printlogo


کد خبر: 220050تاریخ: 1399/3/8 00:00
اخبار

پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: در روز سالگرد ارتحال امام خمینی سخنرانی رهبر حکیم انقلاب به صورت زنده و مستقیم اما خارج از حرم امام انجام می‌شود. محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در نشست خبری بزرگداشت مراسم رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: فلسفه مراسم امروز در ابتدا فرصتی برای تبادل نظر درباره برگزاری مراسم روز 14 خرداد در حرم مطهر امام با عنایت به دستورات و مراعات همه الزامات بهداشتی است. او ادامه داد: برای احترام به سلامت مردم روز چهاردهم خرداد در حرم مطهر امام مراسم نداریم. البته تکلیف شد برنامه سخنرانی رهبری کماکان به صورت زنده و مستقیم اما خارج از حرم برگزار شود و ما همیشه نظرمان تبعیت از دفتر مقام معظم رهبری است. برنامه‌ریزی‌های ما هم هماهنگ با دفتر رهبری است.  دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: تولیدات فرهنگی ما برای فضای مجازی به نقطه پایانی رسیده و از روز شنبه همه تولیدات فرهنگی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم این خلأ را که به وجود آمده از طریق دیگری جبران کنیم. او افزود: در مناطق سفید کشور با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند مردم را به مساجد دعوت کنند و حداقل مراسمی را در حسینیه‌ها و مساجد داشته باشند و مردم سخنان رهبری را استماع کنند.
***
تمام وجه بنزین صادراتی به ونزوئلا دریافت شده است
سفیر ایران در ونزوئلا از دریافت تمام وجه بنزین صادراتی به ونزوئلا با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا خبر داد. «حجت‌الله سلطانی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: صادرات بنزین به ونزوئلا در چارچوب قواعد و مقررات بین‌المللی انجام شده و تمام وجه بنزین هم دریافت شده است. وی با بیان اینکه معمولا کشورها از مکانیسم و شیوه‌های مختلفی در مبادلات تجاری بین‌المللی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: آنچه مهم است اینکه ونزوئلا و ایران مکانیسم خاص خود را برقرار و وجه هرگونه صادرات فی‌مابین به صورت کامل پرداخت و دریافت می‌شود که نمونه بارز آن، صادرات اخیر بنزین بوده است.  
***
وزارت امور خارجه:
پاسخ آمریکا به خواست اجرای عدالت، خشونت بیشتر است
وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به بدرفتاری‌های پلیس آمریکا با شهروندان سیاه‌پوست، نوشت: پاسخ آمریکا به خواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است. به گزارش مهر، وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ۶ سال پس از التماس‌های «اریک گارنر» که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم»، این بار جرج فلوید، یک سیاه‌پوست دیگر، بعد از بازداشتی بی‌رحمانه و غیرانسانی جان خود را از دست داده است. دستگاه دیپلماسی در ادامه یادداشت مجازی خود آورده است: به نظر می‌رسد خشونت پلیس ایالات‌متحده علیه سیاه‌پوستان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مانند همیشه، پاسخ آمریکا به خواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است. گفتنی است، روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که در آن یک پلیس سفید‌پوست، فردی آمریکایی- آفریقایی‌تبار را بازداشت کرده و زانوی خود را روی گردن وی گذاشته است. این اتفاق موجب شد «جرج فلوید» به دلیل خفگی جان خود را از دست بدهد.
***
ادعای شکنجه و بازداشت اتباع غیرقانونی در مرزهای ایران تکذیب شد
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در واکنش به ادعای شکنجه و بازداشت اتباع غیرقانونی در مرزهای استان خراسان رضوی اعلام کرد: هر چند درباره صحت این صحنه‌سازی و ارتباط آن با زمان و مکان‌های ادعا شده تردیدهای اساسی وجود دارد ولی مسلما این واقعه هیچ ارتباطی با مرزبانی جمهوری اسلامی ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور درباره شایعات و اخبار غیرصحیح منتشر شده در فضای مجازی گفت: هرچند درباره صحت این صحنه‌سازی و ارتباط آن با زمان و مکان‌های ادعا شده تردیدهای اساسی وجود دارد ولی مسلما این واقعه هیچ ارتباطی با مرزبانی جمهوری اسلامی ندارد و بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده، ممکن است اتباع مذکور با عبور از نقاط سخت‌‌گذر رودخانه قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته و به علت سطح و سرعت آب تعدادی از آنها غرق شده باشند. وی افزود: اینگونه فضاسازی‌ها توسط معاندان و دشمنان 2 ملت ایران و افغانستان مسبوق به سابقه است و با هدف ایجاد اختلاف و بدبینی بین 2 ملت انجام می‌شود. دولت جمهوری اسلامی ایران همواره ملت افغانستان را برادر خود می‌داند. خدمات چندین ساله ارائه شده در حوزه‌های مختلف به مهاجران افغانستانی مؤید این موضوع است و این شایعات و فضاسازی‌ها خللی در روابط دوستانه 2 کشور ایجاد نخواهد کرد.
***
محمد عزیزی، نماینده سابق مجلس بازداشت شد
یکی از 2 نماینده مجلس دهم شورای اسلامی دخیل در پرونده فساد خودرویی که به حبس محکوم شده‌اند شب گذشته بازداشت شد.  به گزارش ایسنا، محمد عزیزی، نماینده مجلس شورای اسلامی و یکی از متهمان پرونده فساد خودرویی شب گذشته برای اجرای حکم محکومیت بازداشت شد. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری گفت: محمد عزیزی، نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی، نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و حسن هشترودی، رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

Page Generated in 0/0049 sec