printlogo


کد خبر: 219951تاریخ: 1399/3/6 00:00
اخبار

دستور فرمانده کل سپاه برای اعزام 2‌فروند بالگرد به گچساران
سخنگوی سپاه از دستور سردار سرلشکر حسین سلامی برای اعزام 2 فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه برای پایان بخشیدن به عملیات مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران و جلوگیری از گسترش یا شعله‌ور شدن مجدد آتش خبر داد.
به گزارش ایسنا، در پی آتش‌سوزی بخش زیادی از جنگل‌ها و مراتع خنگ بنار، کوه گوهر  و اطراف کوه‌های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم برای مهار آتش، سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به حجم آتش‌سوزی و نیاز نیروهای امدادی برای پایان بخشیدن به عملیات مهار آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش یا شعله‌ور شدن مجدد آتش، به دستور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 2 فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه به منطقه اعزام شد.
سردار شریف افزود: امیدواریم با همت و تلاش دستگاه‌ها و آحاد نیروهای امدادی فعال در منطقه بزودی شاهد مهار کامل آتش در جنگل‌ها و مراتع این منطقه زیبای کوهستانی و بعضا صعب‌العبور کشور باشیم.
***
سردار حاجی‌زاده: آمادگی دفاعی ما در بالاترین سطح قرار دارد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین جبهه کشور، جبهه اقتصاد است، گفت: آمادگی دفاعی ما در بالاترین سطح بعد از پیروزی انقلاب قرار دارد.
به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: آمادگی دفاعی ما در بالاترین سطح بعد از پیروزی انقلاب قرار دارد و از این بابت مردم ما نباید نگران باشند. وی افزود: ما الان بزرگ‌ترین مشکل و جبهه‌ای که داریم و باید همه با هم (مردم و مسؤولان) به این سمت بشتابند، جبهه اقتصاد است. سردار حاجی‌زاده ادامه داد: هیچ‌کس نباید نگران حوزه دفاع باشد، اینها حرکت‌های دشمن برای انحراف اذهان و نگران کردن مردم است؛ مردم ما نباید نگران باشند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: امروز ایران قدرتمند است و کسی نباید در این حوزه نگرانی داشته باشد، بلکه این  دشمن است که باید نگران باشد.
***
قوه‌قضائیه جزئیات پرونده فساد در سایپا را اعلام کرد
جزئیاتی از عملکرد شبکه فساد وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی و ۲ نماینده مجلس و مدیر عامل سایپا منتشر شد.
به گزارش «وطن امروز» به نقل از مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه قاچاق موبایل، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت‌های هرمی، قاچاق ارز از کشور از طریق شرکت‌های متعدد صوری و کاغذی و با ثبت سفارشات غیرواقعی، نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد با انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودرو‌سازی سایپا اقدام کرده‌اند.
در گزارش مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه همچنین آمده است: پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودروها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودروها و روند اجرای آن 2 تن از نمایندگان مجلس (محمد عزیزی و فریدون احمدی) و دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه‌گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب‌رئیس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند.
***
شماره هفتم روزنامه دیواری حق منتشر شد
شماره هفتم روزنامه الکترونیکی حق به یاد شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر منتشر شد.
به گزارش «وطن امروز»، روزنامه الکترونیکی حق به سردبیری حسین قدیانی هفتمین شماره خود را همزمان با ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر در اختیار مخاطبان قرار داد. یادداشتی از محمدحسین صفارهرندی و گفت‌وگو با طیبه سیم‌یاری، مادر شهید علیرضا راهدان از جمله مطالبی است که در شماره جدید روزنامه اینترنتی «حق» منتشر شده است.
***
موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت درباره سایر کشورها را ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آمریکا به هیچ‌وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت درباره سایر کشورهای جهان را ندارد.
به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی گفت: آمریکا با آن سابقه پلید و سیاه در اقدامات تروریستی، اعدام‌های فراقضایی، رسوایی‌های جاسوسی، حمایت از نظام‌های فاشیستی و دیکتاتوری و قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر، ۷۹ کودتا و تغییر نظام در کشورهای مستقل، جنگ‌افروزی بی‌سابقه در تاریخ با ۱۳۵ جنگ، تحریم و تروریسم اقتصادی علیه ۳۳ کشور و ده‌ها جرم و جنایت علیه بشریت، به هیچ‌وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت درباره سایر کشورهای جهان را ندارد.
 سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها در فقره تحریم و تروریسم اقتصادی و بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا صرفا از سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۳۳ کشور جهان مورد تحریم قرار گرفته‌اند که بسیاری از این تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی، تاثیراتی سنگین و مخرب بر مردم آن کشورها داشته است.

Page Generated in 0/0373 sec