printlogo


کد خبر: 220089تاریخ: 1399/3/10 00:00
اخبار

جنگل‌های شعله‌ور بوشهر همچنان در آتش می‌سوزد
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در برخی جنگل‌ها و مراتع کشور 3 روز است با آتش‌سوزی مواجهیم، گفت: متاسفانه هلیکوپترها برای اطفای حریق به داد ما نمی‌رسند. سرهنگ علی عباس‌‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود 3 روز است که جنگل‌ها و مراتع استان بوشهر در آتش می‌سوزند، اظهار کرد: از روز گذشته (پنجشنبه) به‌جد پیگیر اعزام هلیکوپتر به منطقه برای اطفای هوایی حریق هستیم اما متاسفانه دیروز یک هلیکوپتر به منطقه اعزام شد ولی به دلیل نقص فنی نتوانست به ما کمکی کند. وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها به مناطق صعب‌العبور کشیده شده است و ما برای اطفا به هلیکوپتر نیاز داریم، تصریح کرد: حدود 2 روز است که در منطقه بهبهان استان خوزستان با آتش‌سوزی مواجهیم و امروز این آتش‌سوزی به منطقه حفاظت شده محیط‌زیستی کشیده شده است اما هنوز هلیکوپتری برای اطفای حریق در اختیار ما قرار نگرفته است. وی با اشاره به اینکه درباره خسارت این آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع نظر داد، گفت: روز گذشته یکی از نیروهای مردمی فعال در اطفای آتش در منطقه حفاظت شده محیط‌زیستی پاوه جان خود را از دست داد. 
***
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات هشدار داد
خطر موج جدید کرونا با بازگشایی قهوه‌خانه‌ها
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات نسبت به خطر موج جدید کرونا در مصرف‌کنندگان مواد دخانی به دنبال بازگشایی قهوه‌خانه‌ها هشدار داد. دکتر محمدرضا مسجدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه دخانیات می‌تواند برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، مشکل‌آفرین باشد، گفت: مطالعات نشان داده است که مصرف‌کنندگان کالاهای دخانی در صورت ابتلا به بیماری «کووید-19»، شدت بیشتری از بیماری را تجربه خواهند کرد و احتمال بستری شدن آنها در آی‌سی‌یو هم افزایش می‌یابد. وی افزود: اگر قرار باشد در رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها بازگشایی‌هایی صورت گیرد و مراقبت‌های بهداشتی انجام نشود، فکر می‌کنم با موج جدید در گروهی مواجه هستیم که دخانیات مصرف می‌کنند. توصیه ما به افراد بویژه قشر جوان آن است که از مصرف دخانیات و قلیان به شکل گروهی پرهیز کنند؛ کرونا باکسی تعارف ندارد و براحتی منتقل خواهد شد. 
***
علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها شد
در سی‌و‌یکمین جلسه شورای عالی استان‌ها، «علیرضا احمدی» به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد. به گزارش فارس، پس از ابطال انتخابات هیأت‌رئیسه سال سوم شورای عالی استان‌ها توسط هیأت حل اختلاف مرکزی، پنجشنبه گذشته در سی‌و‌یکمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها مجددا انتخابات هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها برگزار شد. علیرضا احمدی، نماینده مردم استان قم در شورای عالی استان‌ها کاندیدای ریاست شورای عالی استان‌ها بود که با ۵۰ رأی توانست رئیس شورای عالی استان‌ها شود. عبدالرزاق موسوی، نماینده مردم شیراز هم از نامزدی ریاست شورای عالی استان‌ها انصراف داد ولی با اصرار مرتضی الویری رئیس دور دوم شورای عالی استان‌ها مجددا به نامزدی ریاست بازگشت. همچنین حمید بادامی‌نژاد با 41 رأی به عنوان نایب رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد و موسوی‌زاده رقیب وی نیز 32 رأی کسب کرد. در ادامه این جلسه حمیدرضا آقاملایی، نماینده مردم استان گلستان در شورای عالی استان‌ها با کسب 39 رأی به عنوان سخنگوی شورای عالی استان‌ها انتخاب شد. 
***
افزایش نسبی دمای هوا در روزهای آتی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما طی روزهای آینده خبر داد. به گزارش مهر، صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوا در روزهای آینده با بیان اینکه دمای هوا افزایش نسبی خواهد داشت، ادامه داد: طی چند روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. وی با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان اغلب مناطق کشور صاف پیش‌بینی می‌شود، درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تهران در روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) بیشینه دمای ۳۸ و کمینه دمای ۲۴ خواهد داشت. 
***
زلزله 2/4 ریشتری دهدشت را لرزاند
زلزله‌ای به بزرگی 2/4 در مقیاس ریشتر حوالی دهدشت، مرز استان‌های کهگیلویه‌‌و‌بویر‌احمد و خوزستان را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۱۲ و ۳۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه دیروز درطول جغرافیایی: 48/50، عرض جغرافیایی: 68/30 و عمق زمین‌لرزه: ۱۴ کیلومتر به وقوع پیوست. براساس این گزارش، نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع این زلزله، ۱۵ کیلومتری دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد، ۲۴ کیلومتری بهبهان در استان خوزستان و ۲۷ کیلومتری چرام در استان کهگیلویه‌وبویر‌احمد گزارش شده است. این زمین‌لرزه در ۱۰۶ کیلومتری یاسوج و ۱۸۵ کیلومتری اهواز رخ داد. 

Page Generated in 0/0057 sec