printlogo


کد خبر: 219968تاریخ: 1399/3/7 00:00
سرپرست گل ‌گهر سیرجان پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی اعضای این تیم در گفت‌وگو با «وطن امروز» مطرح کرد
برگزاری لیگ به چه قیمت؟

زهره فلاح زاده: پس از آنکه تمرینات تیم‌های لیگ برتری با مجوز وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش آغاز شد، باشگاه‌ها موظف شدند پیش از آغاز تمرینات تست‌ کرونا انجام دهند و بازیکنان پس از منفی اعلام شدن نتایج، اجازه ورود به زمین تمرین را پیدا می‌کنند. 
در این بین نتایج تست تعدادی از بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتری مثبت اعلام شد تا برگزاری مسابقات که قرار است از ۲ تیرماه شروع شود، در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. 
تا به حال تعدادی از بازیکنان تیم‌های سایپا، شهرخودرو، فولاد، تراکتورسازی و گل‌گهر به کرونا مبتلا شده‌اند و مدیران آنها نگران برگزاری بازی‌های لیگ هستند. در حال حاضر تیم گل‌ گهر سیرجان بیشترین تعداد بازیکن مبتلا را دارد، از این رو تمرینات این تیم به حالت تعلیق درآمده و حتی باشگاه تراکتور هم تمریناتش را لغو کرده است. باید دید با این شرایط چطور می‌توان مسابقات را از تیرماه آغاز کرد و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چطور می‌توانند ضمانت دهند لیگ را بدون دردسر برگزار کنند.
در همین ارتباط «وطن امروز» با حیدر افسری، سرپرست تیم گل گهر سیرجان گفت‌وگو کرد. 
***
* شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه ۶ بازیکن تیم شما به کرونا مبتلا شده‌اند،آیا این موضوع صحت دارد؟
در تیم ما با بازیکنان و کادر فنی در مجموع ۷ نفر به کرونا مبتلا هستند؛ ۴ بازیکن و ۳ نفر از کادر فنی. 
 
* همان بازیکنانی که در خبرها نام‌شان منتشر شده است؟
خیر! واقعا نمی‌دانم این اسامی از کجا آمده است اما من  این خبر را تکذیب می‌کنم. به هرحال جامعه ما مثل کشورهای آلمان و اسپانیا و... نیست، فرهنگ این کشورها طوری است که مردمان‌شان راحت می‌پذیرند که بازیکنی مبتلا به کروناست اما مردم کشور ما نمی‌توانند بپذیرند و دردسر و حاشیه‌ای برای بازیکن و خانواده‌اش ایجاد می‌شود، بویژه اگر بازیکن مشهوری کرونا بگیرد. به همین دلیل خواهش می‌کنم درباره اسامی بازیکنان سوالی نپرسید. 
 
* تمرینات شما به حالت تعلیق درآمده است؛ این تمرین نکردن تیم‌تان و آمادگی نداشتن برای شروع لیگ به ضرر شما نمی‌شود؟
فعلا تمرینات ما به حالت تعلیق درآمده و واقعا این مساله به تیم ما آسیب می‌رساند اما برای ما جان بازیکنان بیشتر ارزش دارد؛ با چه قیمتی بخواهیم حتما در لیگ بمانیم؟
 
* با توجه به این شرایط، شما موافق برگزاری لیگ هستید؟
نظر شخصی من پیش از این اتفاقات لغو بازی‌ها بود. دلایل خاص خودم را هم از نظر فنی و هم از نظر کمبود امکانات سخت‌افزاری دارم. ما امکانات‌مان مثل آلمان نیست. مثلا یکی از بندهای پروتکل بهداشتی این است که تیم‌ها در هتلی که مستقر می‌شوند در هر اتاق یک نفر اسکان پیدا کند. سوال من این است: آیا هتل‌های شهرهایی نظیر مسجد سلیمان، سیرجان، جم یا بوشهر ۴۰ اتاق دارند که یک تیم 40-35 نفره در آنجا اقامت کند؟ تا زمانی هم که جان یک نفر در این فوتبال به خطر نیفتد، آقایان لیگ را تعطیل نخواهند کرد. 
 
* غیر از اینها مگر می‌شود بازیکنان درون زمین فاصله اجتماعی را رعایت کنند؟
بازیکنان موقع زدن ضربه کرنر و ضربات ایستگاهی یارگیری من تومن می‌کنند. اصلا ذات فوتبال این است که بازیکنان در تماس باشند؛ مگر می‌شود مدام سر بازیکنی که درون زمین می‌دود داد زد که فاصله را رعایت کن؟ عرض کردم شرایط ما با کشورهای اروپایی فرق دارد. 
 
* شایعه شده تیم شما یک ماه پیش در کمپ الیاف تمریناتش را شروع کرده بوده، آیا این خبر صحت دارد؟
این فقط حاشیه است. متاسفانه فضای رسانه‌ای فوتبال ما آلوده شده است. تیم ما شهرستان بود و برای تمرینات در تهران حضور داشت. ما دقیقا ۱۵ اردیبهشت‌ماه بعد از  زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه تیم‌ها می‌توانند تمرینات‌شان را شروع کنند اطلاعیه‌ای زدیم تا بازیکنان از شهرستان بیایند و در کمپ الیاف تمرین کنند. ما دور هم جمع شدیم و بلافاصله هم از اعضای تیم تست کرونا گرفتیم که مدارکش هم موجود است. جواب این تست هم آمد که منفی بود. همان روز ستاد مبارزه با کرونا جلسه‌ای برگزار کرد تا تکلیف شروع تمرینات را مشخص کند. همه تیم‌ها هم آماده‌باش بودند که اگر مجوز صادر شد، تمرینات‌شان آغاز شود که این ستاد مجوز نداد و ۱۶ اردیبهشت بازیکنان ما بلافاصله با پروازی تهران را ترک کردند. اسناد آن هم موجود است. 
 
* یعنی تمرینات تیم شما پس از یک روز لغو شد؟
همان یک روز هم تمرین نکردند. فقط سرمربی یک تست کوپر گرفت. آن هم به این صورت که به نوبت 4-3 بازیکن بیایند و تست کوپر بدهند تا آمادگی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. 
 
* این مدت که لیگ تعطیل بود، بازیکنان شما چگونه تمرین می‌کردند تا آمادگی نسبی داشته باشند؟
هر 5-4 بازیکن ما زیر نظر یکی از اعضای کادر فنی تمرین می‌کردند. بازیکنان هر روز موظف بودند برنامه تمرینی را اجرا کنند و فیلمی از نحوه تمرینات‌شان را برای مربی بفرستند. 
 
* حالا که چند بازیکن‌ تیم شما مبتلا به کرونا هستند، عصبانی نیستید چرا نکات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند؟
بازیکنان مقصر نیستند. الان که با شما صحبت می‌کنم  تست کرونای خود من مثبت اعلام شده است. من و یکی از اعضای کادر فنی جزو کسانی بودیم که خیلی نکات بهداشتی را رعایت می‌کردیم اما نتیجه تست هر ۲ ما مثبت اعلام شده و هر چه فکر می‌کنم کجا و چرا من به کرونا مبتلا شده‌ام، به جوابی نمی‌رسم. بازیکنان ما نکات بهداشتی را رعایت و از دستکش و ماسک استفاده می‌کردند. اقلام بهداشتی هم به بازیکنان داده بودیم. همین الان اگر از کل جامعه تست کرونا بگیرند، مطمئن باشید جواب تست خیلی از آنها مثبت خواهد بود. تا این لحظه هم که با شما صحبت می‌کنم هیچ کدام از ما علائمی نداریم. دیروز هم از ریه‌های‌مان سی‌تی‌اسکن گرفتند که خدا را شکر مشکلی نداریم و ریه همه ما سالم است. 
 
* سرمربی تیم شما طی مصاحبه‌ای عنوان کرد برخی تیم‌ها تست مثبت بازیکنان خود را اعلام نمی‌کنند. این موضوع صحت دارد؟
من خبر موثق دارم یک تیم لیگ برتری که مشکل مالی هم دارد، از بازیکنانش تست کرونا نگرفته‌ است و بازیکنان آن تیم در حال تمرین هستند. خود این بازیکنان به ما گفته‌اند. حتی یک تیم لیگ یکی با پزشک ما تماس داشته که آزمایشگاه ارزان به ما معرفی کنید که بتوانیم مدارک صوری به سازمان لیگ تحویل بدهیم و مجوز تمرینات تیم ما را صادر کنند. اگر می‌خواهند انصاف رعایت شود همه تیم‌ها با همان کیت اصلی که مورد تایید وزارت بهداشت است، تست بدهند و نظارت هم داشته باشند. ما اخلاق را رعایت کردیم و حتی اعلام کردیم تست برخی اعضا مثبت است. امیدواریم مابقی تیم‌ها هم اعلام کنند.

Page Generated in 0/0395 sec