printlogo


کد خبر: 220167تاریخ: 1399/3/12 00:00
سینما

«سورپرایز» کارگردان «شنای پروانه» برای سال 99
محمد کارت از پایان نگارش فیلمنامه سینمای «سورپرایز» با همکاری احسان عبدی‌پور خبر داد. به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم سینمایی «شنای ‌پروانه» که سال گذشته فیلمش در جشنواره‌ فیلم فجر از رکوردداران کسب سیمرغ بود، درباره فعالیت جدید خود گفت: «از اواخر بهمن سال گذشته به همراه احسان عبدی‌پور یک فیلمنامه سینمایی نوشتیم با عنوان «سورپرایز» که کارگردانی آن را خودم انجام خواهم داد و بتازگی نسخه اولیه آن آماده شده است. این فیلم بزودی وارد مراحل بعدی خواهد شد. این فیلمساز درباره مضمون و موضوع مختصر توضیح داد: «این فیلمنامه فضایی بسیار متفاوت از «شنای پروانه» دارد و یک گروتسک اجتماعی‌ است. بافت آن در جنوب شهر روایت می‌شود اما نه آن جنوب شهری که تاکنون دیده‌ایم». قرار بود «شنای پروانه» در اکران نوروزی به نمایش درآید اما شیوع کرونا و تعطیلی سینماها منجر به اکران نشدن این فیلم شد. 
***
اولین فیلم کودک سال ۹۹ ساخته می‌شود
«گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی به عنوان اولین فیلم سینمایی ژانر کودک و نوجوان در سال جدید بزودی ساخته می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی رئال، عروسکی و موزیکال دارد. داستان این فیلم قصه آمال و آرزو‌های چند کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجرا‌هایی فانتزی و پراسترس می‌شوند. گفتنی است کیومرث پوراحمد، کارگردان نام‌آشنای سینما به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه سینمایی حضور دارد. 
***
معرفی دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی
سعید نجاتی، نویسنده، مدرس و کارگردان سینما طی حکمی از سوی عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی منصوب شد. نجاتی متولد 1360 و دارای مدرک کارشناسی تدوین و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه سوره تهران است. وی ساخت 15 فیلم داستانی و اکسپریمنتال و دریافت جوایز ملی و بین‌المللی نظیر سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، جایزه ویژه هیأت داوران از جشنواره مذهب امروز ایتالیا، جایزه بهترین فیلم میهن‌پرستانه از جشنواره کازان و... را در کارنامه کاری خود دارد. چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان زمستان 1399 در شهر گرگان برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0071 sec