printlogo


کد خبر: 220127تاریخ: 1399/3/11 00:00
دور دنیا

بازداشت 3 نفر در مرز لبنان
شبکه خبری «ال‌‌بی‌سی» لبنان بامداد دیروز از بازداشت 3 نفر در مرز این کشور با فلسطین اشغالی خبر داد. ال‌‌بی‌سی در خبری کوتاه گزارش کرد، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده جمعه‌شب 3 نفر را هنگام تلاش برای عبور از حصار مرزی (لبنان- فلسطین اشغالی) بازداشت کرده است. برخی رسانه‌های لبنانی در این ‌باره اعلام کرده‌اند در دوره اخیر، تلاش افرادی با ملیت‌های سودانی برای عبور غیرقانونی از مرز لبنان و رفتن به فلسطین اشغالی افزایش یافته است.
***
سفر محرمانه رئیس موساد به مصر
روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری نوشت: یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی موساد اخیرا به مصر سفر کرده است. بر اساس این گزارش، کوهن در این دیدار با برخی مقامات مصری از جمله عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و سامح شکری وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است. این منابع به العربی الجدید گفتند: هدف اصلی از این سفر بحث درباره تدابیر ویژه طرح کابینه اسرائیل برای الحاق (اشغال) بخش‌هایی از کرانه باختری و پیامدهای آن بوده است؛ طرحی که طرف‌های مختلف آن را رد کرده‌اند. در ادامه این گزارش آمده، رئیس موساد دیدگاه خود درباره عکس‌العمل‌های احتمالی گروه‌های فلسطینی، امکان از کنترل خارج شدن وضعیت و نیز وقوع درگیری‌های گسترده را با طرف مصری در میان گذاشته است. بر اساس این گزارش، در این دیدار پیرامون نکات اصلی مربوط به آتش‌بس در نوار غزه و مطالبات گروه‌های فلسطینی مبنی بر لزوم اجرای برخی بندهای آتش‌بس که رژیم صهیونیستی از آنها شانه خالی کرده، رایزنی شد. 
***
دستگیری ۱۷ داعشی
سازمان حشد‌الشعبی عراق دیروز اعلام کرد با رصد تحرکات تروریست‌های داعش در شهر موصل توانسته ۱۷ تروریست‌ را دستگیر کند. به نوشته وبگاه المعلومه، در بیانیه حشد‌الشعبی آمده است در بین دستگیر‌شدگان چند نفر از فرماندهان داعشی نیز حضور دارند و با بازداشت این تعداد، برنامه تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی ناکام مانده است. دیروز همچنین حشد‌الشعبی از انهدام یک فروند پهپاد تروریست‌های داعش در استان دیالی در شرق عراق خبر داد و اعلام کرد تیپ‌‌های ۲3 و ۲۴ صبح دیروز طی عملیاتی در اطراف دریاچه «حمرین» توانستند این منطقه را پاکسازی کنند. 
***
عبدالله: دولت افغانستان آماده مذاکره با طالبان است
عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیروز در یک نشست خبری از آمادگی هیأت‌ دولت برای مذاکره با طالبان خبر داد. وی در ابتدا با بیان اینکه آتش‌بس 3 روزه در ایام عید، زمینه مناسبی برای آغاز مذاکرات صلح است، گفت: برای شروع مذاکره هر لحظه مصمم هستیم و در جریان مذاکرات، آتش‌بس باید برقرار باشد. عبدالله افزود: از کشورهای منطقه توقع داریم در روند صلح همکاری‌های خود را ادامه دهند، چون صلح در افغانستان به نفع تمام منطقه است. رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین خبر داد اعضای کمیته رهبری و مجمع عمومی شورای عالی مصالحه ملی هفته آینده اعلام خواهند شد.

Page Generated in 0/0058 sec