printlogo


کد خبر: 220156تاریخ: 1399/3/11 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله محجوب
رهبر حکیم انقلاب اسلامی درگذشت عالم پرهیزکار آیت‌الله شیخ ابوالقاسم محجوب را تسلیت گفتند.
به گزارش ایسنا،‌ متن پیام تسلیت به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم پرهیزکار آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم محجوب رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال علو درجات این عالم پارسا و پرهیزکار را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
***
تمام منتخبان تهران هدایای یکی از دستگاه‌های اجرایی را بازگرداندند
احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما درباره بازگرداندن کارت هدیه نقدی که یکی از دستگاه‌های اجرایی به منتخبان استان تهران در مجلس داده بود، اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان تهران و یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد که در پایان جلسه 2 کارت هدیه به نمایندگان داده شد اما وکلای ملت از این هدیه ناراحت شده و آن را بازگرداندند. وی با بیان اینکه در ادوار گذشته هم چنین اتفاقاتی را شاهد بودیم، افزود: در مجلس نهم و در کمیسیون برنامه و بودجه خاطرم هست یکی از دستگاه‌های اجرایی به نمایندگان تبلتی را هدیه داد که نمایندگان نسبت به این اقدام آن دستگاه اعتراض کردند و آن هدیه را بازگرداندند. وی خاطرنشان کرد: بعد از جلسه اخیری که بین یکی از دستگاه‌های اجرایی با نمایندگان استان تهران برگزار شده بود تمام نمایندگان هدایای توزیع‌شده را بازگرداندند و نشان دادند نماینده واقعی مردم هستند. وی خاطرنشان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم به هیچ وجه هدایایی را بین نمایندگان مجلس توزیع نکنند، هر چند در قانون ممنوعیتی برای دریافت هدیه وجود ندارد، توزیع این هدایا می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد، چرا که نمایندگان مجلس ناظر بر دستگاه‌های اجرایی هستند.
***
فشار جدید آمریکا برای ممانعت از صادرات سوخت ایران به ونزوئلا
نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت: کشورش به دولت‌ها و ارکان مختلف جامعه کشتیرانی درباره صادرات سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داده است. الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در پی ارسال سوخت ایران به ونزوئلا گفت که کارزار فشار علیه ونزوئلا و ایران اعمال می‌شود تا «اطمینان حاصل شود که همه بدانند این یک داد و ستد بسیار خطرناک است.» آبرامز در ادامه گفت: ما به جامعه کشتیرانی در سراسر دنیا، صاحبان کشتی‌ها، کاپیتان کشتی‌ها، بیمه‌کنندگان کشتی‌ و بنادر در مسیر ایران و ونزوئلا هشدار داده‌ایم. او در این باره ادامه داد هشدارهای دیپلماتیک به عنوان خط مشی به طور غیرعلنی برای دولت‌ها «در سراسر» جهان ارسال شده‌ است. علاوه بر این، یک منبع آگاه گفته است جبل‌الطارق که در مسیر حرکت این نفتکش‌هاست، در میان این کشورها بوده است. همچنین یک مقام آمریکایی نیز گفت از کشورهای متعددی خواسته شده است خدماتی در بنادر ارائه ندهند. بر اساس این گزارش، تاکنون 4 نفتکش ایرانی حامل سوخت ایران به منطقه اقتصادی ونزوئلا وارد شده است.
***
تبریک رئیس مجلس دومای روسیه به قالیباف
رئیس مجلس دومای روسیه در نامه‌ای رسمی به محمدباقر قالیباف، کسب ریاست مجلس شورای اسلامی را به وی تبریک گفت و خواستار تداوم همکاری پارلمانی بین تهران و مسکو شد. « ویچسلاو والودین» در این نامه نوشت: نمایندگان دومای دولتی مجمع فدرال پارلمان روسیه خواهان ادامه همکاری‌های فعال با قانونگذاران ایرانی درجهت توسعه همکاری‌ها بین 2 کشور و تحکیم امنیت منطقه‌ای و مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای معاصر هستند. 
***
اجرای اصل 44 اولویت مجلس یازدهم است
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دادگاه متهم فساد اقتصادی نیشکر هفت‌‌تپه، آن را دستاورد نظارت نادرست بر روند واگذاری دانست و اظهار داشت: کوتاهی دولت در نظارت بر روند واگذاری، طمع سودجویان را برای تصاحب زمین و تغییر آن  افزایش داده و علاوه بر ضربه به قشر کارگر زحمتکش، هزینه‌های کشور را نیز افزایش می‌دهد. وی هفت‌تپه، هپکو و دشت مغان را  مصداق‌های بارز سودجویی و زمین‌خواری دانست و بیان کرد: در خصوصی‌سازی این صنایع، هدف خریدار به دست آوردن زمین است، نه رونق و ایجاد ارزش افزوده برای صنعت.  قاضی‌زاده‌هاشمی در تشریح چگونگی منفعت‌طلبی سودجویان و بزرگنمایی صنایع ورشکسته افزود: متاسفانه خریداران، ملک خریداری شده را بعد از گذشت دوره 5 ساله نظارت سازمان خصوصی‌سازی، با بزرگنمایی صنعت ورشکسته، تغییر کاربری داده و عرضه می‌کنند. وی با بیان اینکه از دوره دولت سازندگی تا به امروز بسیاری از واگذاری‌ها بر همین رویه بوده است، گفت:  وقتی دولت  نگاه درآمدی به واگذاری داشته باشد، قصد دارد زمین را نیز واگذار کند، چرا که  ارزش شرکت‌های دولتی به زمین آن است. به گفته قاضی‌زاده‌هاشمی، اگر دولت نگاه درآمدی به واگذاری نداشته باشد، ارزش  صنعت از زمین آن به اندازه‌ای خواهد شد که اولا افراد بیشتری توانایی شرکت در مزایده را خواهند داشت، ثانیا منفعتی در حذف صنعت نخواهد بود، همچنین می‌توان از الگوهای کارگرـ مالکی هم برای اداره صنعت استفاده کرد. وی تغییر نگاه دولت در واگذاری را سازگار با الگوی سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی دانست و افزود: در مجلس یازدهم تلاش می‌کنیم با اصلاح روند واگذاری‌ها اصل ۴۴ کار‌آمدتر اجرا شود.

Page Generated in 0/0050 sec