متبرکه بعد از عید سعید فطر
بازگشایی بقاع متبرکه در حد صحن، بعد از عید سعید فطر صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند در صحن حرم‌ها حضور یابند. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بازگشایی صحن بقاع متبرکه بعد از عید سعید فطر، موضع وزارت بهداشت درباره اجرای طرح ترافیک را اعلام کرد.کیانوش جهانپور در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در ارتباط با وضعیت بازگشایی بقاع متبرکه، گفت: بازگشایی بقاع متبرکه در حد صحن، بعد از عید سعید فطر صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند در صحن حرم‌ها حضور یابند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: درباره بازگشایی رواق بقاع متبرکه هنوز تصمیمی گرفته نشده، بویژه درباره حرم مطهر امام رضا(ع)، این موضوع بیشتر صدق می‌کند.وی در ارتباط با وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها نیز گفت: بازگشایی دانشگاه‌ها در حد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها خواهد بود و بعد از ۱۷ خرداد، اگر شرایط تغییری نکند کلاس‌های پایانی دانشگاه‌ها برپا خواهد شد.
جهانپور در واکنش به تصمیم شهرداری تهران برای اجرای مجدد طرح ترافیک افزود: قطعا با اجرای مجدد طرح ترافیک مخالفیم. وی با طرح این سوال که نمی‌دانیم منطق اجرای مجدد طرح ترافیک چیست، گفت: تهران وضعیت فراز و نشیب در هفته‌های اخیر داشته و نمی‌توانیم بگوییم حتی وضعیت سفید دارد. اولویت ما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است و آلودگی هوا نیست.سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: سوق دادن مردم به سمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌تواند مشکلاتی در شهر تهران ایجاد کند.
 

Page Generated in 0/0061 sec