printlogo


کد خبر: 220045تاریخ: 1399/3/8 00:00
اخبار

خودروسازان حق دریافت وجه برای پیش‌فروش خودرو را ندارند
وزارت صمت اعلام کرد پیش ثبت‌نام جهت خرید خودرو در طرح ویژه فروش عید سعید فطر تا ۱۴خردادماه ۹۹ ادامه دارد و خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی را جهت حضور در قرعه‌کشی از متقاضیان نخواهند داشت. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با دستور حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش ثبت‌نام متقاضیان در طرح فروش ویژه خودرو در ایام عید سعید فطر، تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ تمدید شد. علاوه بر این، خودروسازان حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت. گفتنی است، بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین‌شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، انجام‌شده و صرفا حائزان شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام‌شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود. لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند. یادآور می‌شود شرط نداشتن پلاک فعال و خرید خودرو ظرف ۳۶ ماه گذشته، از جمله شروط اصلی دهگانه تعیین‌شده از سوی کمیته خودرو جهت شرکت در این قرعه‌کشی است. 
***
مصوبه اصلاح نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد
مصوبه اصلاح نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی معاون‌اول رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر دوره ابتدایی و متوسطه از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۹ تعیین و اعمال می‌شود. 
***
وام 6 میلیونی برای رانندگان حمل و نقل بین شهری
سازمان راهداری و معاونت توسعه اشتغال وزارت کار برای پرداخت وام حمایتی ۶ میلیون تومانی به رانندگان حمل‌و‌نقل بین‌شهری مسافری (اتوبوس و سواری کرایه) در ایام شیوع کرونا توافق کردند. عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اعلام کرد: با توجه به درخواست وزیر راه‌ و شهرسازی از وزارت رفاه مبنی بر حمایت از ۱۱ هزار و ۳۰۰ راننده حمل‌و‌نقل بین شهری اعم از رانندگان اتوبوس و خودروهای سواری کرایه، در جلسه ۲۹ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور شهرام آدم‌نژاد، این دسته از رانندگان مشمول دریافت تسهیلات ۶ میلیون تومانی شناخته شدند. در ادامه ابلاغیه وزارت رفاه، داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل‌و‌نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز طی بخشنامه‌ای در روز سه‌شنبه ۶ خرداد به مدیران کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌ها، خواستار ارائه بانک اطلاعاتی رانندگان حمل‌و‌نقل بین‌شهری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه به وزارت رفاه برای اعطای وام ۶ میلیون تومانی به این دسته از فعالان حمل‌و‌نقل مسافری و ارسال پیامک به آنها شد. 
***
بازگشت میزان تراکنش‌های بانک آینده به‌شرایط عادی
با توجه به عبور کشور از دوران اوج بیماری کرونا و رعایت نکات بهداشتی در شعب بانک‌ها، سقف مجاز تراکنش‌های بانک آینده، از اول خردادماه امسال به روال عادی گذشته برگشت.
سقف مجاز انتقال وجه به صورت کارت‌به‌کارت (شتابی و درون‌بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، کیوسک و خودپردازها، حداکثر تا 30 میلیون ریال در شبانه‌روز شد و سقف برداشت نقدی از خودپردازها (داخلی و شتابی) تا مبلغ 2 میلیون ریال؛ سقف مجاز انتقال وجه کارت‌به‌کارت از طریق پرداخت‌سازها نیز تا 10 میلیون ریال است. 
تمدید کارت‌های بانکی نیز پس از احراز هویت، به‌صورت حضوری در شعب بانک آینده در سراسر کشور امکان‌پذیر است.

Page Generated in 0/0048 sec