printlogo


کد خبر: 219987تاریخ: 1399/3/7 00:00
اخبار

دوره آموزش سربازی فعلا یک ماهه است
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین وضعیت مدت زمان دوره آموزشی سربازان را تشریح کرد. ناخدا یکم غلامرضا رحیمی‌پور در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت مدت زمان دوره آموزشی سربازان که به دلیل کرونا یک ماهه شده بود، اظهار داشت: دوره آموزشی در اصل ۴۵ روز است که به خاطر بحث کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش نصف ظرفیت مراکز آموزشی به صورت 30 روزه در چند ماه اخیر برگزار شد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد ادامه آموزش 15 روزه در یگان‌ها یا رده‌های خدمتی ضمن خدمت انجام گیرد. 
***
ادعای حمله ملخ‌ها به تهران قابل قبول نیست
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست تهران گفت: ملخ‌ها در سال‌های گذشته در مناطق مستعد جنوبی تهران تخم‌گذاری کرده‌ بودند اما تا وقتی خسارت اقتصادی وارد نکنند با آنها مبارزه نمی‌شود. محمد کرمی در گفت‌وگو با مهر، درباره خبرهای منتشر شده از حمله ملخ‌ها به تهران اظهار داشت: ملخ‌ها به تهران حمله نکرده‌اند، ملخ‌های مشاهده شده در جنوب تهران مربوط به تخم‌گذاری‌های یکی دو سال گذشته هستند که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و رطوبت مناسب خاک متولد شده‌اند. وی ادامه داد: هر زمان که رطوبت زمین مناسب باشد و دمای هوا هم افزایش یابد تخم‌های ملخ‌هایی که سال گذشته در درون خاک بودند، متولد می‌شوند. کرمی درباره لزوم مقابله با این حشرات نیز گفت: اگر تعداد ملخ‌ها به حدی برسد که باعث خسارت اقتصادی شود و به کشاورزی آسیب وارد کند، وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آن اقدام خواهد کرد. رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط‌زیست استان تهران ملخ‌ها را به صورت طبیعی مضر ندانست و از گزارش‌های ادارات محیط زیست درباره وجود ملخ‌ها در جنوب تهران بویژه در شهرستان‌های اسلامشهر، ورامین و قرچک خبر داد. 
***
جنایت در تالش!
اهالی تالش اول خرداد شاهد جنایت هولناکی بودند که مرگ تلخ دختری 13 ساله را رقم زد. «رومینا» در خواب به قتل رسیده بود. رومینا، دانش‌آموز ۱۳ساله تالشی  چندی پیش با مردی 35 ساله که شهره به فروش مشروبات الکلی بود، فرار کرده بود اما پیگیری‌های خانواده‌ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه‌ تنها آرام نمی‌گیرد، بلکه اختلافات و تحریکات خانوادگی بالا گرفته و آتش خشم پدر شعله‌ور‌تر می‌شود تا جایی که پدر در روز یک خرداد با خلوت کردن خانه، رومینای 13 ساله را با استفاده از داس در حالی که او در خواب بود، به طرز فجیعی به قتل رسانده است. برخی گزارش‌های تأیید نشده از اعتیاد قاتل به مواد مخدر شیشه خبر داده‌اند.
***
کشف ۶۵۷ خودروی احتکار شده در ۷۲ ساعت
جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف ۶۵۷ دستگاه خودروی احتکار شده در ۷۲ ساعت در سطح کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ سهراب بهرامی با اشاره به جدیت پلیس امنیت اقتصادی در ارتباط با برخورد با سودجویان و اخلالگران اقتصادی بویژه اخلالگران بازار خودرو، اظهار کرد: در پی وصول اخبار و اطلاعاتی مبنی بر احتکار خودروهای فاقد پلاک توسط افراد سودجو و سوداگران بازار، پلیس امنیت اقتصادی رصد اطلاعاتی بازار و صدور ابلاغیه‌های متعدد و اطلاع‌رسانی‌ به رده‌های اجرایی به منظور برخورد با مجرمان و محتکران را در دستور کار قرار داد.
***
مخالفت مردم با بازگشایی مکان‌های عمومی
نتایج نظرسنجی‌های شهرداری تهران درباره واکنش مردم به کرونا منتشر شد که نشان می‌دهد با اینکه میزان نگرانی تهرانی‌ها از ابتلا به کرونا کاهش یافته اما همچنان مردم مخالف بازگشایی سینماها و اماکن عمومی هستند. به گزارش ایسنا، نظرسنجی کرونا از سوی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت انجام شده است، منتشر شد. این نظرسنجی که حجم نمونه آن ۱۰۴۶ نفر بود و به‌ صورت تلفنی و در سطح شهر تهران انجام شده است، نشان می‌دهد در این موج از شدت نگرانی به ابتلا کاسته شده اما اغلب مردم کماکان مخالف بازگشایی مکان‌های عمومی مانند سینماها هستند. از مقایسه نتایج با موج‌های قبلی می‌توان نتیجه گرفت میزان نگرانی از ابتلا به کرونا در جامعه رو به کاهش است. همچون در موج‌های قبل سطح نگرانی در زنان بالاتر از مردان است. به گزارش ایسنا، نظرسنجی‌ها نشان داد تنها ۱۲ درصد از مردم تهران موافق باز شدن سینماها از عید فطر به بعد هستند. اما درباره طرح ترافیک نظرات متفاوت است، به‌گونه‌ای که نیمی از شهروندان موافق تصمیم ستاد کرونا برای اجرا نشدن طرح ترافیک و کمتر از یک‌سوم مخالف آن هستند. 

Page Generated in 0/0071 sec