printlogo


کد خبر: 220078تاریخ: 1399/3/10 00:00
بررسی دقیق تعداد مبتلایان به کرونا در تیم‌های لیگ برتری
سلامتی؛ کلید برگزاری لیگ

تقریبا تمام تیم‌های لیگ برتری یک یا 2 بار آزمایش کرونا را انجام دادند که خوشبختانه مبتلایان زیادی گزارش نشده است.
پس از آنکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز شروع تمرینات تیم‌های فوتبال را مشروط به پشت سر گذاشتن تست‌های کرونا کرد، هر ۱۶ باشگاه لیگ برتری برای انجام این کار وارد عمل شدند و از تمام اعضای تیم خود آزمایش‌های لازم را گرفتند.
طی یک هفته گذشته که تیم‌ها تست‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند و در آزمایشگاه‌های معتبر یا درمانگاه‌ها و باشگاه‌های خود اقدام به این کار کردند، تا به امروز جواب ۲۹ تست مثبت اعلام شده که رقم چندان بالایی نیست و می‌توان انتظار داشت به مرور زمان این رقم کاهش پیدا کند.
بازی‌های لیگ برتر فوتبال بیست‌و‌نهم خردادماه با دیدار معوقه هفته یازدهم بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال آغاز می‌شود که به دلیل حاد نبودن وضعیت جسمانی و سلامتی این ۲۹ نفر، احتمال می‌رود در 3 هفته آینده و تا زمان آغاز مسابقات تعداد مبتلایان در بین باشگاه‌های فوتبال تک‌رقمی شود.
تا امروز برخی تیم‌های لیگ برتری یک یا 2 تست کرونا را پشت سر گذاشته‌اند که البته دقت برخی آزمایش‌ها بالاتر بوده و وضعیت دقیق‌تری از سلامتی افراد نشان داده است اما مطمئنا تا قبل از شروع دوباره بازی‌ها، فدراسیون پزشکی- ورزشی و سازمان لیگ، تیم‌ها را ملزم به انجام تست‌های دقیق می‌کنند تا در جریان مسابقات مشکلی برای سلامتی افراد به وجود نیاید.
طبق آخرین اخباری که از سوی باشگاه‌ها یا منابع موثق اعلام شده، تعداد دقیق مبتلایان به «کووید-۱۹» در بین تمام تیم‌های لیگ برتری به شکل زیر است:
 پرسپولیس: ۲ نفر - هر 2 عضو تدارکات
 سپاهان: ۲ نفر - یکی از مبتلایان بازیکن است.
 تراکتور: ۴ نفر از اعضای تیم
 استقلال: صفر
 شهرخودرو: ۲ نفر – داوود سیدعباسی، مربی و یک عضو تدارکات
 فولاد خوزستان: ۵ نفر از اعضای تیم
 صنعت نفت آبادان: ۳ نفر - ۲ بازیکن و یک عضو کادر اجرایی
 نفت مسجدسلیمان: نامشخص- گفته شده نیمی از اعضای تیم در روز یکشنبه هفته گذشته تست داده‌اند.
 ماشین‌سازی: ۶ نفر از اعضای تیم
 نساجی: صفر
 ذوب‌آهن: نامشخص- ذوبی‌ها چهارشنبه هفته قبل تست کرونا دادند و قرار است امروز شنبه آزمایش جدیدی را پشت سر بگذارند.
 پارس جنوبی: ۴ نفر - ۳ بازیکن و یک عضو کادر فنی
 گل‌گهر سیرجان: صفر- در تست جدید اعلام شده آزمایش هیچ یک از اعضای تیم مثبت نبوده است.
 سایپا: یک نفر- یکی از بازیکنان رده امید
 شاهین شهرداری بوشهر: صفر
 پیکان: صفر
این آمار در حالی اعلام شده که در وضعیت سلامتی بسیاری از افرادی که شرایط خود را تشریح کرده‌اند، مشکل حادی گزارش نشده است. برای مثال، داوود سیدعباسی از تیم شهرخودرو تاکید داشته شرایط جسمانی او مطلوب است ولی گفته شده در بدن او ویروس وجود دارد.
با این وضعیت در صورت توجه به قرنطینه‌ افرادی که مبتلا به کرونا هستند یا دیگر اعضای تیم‌ها و خانواده‌های‌شان که با آنها در ارتباط بوده‌اند، می‌توان پیش‌بینی کرد سلامتی بسیاری از آنها در نهایت تا 2 هفته دیگر به دست می‌آید و جواب آزمایش‌ها منفی خواهد شد؛ همان‌طور که برای گل‌گهری‌ها از ۱۰ نفر به صفر رسید.
***
علی‌نژاد در  واکنش به نامه 4 باشگاه به وزارت ورزش: نامه‌ای نگرفتیم!  
معاون قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید نامه‌ای از سوی 4 باشگاه به دست این وزارتخانه نرسیده است. 
معاون قهرمانی وزارت ورزش می‌گوید نامه‌ای از سوی 4 باشگاه به دست این وزارتخانه نرسیده است. 
به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد درباره نامه 4 باشگاه به وزارت ورزش برای تعطیلی لیگ، اظهار کرد: در این زمینه نامه‌ای به دست وزارت ورزش نرسیده است. شاید این نامه در مشهد یا تبریز باقی مانده باشد. 
وی افزود: بر اساس بازگشایی‌های پلکانی تصمیم گرفتیم از اول خرداد تمرینات و از ٢٢ خرداد برای شروع مسابقات مجوز صادر شود. ما در این زمینه سیاست‌گذار هستیم و تصمیم نمی‌گیریم. ما اعلام کردیم برگزاری مسابقات بلامانع است و به نوعی مجوز دادیم اما اینکه فدراسیون‌ها چه تصمیم بگیرند به خودشان واگذار شده است. 
معاون قهرمانی وزارت ورزش همچنین گفت: اینکه فدراسیون‌ها بخواهند مسابقات‌شان را ادامه بدهند یا خیر به خودشان مربوط است. ما مجوز دادیم و اینکه به چه شکل اجرا شود، دیگر تصمیم‌گیرنده نیستیم. 
وی ادامه داد: برای انجام مسابقات پروتکل دادیم که باید اجرا شود. این پروتکل هم از سوی وزارت بهداشت تایید شده است و هم ما ارائه کردیم که اجرا شود. درحال حاضر با وجود اینکه در اروپا میزان ابتلا بالاتر است، کشورهای صاحب فوتبال (آلمان) مسابقات خود را شروع کرده‌اند یا قرار است شروع کنند. باید بپذیریم ویروس کرونا 2 سالی میهمان ما خواهد بود. 

Page Generated in 0/0174 sec