printlogo


کد خبر: 220109تاریخ: 1399/3/10 00:00
ارسال پرونده مرحومه آسیه ‌پناهی به شعبه ویژه قتل
بی‌تدبیری و مرگ زن کرمانشاهی

دادستان کرمانشاه در پی فوت یک زن 61 ساله پس از مقاومت برای تخریب منزلش و انتقال به اردوگاه گفت: شهرداری می‌توانست با مدیریت بهتر و با کمک گرفتن از مشاوران بهزیستی و با قانع کردن این خانم و ایجاد بستری آرام‌تر با دور کردن خانم از محل، نسبت به پاکسازی آن اقدام کند.
چند روز پیش خبری مبنی بر فوت یک زن 61 ساله که با فرزند و نوه‌اش در یک خانه بسیار محقر زندگی می‌کرد و پس از مقاومت برای تخریب منزل به اردوگاه برده می‌شود که در میانه مسیر فوت می‌کند در فضای سایبری و رسانه‌ای منتشر شد؛ این حادثه بسیار تلخ و تکان‌دهنده که نباید به این شکل صورت می‌گرفت سبب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است.
 مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه طی گفت‌و‌گویی اظهار داشت: این خانم از عملیات تخریب جلوگیری می‌کند، در حالی که سازه اصلا امنیت نداشته و هر لحظه امکان تخریب  آن وجود داشته، علاوه بر این برق فشار قوی هم از این مکان رد شده است.
دولتشاهی ادامه داد: پس از تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز، این خانم با توجه به اینکه مکانی برای زندگی نداشته به اردوگاه چشمه سفید اعزام می‌شود تا برای ادامه روند کارها با اداره بهزیستی هماهنگی‌های لازم صورت گیرد که متاسفانه نرسیده به اردوگاه با توجه به اینکه مشکل قلبی داشته دچار ایست قلبی می‌شود و فوت می‌کند.
مدیر روابط عمومی شهرداری کرمانشاه ضمن ابراز تأسف از مرگ این خانم گفت: مرحومه معتاد نبوده و از فوت ایشان بیش از حد متاسف هستیم.
اما دادستان کرمانشاه در توضیح صحت این موضوع که علت مرگ ضرب و جرح بوده است، گفت: درباره حادثه مورد نظر، طبق گزارشی که از مرجع انتظامی به ما حاصل شده، یک خانم 61 ساله به نام «آسیه پناهی» در اردوگاه چشمه سفید کرمانشاه فوت می‌کند، جسد به پزشکی قانونی منتقل می‌شود اما هیچگونه آثار ضرب و جرحی در جسد مشاهده نمی‌شود؛ جسد کالبد شکافی شده و الان منتظر علت نهایی فوت هستیم تا به ما اعلام شود.
شهرام کرمی ادامه داد: این واحد در حاشیه شهر کرمانشاه در کنار یک جاده اصلی در یک‌ سازه بلوکی بسیار ساده بنا شده بود که شهرداری بنا بر وظایف خود نسبت به قلع و قمع بنا اقدام کرد. وی تصریح کرد: شهرداری می‌توانست با مدیریت بهتر و با کمک گرفتن از مشاوران بهزیستی این خانم را قانع کند که در بستری آرام‌تر از محل دور شود و بعد از آن نسبت به پاکسازی اقدام کند.
پرونده طبق مقررات به شعبه ویژه قتل ارجاع شده و بازپرس در حال رسیدگی و تحقیقات مقدماتی است.
وی رعایت موازین شرعی و حفظ کرامت انسانی را اولویت اصلی دستگاه قضا برای پیشگیری و برخورد با حوادث اینچنینی دانست و گفت: به طور قطع به یقین هر آنچه را اتفاق افتاده باشد به سمع و نظر مردم می‌رسانیم و برخورد قانونی و بموقع و قاطع اعمال می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec