printlogo


کد خبر: 220114تاریخ: 1399/3/11 00:00
تازه‌ترین خبرها پیرامون رسانه ملی، از اعلام نتایج نظرسنجی جدید تا خبرهایی از سریال‌های نو
«دورهمی» در صدر پرمخاطب‌های تلویزیون

همزمان با انتشار تازه‌ترین نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های اردیبهشت‌ماه تلویزیون، خبرهایی تازه درباره پروژه‌های در دست ساخت تلویزیون منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون در اردیبهشت ۹۹، مشخص شد حدود ۸۶ درصد مردم بیننده برنامه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند، برنامه «دورهمی» ‌شبکه نسیم با 5/56 درصد مخاطب در رأس برنامه‌های سیما ایستاد و شبکه نسیم با 3 برنامه و شبکه مستند هم با 2 برنامه در میان ۱۰ برنامه پرمخاطب تلویزیون، بیشترین سهم را در میان شبکه‌های سیما دارند. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بعد از شبکه‌ نسیم و شبکه مستند، شبکه‌های 5، یک، 3، 2 و آموزش هر کدام با یک برنامه در رتبه‌های بعد از ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما قرار گرفته‌اند. بر این اساس، «دورهمی» شبکه نسیم با 5/56 درصد، «کودک شو» شبکه نسیم با 4/36 درصد، «مستند حیات وحش» شبکه مستند با 2/35 درصد، «ایرانگرد» شبکه مستند با 8/25 درصد، «به خانه برمی‌گردیم» شبکه پنج با 3/25 درصد، «ویتامین خ» شبکه نسیم با ۲۰ درصد، «سیمای خانواده» شبکه یک با 9/19 درصد، «فوتبال برتر» شبکه سه با 2/18 درصد، «بچه محل عموپورنگ» شبکه دو با 4/17 درصد و «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش با 4/16درصد به ترتیب پربیننده‌ترین برنامه‌های این ماه بودند. 
 
* تازه‌ترین خبر از سریال جواد رضویان و سیامک انصاری
اما خبر دیگر از تلویزیون اینکه تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «صفر‌بیست‌و‌یک» به کارگردانی مشترک سیامک انصاری و جواد رضویان و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در تهران ادامه دارد و بهرام دهقانیار، آهنگساز شناخته‌شده سینما و تلویزیون ایران ساخت موسیقی این مجموعه را بر عهده گرفته است. بهرام دهقانیار پیش از این ساخت موسیقی سریال‌هایی مانند پدرسالار، خانه سبز، مرد هزار چهره، همسران، ویلای من، کتابفروشی هدهد را در کارنامه کاری خود دارد. مجموعه تلویزیونی «صفر‌بیست‌و یک» با فیلمنامه‌ای به نوشته شبنم وثوقی و هدی ایزدی و به کارگردانی مشترک سیامک انصاری و جواد رضویان با تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در 4 فصل برای پخش از شبکه 3 سیما ساخته می‌شود. تاکنون حضور مهدی فخیم‌زاده، سروش جمشیدی، رؤیا میرعلمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند و مریم شیرازی به عنوان بازیگر در این سریال قطعی شده است. 
 
* «زمین گرم» در نیمه راه
خبر دیگر اینکه حدود نیمی از تصویربرداری سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود با شروع مجدد کار، به پایان رسید. سعید نعمت‌الله پیش از این در آثاری چون «رستگاران»، «جراحت»، «شیدایی»، «مادرانه»، «عقیق»، «برادرجان» و... به عنوان نویسنده با محمدرضا شفیعی همکاری داشته و «زمین گرم» اولین ساخته او در مقام کارگردانی است. مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد و شیوا ابراهیمی شماری از بازیگران این سریال ۳۰ قسمتی هستند. این سریال که برای پخش از شبکه سوم سیما آماده می‌شود با لحنی متفاوت از «جراحت» و «برادر جان»، ادامه‌ای از سه‌گانه سعید نعمت‌الله در همان فضای برادرانه و خانواده است. 
 
* فصل سوم «از سرنوشت» در فصل پاییز
اما یکی دیگر از خبرهای مرتبط با تلویزیون را باید خبر پخش فصل سوم سریال «از سرنوشت» در پاییز امسال دانست. پیش از این 2 فصل سریال تلویزیونی «از سرنوشت» روی آنتن شبکه 2 سیما رفته است. تهیه‌کنندگی این مجموعه را علی‌اکبر تحویلیان بر ‌عهده دارد. او در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پخش فصل سوم «از سرنوشت» گفت: فصل سوم «از سرنوشت» احتمالا پاییزی خواهد شد. درباره پخش و زمان کنداکتور شبکه تصمیم می‌گیرند اما ما پیش‌بینی‌مان آن زمان است. این تهیه‌کننده درباره چند طرح و فیلمنامه جدید، گفت: دو سه پروژه در مرحله نگارش داریم که احتمالا برای ماه مبارک رمضان سال دیگر شبکه 2، طرح و فیلمنامه‌ای داشته باشیم. 

Page Generated in 0/0193 sec