printlogo


کد خبر: 220129تاریخ: 1399/3/11 00:00
گفت و گوی سهراب انتظاری با «وطن امروز» درباره شروع لیگ و وضعیت قرمزها
استوکس کلاهبرداری کرد

زهره فلاح‌زاده: پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای بعضی اعضای تیم‌های لیگ برتری، بسیاری از تیم‌ها با شروع لیگ برتر مخالفت کردند و حتی ۴ تیم تراکتور، ماشین‌‌سازی، نساجی و شهرخودرو طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردند در صورت شروع لیگ برتر، انصراف خواهند داد. طبق آخرین اخبار، قرار است وزارت بهداشت جلسه‌ای در روزهای ۲۰ تا ۲۵ خرداد برگزار و تصمیم نهایی را برای شروع یا پایان دادن لیگ آن هم براساس وضعیت کشور اتخاذ کند، البته بسیار بعید است مسابقات لیگ به همین راحتی لغو شود و احتمال برگزار شدنش بسیار بیشتر از لغو آن است. 
«وطن امروز» به همین منظور با سهراب انتظاری، مهاجم سابق پرسپولیس گفت‌وگو کرد. انتظاری مثل اعضای تیمش موافق برگزاری لیگ است. با پیشکسوت سرخ‌ها درباره مدیریت نادرست این باشگاه هم صحبت کردیم و او بشدت از محمدحسن انصاری‌فرد، مدیر مستعفی پرسپولیس گله دارد.
***
* تست کرونای برخی بازیکنان لیگ برتری مثبت اعلام شده است. با توجه به این شرایط، شما موافق برگزاری لیگ هستید؟
تست کرونای بسیاری از بازیکنان تیم‌های جهان هم مثبت اعلام شد، مثل دیبالا در یوونتوس. پس این اتفاق فقط برای تیم‌های ما رخ نداده است. اما فدراسیون و سازمان لیگ باید بررسی دقیقی کنند و هر طور شده لیگ این فصل را به پایان برسانند، چون لیگ برتر، لیگ‌های دسته یک، 2 و 3 زنجیروار به هم وصل هستند و نمی‌توان همین طوری رهایش کرد. 
 
* پس شما موافق برگزاری لیگ هستید؟
قطعا باید این اتفاق بیفتد، البته سلامتی بازیکنان نیز مهم است و تیم‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. دلیل اینکه تست کرونای‌ برخی بازیکنان مثبت شده، رعایت نکردن نکات بهداشتی قبل از شروع تمرینات است. آنهایی که در تمرینات به کرونا مبتلا نشده‌اند، قطعا قبل از آن بی‌ملاحظگی کرده‌اند. مسؤولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که تیم‌ها از این بابت متضرر نشوند، اگر مسؤولان دیدند سلامتی و جان بازیکنان با انجام مسابقات در خطر است، ادامه برگزاری لیگ جایز نیست. از طرفی هم نمی‌توان به‌راحتی لیگ را تعطیل کرد، چون لیگ بعدی با چه تیم‌هایی شروع می‌شود، وقتی تیم‌های سقوط‌کننده و صعود‌کننده لیگ مشخص نمی‌شوند؟
 
* بسیاری از باشگاه‌ها مخالف برگزاری لیگ هستند. باشگاه پرسپولیس معتقد است این باشگاه‌ها از مسابقات فرار می‌کنند. 
بحث فرار درست است. به هرحال فاصله امتیازی پرسپولیس با دیگر تیم‌ها زیاد شده و رسیدن به این تیم غیرممکن به نظر می‌رسد. در حال حاضر هم تیم‌ها از نظر بدنی آماده نیستند و در این ۹ هفته خیلی سخت می‌توانند به پرسپولیس برسند. اگر پرسپولیس بگوید ما در مسابقات شرکت نمی‌کنیم، دیگر تیم‌های مدعی بی‌خیال لیگ و قهرمانی می‌شوند؟ اگر استقلال و پرسپولیس یک امتیاز اختلاف‌شان بود، آیا تیم رقیب باز هم با شروع لیگ مخالفت می‌کرد؟ الان چون می‌بینند پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و رسیدن به این تیم سخت است، مجبورند بگویند لیگ ادامه پیدا نکند. تکلیف لیگ ما می‌خواهد با کدخدا‌منشی مشخص شود و این بد است. زمانی که آلمانی‌ها گفتند از فلان تاریخ باید بوندس‌لیگا برگزار شود، کسی توانست جلوی مسؤولان را بگیرد؟ کسی گفت فلان تیم توانایی پرداخت هزینه تست‌ها را ندارد، پس مخالف برگزاری است؟ اما در ایران همه دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند. وقتی مسؤولان فدراسیون و سازمان لیگ اعلام کرده‌اند از ۲ تیر لیگ برگزار می‌شود، باید در همان تاریخ مسابقات شروع شود. با تیم‌هایی هم که انصراف می‌دهند، باید با جریمه‌‌های سنگین مثل رفتن به لیگ 2، برخورد شود. آیا در این صورت تیمی جرأت شرکت نکردن دارد؟ قطعا اگر جریمه‌ای در نظر بگیرند، همه تیم‌ها شرکت می‌کنند. 
 
* اگر تصمیم نهایی این باشد که لیگ برگزار نشود، به نظر شما باید قهرمان معرفی شود؟
باشگاه پرسپولیس در 4-3 سال اخیر کلی قهرمانی به ‌دست آورده است و تیمی هم نمی‌‌تواند به آن برسد اما تنها بحث معرفی تیم قهرمان نیست. تیم‌هایی که باید سهمیه آسیا بگیرند یا تیم‌هایی که باید به لیگ یک سقوط کنند و حتی تیم‌های صعود‌کننده به لیگ برتر چگونه انتخاب می‌شوند؟ در جدول این تیم‌ها برای ماندن، صعود و کسب سهمیه هنوز شانس دارند و با لغو بازی‌ها متضرر می‌شوند. به همین دلیل باید مسابقات برگزار شود تا رده‌بندی و جایگاه تیم‌ها مشخص شود. من ایراد کار را در فدراسیون فوتبال می‌بینم، چرا که این نهاد جسارت لازم را ندارد که بگوید حتما بازی‌ها در تاریخ مقرر برگزار می‌شود. 
 
* صحبتی هم این روزها مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چرا مجیدی، سرمربی تیم استقلال مخالف برگزاری لیگ و نگران جان بازیکنانش است اما برخلاف وی، گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس، در تمرینات حتی ماسک هم نمی‌زند؟
شاید هم یک نوع اعتراض باشد، مثل اینکه فرهاد مجیدی می‌گوید بیماری ما را تهدید می‌کند، چرا خودش نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کند؟ نمی‌شود وارد این حیطه شد اما فدراسیون باید سیاست لازم را داشته باشد. ما هم برای‌مان جان بازیکنان در اولویت است اما همه باید کمک کنند که لیگ برتر برگزار شود و شادی و نشاط به جامعه برگردد. 
 
* کمی هم درباره نحوه مدیریت باشگاه پرسپولیس صحبت کنیم. به هرحال در این فصل پرسپولیس چند مدیر داشت. شاید خرید استوکس، مهاجم خارجی پرسپولیس بدترین و پرهزینه‌ترین خرید پرسپولیس بود. چرا این بازیکن خریداری شد و چرا رفت؟
این را باید از آقای انصاری‌‌فرد پرسید. همه باشگاه‌های دنیا کمیته فنی دارند اما در پرسپولیس چنین چیزی وجود ندارد. می‌گویند آدم عاقل از یک سوراخ ۲ بار گزیده نمی‌شود، این بازیکن کلی حواشی در تیم تراکتور داشت و چه بلاهایی سر این باشگاه آورد، حالا بر اساس چه معیاری او را به پرسپولیس آوردند؟ استوکس خیلی راحت سر پرسپولیس کلاه گذاشت، ۲۰ روز به ایران آمد، تفریح کرد، 500-400 میلیون تومان گرفت و رفت. وقتی این مهاجم با خیال راحت از کشور ما می‌رود، قطعا بند‌های قراردادش به نفع او بوده تا باشگاه. آقای انصاری‌فرد اصلا چیزی از بستن قرارداد بلد بوده که یک بازیکن به این راحتی پول بگیرد و برود؟ ایشان سال 86-85 مدیرعامل پرسپولیس و 4-3 سال مدیر باشگاه راه‌آهن بود، من کاملا روی او شناخت دارم. آقای انصاری‌فرد فکر می‌کرد الان هم مثل سال ۸۵ است و با کدخدا‌منشی و چند میلیارد ‌تومان می‌تواند تیم را مدیریت کند اما دید وضعیت بدتر از این حرف‌هاست و به همین خاطر رفت. چرا کسی ایشان را بازخواست نکرد که چقدر درآمد و چقدر بدهی داشته است؟ پرسپولیس هم که باید هر ۶ماه مدیرش تغییر کند! 
 
* همچنان هم پرسپولیس مدیرعامل ندارد!
خیلی جالب است که کسی نمی‌خواهد مدیرعامل پرسپولیس شود. قبلا افراد افتخار می‌کردند مدیرعامل این تیم شوند اما حالا کسی دوست ندارد به این تیم بیاید. اگر مشکلات ریشه‌یابی شود و باشگاه حسابرسی شود خیلی از معضلات حل می‌شود. ایراد کار از بالادستی‌هاست که افراد خودشان را روی صندلی مدیریت می‌گذارند و بازخواست‌شان هم نمی‌کنند. 
 
* پس از رفتن آقای انصاری‌فرد، شرایط پرسپولیس را بهتر می‌بینید؟
آقای انصاری‌فرد که کار خاصی نکرد. اوضاع را بهتر که نکرد هیچ، بدتر هم کرد. آقایان هاشمی و رسول‌پناه گفتند آقای انصاری‌فرد هر کجا خواست، اعلام کند تا بیاییم مناظره کنیم اما او قبول نکرد و از زیر بار مسؤولیت فرار کرد. پول زیادی هم به باشگاه می‌آید اما معلوم نمی‌شود این پول‌ها کجا هزینه می‌شود. آقای هاشمی در برنامه تلویزیونی گفت آقای انصاری‌فرد بدون اجازه ما از دوستش ۵۰۰ میلیون قرض کرده و گفته ۷۰۰ میلیون پس می‌دهد. این هم بهره است و اشکال دارد و هم اینکه حالا باشگاه باید این بدهی اضافی را هم بدهد. پرسپولیس باشگاه بزرگی است اما از داخل دارند متلاشی‌اش می‌کنند. اصلا باشگاه ما نباید مشکل مالی داشته باشد. غیر از اینها، بازیکنان ما هم آماتورند. شجاع خلیل‌زاده ۳ دانگ تلویزیون به نامش است. هر شبکه‌ای می‌زنیم، تصویر او را می‌بینیم. او می‌گوید ما فوتبالیست هستیم خرج‌مان را از فوتبال درمی‌آوریم، بازیکن ملی‌پوش که نباید این حرف را بزند. طوری صحبت می‌کنند که انگار نان شب ندارند که بخورند. اگر باشگاه مدیرعامل بزرگی داشت، بازیکن خیلی راحت درباره باشگاه و مدیرش صحبت نمی‌کرد. درواقع بازیکنان ما درباره همه مسائل روز صحبت می‌کنند غیر از فوتبال خودشان. هیچ بازیکن خارجی درباره مدیر صحبت نمی‌کند. اینجا هم بازیکنان درباره مدیر صحبت می‌کنند و هم مدیران مدام در حال مصاحبه هستند. 

Page Generated in 0/0153 sec