printlogo


کد خبر: 220100تاریخ: 1399/3/10 00:00
پیکر شهید جواد الله‌کرم پس از 4 سال شناسایی و به تهران منتقل شد
بازگشت پدر آسمانی زهرا

گروه سیاسی: پیکر پاک شهید مدافع حرم جواد الله‌کرم پس از 4 سال، پنجشنبه گذشته به کشور بازگشت و به معراج شهدای تهران منتقل شد. 
به گزارش «وطن امروز»، پیکر شهید جواد الله‌کرم از فرماندهان نظامی ایران در سوریه روز پنجشنبه به کشور بازگشت. 
شهید مدافع حرم «جواد الله‌کرم» متولد دوم تیر سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه اعزام شد و در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در زمان آتش‌بس در ۱۹ اردیبهشت سال ۹۵ به شهادت رسید. پیکر وی از همان زمان در منطقه خان‌طومان مانده بود اما در نتیجه پیشروی‌های اخیر نیروهای مقاومت در حومه حلب و تصرف دوباره این شهر، در نتیجه تفحص پیکر شهدا، پیکر شهید الله‌کرم مورد شناسایی قرار گرفت. 
شهید الله‌کرم همان شهیدی است که خانواده وی ماه رمضان در برنامه سحرگاهی «ماه من» حاضر شدند. حضور 2 فرزند نونهال وی به نام‌های علی‌اکبر و زهرا در این برنامه و اظهارات آنان بشدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و کلیپ اظهارات‌شان در شبکه‌های مجازی نیز از کلیپ‌های پربیننده هفته‌های گذشته بود، بویژه دلنوشته همسر شهید الله‌کرم درباره حالت روحی دخترش پس از برنامه «ماه من» بسیاری از بینندگان این برنامه را تحت تاثیر قرار داد.
شهید الله‌کرم ۳ بار در تاریخ‌های 1/4/93، 30/6/93 و 12/7/94 به درجه جانبازی نایل آمد و درنهایت در تاریخ 19/2/95 به شهادت رسید. مادر شهید جواد الله‌کرم در گفت‌وگویی با اشاره به نحوه اعلام خبر شهادت فرزندش گفت: از صبح آیه شریف «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» ورد زبانم بود و خاطرم هست روزه بودم. نزدیک ظهر بود که دیدم یکی از دخترانم به خانه آمد اما چهره‌اش آرام نبود. چند بار پرسیدم چیزی شده که آنقدر بهم ریخته‌ای، گفت نه فقط جواد مجروح شده است. 
مادر شهید در ادامه اظهار داشت: دیدم چشمان دخترم اشک داشت. گفتم مادر می‌دانم جواد شهید شده، به من بگو چون از صبح انگار به من تلقین شده است که امروز خبر شهادتش را می‌شنوم. در همین زمان جمعی از فامیل و همسایه‌ها وارد منزل شدند برای تسلای خاطر دادن. 
مادر شهید الله‌کرم با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم در مقابل مشیت خداوند بایستیم، ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده وعده من حق است و عملی می‌شود. اگر بپذیریم وعده مرگ و شهادت هر انسانی آن طور رقم می‌خورد که تقدیر خداوند است، دیگر دلیلی ندارد از رفتن فرزندمان به جبهه دفاع از اهل بیت ممانعت کنیم. همسر شهید الله‌کرم نیز در گفت‌وگویی با بیان اینکه شهید اعتقاد داشت حتی اگر حرم حضرت زینب(س) هم در سوریه نبود باید می‌رفت و چیزی از اهمیت رفتن ایشان کم نمی‌شد چه برسد به اینکه بحث حرم هم پیش آمده بود، تصریح کرد: آقا جواد می‌گفت سوریه محور مقاومت ما است، اگر از دست برود خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر غرور و غیرتم اجازه نمی‌دهد زنان و کودکان مسلمان در این کشور، بی‌دفاع و بی‌سرپناه بمانند. 

Page Generated in 0/0054 sec