printlogo


کد خبر: 220142تاریخ: 1399/3/11 00:00
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 148950 و شمار قربانیان به 7734 نفر رسید
نمودار ثابت بیماران بدحال

گروه اجتماعی: جدیدترین آمار کرونا در کشور نشان می‌دهد تعداد بیماران حاد تنفسی روند ثابتی دارد و نوسان آن در 2 هفته اخیر بیش از 100 مورد نبوده است. 
به گزارش «وطن ‌امروز»، تعداد بیماران حاد تنفسی از چهارم خرداد تا دیروز در کانال 2500 نفر بود و از 30 اردیبهشت تا 5 خرداد نیز در کانال 2600 نفر قرار گرفته بود. این بدان معناست که با وجود آمار متعدد ابتلا و مرگ‌و‌میر روزانه، تعداد بیماران بدحال یک آمار ثابتی دارد. 
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره جدیدترین آمار کرونا گفت: از ظهر جمعه تا ظهر شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شدند. 
وی ادامه داد: با این حساب، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید. 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان کرونا به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید. 
جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. 
وی در ادامه بیان کرد: تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. 
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است. در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند. 
جهانپور اظهار کرد: اگر چه ثبات نسبی و کاهش اندک موارد ابتلا به کرونا در خوزستان در روزهای اخیر دیده شده اما همچنان وضعیت این استان قرمز است. امروز وزیر بهداشت برای ارزیابی نحوه ارائه خدمات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی صحن مقدس حرم امام رضا(ع) سفری به مشهد مقدس داشت. 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت بیان کرد: تاکید مکرر ما، رعایت بهداشت عمومی و فردی است. با توجه به بازگشایی‌ها در روزهای اخیر، دقت و جدیت بیشتری باید از طرف مردم در همه جای کشور برای رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله‌گذاری‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌هایی که امکان فاصله‌گذاری مقدور نیست، انجام شود. 
 
* آمار مازندران
با گذشت حدود ۱۰۰ روز از شیوع کرونا در مازندران، با وجود اینکه حداقل از حدود 2 ماه قبل تاکنون انتقال این بیماری روند نزولی به خود گرفت ولی همچنان تمام مناطق این استان در وضعیت برزخی زرد و قرمز قرار دارد. 
با وجود روند نزولی بیماران «کووید-۱۹» بستری در مراکز درمانی 2 دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران، همچنان ۳۰۰ بیمار با وضعیت حاد تنفسی در استان مازندران بستری و تحت درمان قرار دارند که ۱۲ درصد از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های دولتی ۳۱ استان کشور را تشکیل می‌دهد و بالا بودن آمار بیماران «کووید-۱۹» بستری در مراکز درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش 2 دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل باعث شده در آخرین بررسی وزارت بهداشت و درمان، مازندران در بین ۸ استانی قرار بگیرد که از لحاظ وضعیت ویروس کرونا به مرز هشدار رسیدند.
 

Page Generated in 0/0105 sec