printlogo


کد خبر: 219969تاریخ: 1399/3/7 00:00
وضعیت برگزاری تمرینات تیم‌های دارای بازیکن کرونایی اعلام شد
بازیکن مبتلا تمرین نکند

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت می‌گوید: اگر یک مورد تست PCR ورزشکاران مثبت باشد، باید از حضور آنها ممانعت شود. اگر هم ۵ نفر در یک تیم تست‌شان مثبت شد، آن تیم اجازه تمرین ندارد. محسن فرهادی در نشست خود با خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره تعیین تکلیف تیم‌هایی که تست کرونای برخی اعضای آنها مثبت اعلام شده است، گفت: پروتکل مشترکی را با وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر تدوین کردیم که راهکار خوبی برای برگزاری مسابقات است. وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتبال فقط محدود به لیگ برتر و دسته اول خواهد بود و تمرین و مسابقه سایر لیگ‌ها منتفی است. معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: باید اصول بهداشتی را کاملا رعایت کرد و از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده نشود. انجام ماساژ نیز برای ورزشکار ممنوع است و نباید انجام شود. همچنین دوش گرفتن ورزشکاران باید در منزل باشد. آغاز مسابقات ۳ تا ۴ هفته پس از تمرینات و بازی‌ها بدون تماشاگر خواهد بود. اگر یک مورد تست «پی‌سی‌‌آر» ورزشکار مثبت شد، وی از حضور منع می‌شود و اگر تست مثبت به ۵ نفر در یک تیم افزایش یابد، تیم اجازه تمرین نخواهد داشت.
سخنگوی فدراسیون پزشکی - ورزشی نیز در این باره گفت: در جریان مسابقات اگر ۵ نفر از یک تیم تست کرونای مثبت داشته باشند، آن تیم به طور کامل قرنطینه می‌شود اما از رقابت‌ها کنار گذاشته نمی‌شود. این تصمیم درباره شرایط تمرینات فعلی صدق نمی‌کند، چرا که هنوز تماسی بین بازیکنان برقرار نشده است که بخواهیم درباره آن تصمیم بگیریم. رضا سعیدی ادامه داد: مقرر شد آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت برای انجام تست کرونا به تیم‌ها معرفی شود. در حال رایزنی هستیم تا برای انجام تست کرونا از آزمایشگاه‌ها تخفیف بگیریم. 
 
* 5 عضو تیم فوتبال فولاد کرونا گرفتند
پاسخ تست کرونای 3 نفر از کادر و 2 بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز مثبت اعلام شد. به گزارش سایت باشگاه فولاد خوزستان، در قسمتی از بیانیه ای که برای روشن شدن افکار عمومی، آگاهی هواداران فولاد و همچنین اهالی فوتبال صادر شده، آمده است: دقایقی قبل آزمایشگاه مربوط جواب قطعی این تست را به پزشک تیم تحویل داد که طبق آن 3 نفر از کادر تیم و 2 بازیکن جواب تست‌شان مثبت اعلام شد، این در حالی است که تیم فولاد خوزستان از روز اول شروع اردو در قرنطینه کامل به سر برده و تمام موارد بهداشتی را به ‌طور کامل رعایت کرده اما این ویروس فرصت‌طلب از کوچک‌ترین موقعیت برای انتقال و شیوع استفاده می‌کند که کار را برای هر تیم و مجموعه‌ای سخت خواهد کرد. در تمام مدت بیماری، باشگاه فولاد در کنار اعضای خود خواهد بود تا هر چه زودتر این دوران سخت برای این افراد به پایان برسد.
3 روز دیگر افراد حاضر در قرنطینه و همچنین دیگر نفرات تیم فولاد خوزستان باز هم تست کرونا انجام خواهند داد تا یک پایش دیگر درباره این مسأله جهانی در تیم انجام شود. با نظر مدیریت باشگاه و سرمربی تیم بزرگسالان تصمیم بر این گرفته شد برای حفظ آرامش بازیکنان و تیم، هرگونه مصاحبه‌ای از سوی اعضای تیم بزرگسالان ممنوع اعلام شود. قطعا باشگاه فولاد خوزستان برای حفظ سلامتی اعضای خود و همچنین دیگر افراد جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. به این امید که هر چه زودتر این ویروس از کشور عزیزمان و جهان ریشه‌کن شود. 

Page Generated in 0/0261 sec