printlogo


کد خبر: 219941تاریخ: 1399/3/6 00:00
اخبار

اجرای طرح ترافیک از 8 صبح امروز
طرح ترافیک تهران از امروز ساعت 8 تا 16 اجرایی می‌شود. محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، طرح ترافیک از فردا (امروز) در تهران اجرایی می‌شود. وی بیان داشت: ساعت طرح ترافیک از 8 صبح تا 16 است که یکبار خودروها می‌توانند در طول این ساعت از طرح به صورت رایگان خارج شوند. معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورتی که مخالف اجرای طرح ترافیک هستند باید آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کنند و در این‌ باره تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود. تقی‌زاده گفت: آنچه در شورای عالی ترافیک شهر تهران بررسی و مصوب شده به این شکل است که از فردا (امروز) طرح ترافیک در تهران اجرایی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ‌کارکنانی که ساعت 14 و 30 تعطیل می‌شوند، می‌توانند یکبار رایگان از طرح خارج شوند و با توجه به اینکه ساعت 7:30 ساعت کاری آغاز می‌شود، بنابراین قبل از ساعت 8 هم می‌توانند وارد طرح شوند. معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ‌در گذشته طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح آغاز می‌شد و تا 19 ادامه داشت.
***
خودروهای عبورکننده از شانه خاکی راه‌ متوقف می‌شوند
خودروهایی که از شانه خاکی راه عبور می‌کنند توقیف می‌شوند. جانشین پلیس راه راهور ناجا از توقیف ۵ ساعته خودروهایی که از شانه خاکی راه تردد کنند، خبر داد. سرهنگ ایوب شرافتی در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: حرکت از سمت راست و شانه خاکی راه ضمن آنکه تخلف راهنمایی و رانندگی است، تجاوز به حقوق دیگران و بی‌حرمتی هم محسوب می‌شود. جانشین رئیس پلیس راه تصریح کرد: متاسفانه تعداد محدودی از رانندگان برای اینکه چند متری زودتر مسیر را طی کنند به حقوق دیگران تجاوز کرده و با عجله و شتاب بی‌موردی که دارند از شانه خاکی مسیر تردد می‌کنند‌‌؛ این کار ضمن آنکه موجب گره ترافیکی می‌شود، می‌تواند حوادث و تصادفات رانندگی را نیز رقم بزند. سرهنگ شرافتی به دستور کار پلیس راه در این‌ باره اشاره و اعلام کرد: پلیس برابر دستور با رانندگانی که از شانه خاکی راه عبور کنند برخورد خواهد کرد. وی گفت: ماموران پلیس راه ضمن اعمال قانون و صدور برگه جریمه به مبلغ 61200 تومان، این دسته از خودروها را به صورت 5 ساعت در محل به صورت توقیف نگه خواهند داشت. 
***
امروز پایان مهلت نداشتن معاینه فنی و گواهینامه معتبر
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از پایان مهلت داده‌شده به خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی‌شده در روز سه‌شنبه خبر داد. «سرهنگ عین‌الله جهانی» در گفت‌وگو با ایلنا ضمن اشاره به پایان مهلت داده شده به خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی شده گفت: هدف پلیس از اتخاذ چنین تصمیمی رعایت حال شهروندان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز معاینه فنی و دفاتر پلیس +10 و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بود. به همین دلیل این فرصت به شهروندان داده شد تا در فرصتی مناسب برای دریافت معاینه فنی و تمدید گواهینامه خود اقدام کنند. وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه (امروز) مهلتی که به خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی‌شده داده شده بود، به پایان می‌رسد. وی گفت: شهروندانی که خودروهای آنها معاینه فنی ندارند یا مهلت گواهینامه آنها به پایان رسیده است، هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت یا تمدید اعتبار اقدام کنند.
***
احتمال بازگشایی مهدهای کودک برای فرزندان مادران شاغل
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از احتمال بازگشایی مهدهای کودک در خردادماه برای فرزندان مادران شاغل خبر داد و گفت: این بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. به گزارش «وطن امروز» به نقل از سازمان بهزیستی کشور، «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» افزود: سازمان بهزیستی پیشنهادهای خود را به ستاد ملی مبارزه به کرونا ارسال کرد تا مهدهای کودک به صورت فازبندی شده و با حداقل ظرفیت و رعایت اولویت‌ها بازگشایی شوند. وی ادامه داد: بازگشایی مهدها ریزه‌کاری‌های خاص خود را دارد، چرا که با تعدادی کودک طرف هستیم که رعایت نکات بهداشتی برای آنها سخت است. مسعودی‌فرید یادآور شد: ممکن است مهدها خردادماه برای فرزندان مادران شاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شوند.
***
درمان سرپایی مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در پرند

 

سخنگوی جمعیت هلال‌‌احمر از درمان سرپایی مصدومان حادثه خروج قطار در جاده قدیم پرند - زیر پل رودخانه شور خبر داد. محمد نصیری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ٢٢:۵٠ دقیقه شنبه شب قطار همدان - مشهد در محدوده شهر پرند از ریل خارج شد. او با بیان اینکه این قطار ۴۵ مسافر و ۱۵ خدمه داشت، گفت: یکی از واگن‌ها از خط خارج و 2 واگن واژگون شده است. این حادثه ۵ مصدوم داشته است و مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند. سخنگوی جمعیت هلال‌احمر درباره اعزام تیم‌های امدادی به محل حادثه نیز گفت: ۴ تیم امدادی از هلال‌احمر با ۱۵ نجات‌گر به محل حادثه اعزام شدند.

Page Generated in 0/0158 sec