printlogo


کد خبر: 220143تاریخ: 1399/3/11 00:00
اخبار

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران:
تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن بیش از 3 مسافر نیستند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: کرایه مصوب تاکسی‌ها، کرایه‌ای برمبنای نرخ فاصله‌گذاری اجتماعی است و راننده‌ها مجاز به سوار کردن بیش از 3 مسافر نیستند. علیرضا قنادان با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت ظرفیت استقرار مسافران در تاکسی‌ها مطرح و ابلاغ شده است، گفت: از دیروز(شنبه ۱۰ خرداد) در سطح شهر و در همه تاکسیرانی‌ها بحث نظارت سختگیرانه‌تر در این زمینه انجام می‌شود و باید 2 نفر در صندلی عقب سوار شوند. وی با بیان اینکه مبلغ کرایه، مبتنی بر تقسیم بر تعداد مسافران مجاز تاکسی که 4 نفر و ون‌ها که ۱۰ نفر است پرداخت می‌شود، گفت: بعد از اصلاح برچسب‌های جدید تاکسی‌ها و استعلام‌هایی که انجام دادیم و با توجه به اینکه معلوم نیست فاصله‌گذاری تا چه زمانی ادامه پیدا کند، هر زمانی که بحث فاصله‌گذاری خاتمه پیدا کند کرایه تاکسی‌ها هم به نرخ قبل بازمی‌گردد. 
***
بازارچه‌های گردشی برای دستفروشان پایتخت راه‌اندازی می‌شود
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از راه‌اندازی بازارچه‌های گردشی و ارائه مکان رایگان برای فعالیت دستفروشان شناسنامه‌دار پایتخت خبر داد. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با فارس درباره فعالیت دستفروشان در پایتخت اظهار داشت: براساس ماده ۵۵ قانون اساسی، فعالیت دستفروشی در شهرها به دلیل ایجاد سد معبر ممنوع است ولی با توجه به شرایط خاص اقتصادی می‌توان طی تعامل با نمایندگان مجلس در جهت ساماندهی فعالیت دستفروشان اقدامات موثر انجام داد. وی افزود: در حال حاضر آمار مشخص و دقیقی از تعداد دستفروشان در پایتخت نداریم البته بر اساس برخی بررسی‌ها، تعداد دستفروشان از ۱۰ تا ۶۰ هزار نفر متغیر است که مدیریت شهری تاکنون توانسته ۵ هزار نفر از دستفروشان، محل استقرار و فعالیت‌شان را در تهران شناسایی کند. عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در تهران، بازارچه‌های گردشی باید حتما بدون سقف و در فضای باز باشد، گفت: شهرداری برخی از زمین‌های خالی را در این زمینه در نظر گرفته و پس از بررسی‌های لازم به صورت رایگان این بازارچه‌ها در اختیار دستفروشان شناسنامه‌دار قرار می‌گیرد.
***
کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی بیست و هفتم اردیبهشت تا دوم خرداد امسال خبر داد و گفت: ۶۱ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۸ درصد انتظامی بوده است. به گزارش ایرنا، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۲۰ هزار و ۵۴۲ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۱۲۱کیلوگرم اعلام شد، حدود ۴۵ درصد افزایش دارد. وی ادامه داد: ۱۶هزار و ۶۷۶ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است. همچنین از این میزان ۲هزار و ۲۹۳ کیلوگرم حشیش، ۶۵۰ کیلوگرم هروئین، ۶۲۴ کیلوگرم شیشه، ۱۰۷ کیلوگرم گراس، ۸۳ کیلوگرم مرفین و ۱۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
***
کشف بیش از ۱۷ میلیون انواع ارز
جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۷ میلیون انواع ارز و ۶۴۰۰ گرم طلا در نخستین طرح سراسری مقابله با اخلالگران بازار ارز در کشور خبر داد. سرهنگ کارآگاه سهراب بهرامی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و حضور سوداگران بازار و اقدامات آنها به منظور متشنج کردن این بازار، اولین طرح سراسری مقابله با اخلالگران به مدت 3 روز در سطح کشور اجرا شد. وی افزود: کارآگاهان پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی با اشرافیت اطلاعاتی، اخلالگران ارزی و محل فعالیت آنها را شناسایی و در یک عملیات پلیسی دقیق و هماهنگ بیش از ۱۷ میلیون ارز شامل دلار آمریکا، یورو، دلار کانادا، دینار عراق، درهم امارات، درام ارمنستان، ین ژاپن و لیر ترکیه به همراه ۶۴۰۰ گرم طلا از اخلالگران بازار ارز و سرمایه کشف کردند. جانشین رئیس پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد: در این رابطه 2 باب صرافی غیرمجاز با هماهنگی قضایی پلمب شد و ۵۷ اخلالگر ارزی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 
***
بازگشایی مراکز علمی آزاد و زبان از امروز
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: مراکز علمی آزاد و زبان با رعایت دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، از امروز بازگشایی می‌شوند. به گزارش فارس، مجتبی زینی‌وند با بیان اینکه در این دستورالعمل، حفظ سلامت دانش‌آموزان و کارکنان مراکز غیردولتی، مراکز علمی آزاد و زبان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ضدعفونی کردن محیط آموزشگاه‌ها، تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی، ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در محل کلاس‌ها یا سایر فضاهای فیزیکی، ارائه آموزش‌های لازم به مربیان، کارکنان و دانش‌آموزان دستورالعمل‌هایی است که مراکز علمی آزاد و زبان باید رعایت کنند. وی تصریح کرد: استفاده از وسایل بهداشت فردی مانند دستکش و ماسک برای کارکنان و مربیان الزامی است و توصیه می‌شود دانش‌آموزان نیز حتما از وسایل شخصی و ماسک استفاده کنند. 

Page Generated in 0/0054 sec