printlogo


کد خبر: 219904تاریخ: 1399/3/3 00:00
مقاومت؛ باطل‌السحر ایدئولوژی صهیونیست‌ها

دکتر سعدالله زارعی*: حوادث یکی دو سال اخیر، روند آزادی فلسطین را سرعت بخشیده است. طرح ادعاهایی مثل معامله قرن یا الحاق کرانه باختری و دره اردن، نه‌‌تنها به ضرر فلسطین نیست، بلکه با ایجاد انگیزه و اتحاد، به‌عنوان یک عنصر پیشران در امت اسلامی عمل خواهد کرد که در نهایت به تحقق آرمان آزادی قدس شریف خواهد انجامید. همین مساله الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی، باعث شده دولت اردن نیز که پیشقراول سازش با اسرائیل بوده است لب به اعتراض بگشاید و اسرائیل را تهدید کند که در روابطش با این رژیم تجدیدنظر خواهد کرد. صهیونیست‌ها ناخواسته به روند سقوط خودشان کمک می‌کنند. رفتار آنها در منطقه باعث شده است همه ایده‌های سازشکارانه هم شکست بخورد و در نهایت همه امت اسلام به این نتیجه برسند که در برابر رژیم جعلی اسرائیل راهی جز مقاومت وجود ندارد. مقاومت، باطل‌السحر ایدئولوژی صهیونیست‌هاست و پیشرفت چشمگیر این تفکر و گفتمان در منطقه، این بشارت را می‌دهد که فلسطین در طلیعه آزادی قرار دارد. 
جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده برای حل مسأله فلسطین 2‌راه‌‌‌‌حل وجود دارد؛ راه‌‌حلی‌هایی که امام خمینی و مقام معظم رهبری ارائه کرده‌اند. راه‌حل اول، همان مقاومت است که بر عنصر جهاد استوار است. جهاد یک مسأله انسانی، شرعی و عقلانی است در دفاع از یک حق مشروع. راه‌حل دوم یک نظریه سیاسی است مبنی بر اینکه هرکس فلسطینی محسوب می‌شود، چه ساکنان جدید و چه ساکنان قدیمی، باید در یک روند همه‌پرسی برای حاکمیت کشور خود تصمیم بگیرند. هر فلسطینی چه در داخل این سرزمین و چه در خارج آن باید حق حضور در این همه‌پرسی را داشته باشد. نکته‌ای که باید بر آن تاکید کرد اینکه رفتار رژیم جعلی صهیونیست نشان داده است این رژیم به هیچ مسأله حقی به صورت مسالمت‌آمیز تن نمی‌دهد. همین امر باعث می‌شود ایده مقاومت مکمل ایده همه‌پرسی باشد و این 2 راه‌حل در ارتباط با هم باشد.
22 بهمن 57، نقطه آغاز جبهه مقاومت بوده و در طول این 42 سال، این جبهه روز‌به‌روز گسترش پیدا کرده است. در طول این زمان سلیمانی‌ها با جانفشانی‌ها و خون دادن‌ها درخت مقاومت را آبیاری کرده‌اند. این روند رو به رشد ادامه پیدا خواهد کرد و نباید فکر کرد با شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف شده است. رحلت حضرت امام خمینی نه‌‌تنها به جبهه مقاومت آسیب نزد، بلکه رشد آن را سرعت داد، شهادت سردار سلیمانی که شاگرد امام راحل بود نیز همین‌طور است. اساسا در فلسفه سیاسی اسلام، خون شهید موجب پیشبرد جبهه حق است. شهید یک «ثار» است، یعنی کسی که دوستداران و اطرافیانش صاحب حق خونخواهی او می‌شوند و همین خونخواهی نیز جبهه حق را به پیروزی نهایی نزدیک می‌کند. همین امر را در جریان کربلا می‌بینیم. حضرت اباعبدالله الحسین یک «ثار» است و نتیجه جوشش این «ثار»، بساط باطل را در هم پیچید. همین امر در مساله فلسطین نیز وجود دارد و خون‌های پاک شهدای راه آزادی قدس، به ثمر خواهد نشست و به عمر رژیم مجعول اسرائیل پایان خواهد داد.
*کارشناس مسائل خاورمیانه

Page Generated in 0/0069 sec