printlogo


کد خبر: 220041تاریخ: 1399/3/8 00:00
اخبار

نصب برچسب رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها
طرح نصب برچسب‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن و مشاغل پرریسک از جمله نانوایی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هشت منطقه شهر تهران اجرا شد. به گزارش ایلنا، از اواسط هفته جاری با مشارکت ادارات آموزش‌های شهروندی مناطق ۱۵ الی ۲۲ شهر تهران، بیش از ۱۷ هزار برچسب رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی درمحیط پیرامون یکهزار و ۷۲۵ نانوایی نصب شده است. شایان ذکر است نشست‌های آموزشی این طرح از نوروز 99   آغاز شد و اداره‌ کل سلامت نیز در راستای آموزش و فرهنگسازی به شهروندان اقدماتی را انجام داد. در ادامه با توجه به برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌های مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، در راستای افزایش حساسیت شهروندان نسبت به ادامه روند خودمراقبتی و توجه بیشتر به هشدارهای رعایت اصول بهداشتی، مرحله‌ نصب برچسب فاصله‌گذاری اجتماعی اجرایی شد.
***
اهدای 100 جهیزیه به زوج‌های جوان توسط سپاه خوزستان
جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: به مناسبت عید فطر 100 جهیزیه توسط سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان به زوج‌های جوان بی‌بضاعت اهدا شد. به گزارش فارس، نعمت باقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در لبیک به امر رهبر معظم انقلاب در بحث رزمایش و کمک مؤمنانه 2 اقدام مهم و ضروری انجام شد؛ بخش اول این اقدام تامین معیشت و توزیع بسته‌های غذایی میان نیازمندان بود که امروز نیز مرحله سوم آن در مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود. وی ادامه داد: بخش دوم این رزمایش اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان است؛ مرحله اول اهدای جهیزیه در عید نوروز اجرا شد که در آن 100 جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شد و اکنون نیز به مناسبت عید فطر 100 جهیزیه به زوج‌های جوان بی‌بضاعت اهدا شد. جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: ما در اهدای جهیزیه 2 محور اساسی را دنبال می‌کنیم؛ محور ابتدایی تشویق جوانان به ازدواج و کمک به خانواده‌ها برای کاهش هزینه‌های ایجاد یک زندگی جدید و محور دوم لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالاهای ایرانی و داخلی است که تمام این جهیزیه‌ها تولید کارخانه‌های داخلی است. باقری با تاکید بر اینکه جهیزیه اهدا شده 13 قلم است، عنوان کرد: ارزش هر جهیزیه اهدا شده 12 میلیون تومان است. 
***
واگذاری پادگان 06 به شهرداری
امروز جلسه نهایی واگذاری پادگان 06 به شهرداری تهران برگزار می‌شود. در چند روز آینده این پادگان که به پارک تبدیل شده به شهرداری واگذار و درهای آن به روی شهروندان باز می‌شود. محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این باره با بیان اینکه در پادگان 70 هزار مترمربعی بناهای پراکنده که دارای ارزش تاریخی است وجود دارد، ادامه داد: از جمله مسجدی را در این پادگان بازدید کردیم که شهرداری می‌تواند کاربری‌های متناسب با فضای تفرجگاهی در این پادگان برای آن تعریف کند.  شیوه تعامل و تفاهم شهرداری و ارتش در زمینه پادگان 06 خوب بود. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: این شیوه تعامل خوب است و شهرداری تهران با همین روش می‌تواند سایر پادگان‌ها را نیز از تهران خارج کند. بر اساس این گزارش، پادگان 06 در شمال‌شرقی و در منطقه پاسداران تهران در مساحتی بالغ بر 52 هکتار واقع شده است و بر اساس قانون انتقال پادگان‌ها، این پادگان تبدیل به فضای سبز شهری می‌شود.
***
حاشیه‌های فوت یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر
فوت یک زن حاشیه‌نشین در کرمانشاه بعد از عملیات تخریب منزلش در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.  مدیر اجرائیات شهرداری کرمانشاه در توضیح این اتفاق گفت: یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر و انتقال به کمپ ترک اعتیاد «چشمه سفید» این شهر توسط ماموران شهرداری، جان خود را از دست داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامرضا شهبازی» مدیر اجرائیات شهرداری کرمانشاه گفت: ماموران اجرائیات شهرداری کرمانشاه پس از دریافت حکم قضایی مبنی بر رفع تخلف از زمین‌خواران به محدوده انتهای شهرک کیانشهر در منطقه 3 شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده و در حین انجام مأموریت به یک کپر که در راستای زمین‌خواری ایجاد شده بود، برخورد کردند. وی با بیان اینکه این زن به ظاهر معتاد به همراه دختر و نوه‌اش در این کپر زندگی می‌کردند، گفت: این زن به اخطار مأموران برای خروج از کپر توجهی نکرد از این رو ماموران خانم کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید در محل حاضر شدند و وی را که مقاومت می‌کرد به اردوگاه منتقل کردند. شهبازی افزود: این فرد پس از انتقال به اردوگاه چشمه سفید دچار حالت تهوع شد و در نهایت پس از حضور پزشکان مرکز فوریت‌های پزشکی جان خود را از دست داد. او با بیان اینکه این شخص به هیچ عنوان توسط ماموران شهرداری مورد ضرب و جرح قرار نگرفته است، گفت: دلایل وقوع این حادثه با کمک دستگاه قضایی در حال بررسی است.
***
استفاده از ماسک برای خردسالان توصیه نمی‌شود
یک تیم پزشکی در ژاپن اعلام کرد استفاده از ماسک برای کودکان زیر 2 سال بسیار خطرناک است. به گزارش ایسنا، این تیم پزشکی از والدین درخواست کرده همزمان با حذف تدریجی محدودیت‌ها و عادی شدن روال زندگی در ژاپن از استفاده از ماسک برای کودکان زیر 2 سال خودداری کنند، چرا که تنفس را سخت کرده و احتمال خفگی را افزایش می‌دهد.

Page Generated in 0/0183 sec