printlogo


کد خبر: 220017تاریخ: 1399/3/8 00:00
آمار تلفات کرونا در آمریکا از 100 هزار نفر گذشت
ترامپ: دولت من نبود تلفات 25 برابر می‌شد!

گروه بین‌الملل: آمار مبتلایان به کرونا در دنیا دیروز به 5,709,526 نفر رسید و تعداد تلفات این بیماری در دنیا براساس ادعای دولت‌ها تا عصر دیروز 352,750 نفر شد. 
آمار بهبود‌یافتگان از کرونا هم تا عصر دیروز 2,451,209 نفر بود. تعداد کیس‌های فعال کرونا در دنیا هم 2,905,567 نفر گزارش شد که از این تعداد 53,092 حال وخیمی دارند. 
آمریکا با 1,725,808 مبتلا و گذشتن از مرز 100 هزار تلفات همچنان درگیرترین کشور دنیا با کرونا محسوب می‌شود. آمار تلفات آمریکا عصر دیروز 100,625 نفر بود. برزیل، روسیه، اسپانیا و انگلیس در رتبه‌های دوم تا پنجم درگیرترین کشورهای دنیا هستند. 
مهم‌ترین خبر مرتبط با کرونا در روز گذشته افشای یک پرده دیگر از پنهانکاری‌های دولت آمریکا بود. روز گذشته شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: با وجود اعمال محدودیت‌ها به علت شیوع کرونا در آمریکا، بررسی‌ها و آمار جدید دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد شمار مبتلایان به این بیماری در 18 ایالت در حال افزایش است. این شبکه افزود: در 40 ایالت از مجموع 50 ایالت آمریکا، شمار مبتلایان به این بیماری سیر نزولی ندارد.
گزارش «سی‌ان‌ان» نکته مهمی دارد و آن اینکه روایت دولت آمریکا و به طور مشخص شخص ترامپ اساسا متفاوت  است. دولت آمریکا مدعی است کرونا در این کشور نه فقط کنترل شده، بلکه اوضاع مناسب بازگشایی صنوف هم هست. روایت رسانه‌ها اما همان چیزی است که یک نمونه آن را در گزارش سی‌ان‌ان خواندید. این همه تناقض هم یک دلیل بیشتر ندارد؛ ترامپ در حالی که کمتر از 6 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری کشورش باقی مانده، با ادامه روند فروپاشی اقتصاد به دلیل کرونا، احتمال انتخاب دوباره‌اش کم می‌شود. 
باور عمومی آمریکایی‌ها بر این است که سستی ترامپ در اعلام قرنطینه و وقت تلف کردن وی در زمین‌های گلف در اوج شیوع کرونا یکی از مهم‌ترین دلایل اول شدن آمریکا در حوزه تلفات کروناست. خود وی اما چنین اعتقادی ندارد و در آخرین نشست خبری‌اش گفت: اگر دولت من سریع و هوشمندانه عمل نمی‌کرد تلفات کرونا در این کشور ۲۵ برابر می‌شد. وی که در جمع خبرنگاران در حیاط کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: ما به تیم خود و گروه اقدام علیه ویروس کرونا افتخار می‌کنیم.
 
* خط و نشان ترامپ برای شبکه‌های اجتماعی
دونالد ترامپ روز چهارشنبه نسبت به اعمال نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و حتی بستن این شبکه‌ها تهدید کرد. تهدیدهای ترامپ پس از  آن صورت گرفت که شبکه توئیتر برای نخستین بار با افزودن اخطاری به یکی از توئیت‌های ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، امکان راستی‌آزمایی آن را فراهم آورد. دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در توئیتی مدعی شد رای پستی در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد. وی نوشت: «…صندوق‌های پستی سرقت می‌شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می‌شوند و به طور جعلی امضا می‌شوند...». توئیتر در واکنش برچسبی به توئیت ترامپ اضافه کرده است که می‌گوید «حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید». این لینک کاربران را به مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت می‌کند.

Page Generated in 0/0037 sec